این غذاها برای زمانی که حالت تهوع دارید مناسب است + فیلم

خط سلامت:در این ویدیو به پنج غذا و نوشیدنی برتر برای مواقعی که حالت تهوع دارید نگاه می کنیم.تهوع اولین بار در رابطه با دریازدگی توصیف شد و این اصطلاح در واقع از کلمه یونانی naus گرفته شده است یا اینکه تلفظ آن naus به معنای کشتی است.

این غذاها برای زمانی که حالت تهوع دارید مناسب است + فیلم

تهوع نوعی حالت است که قبل از بالا آوردن غذا از لوله گوارش به بیرون دهان احساس می‌شود. نوعی احساس است همراه با حرکت معکوس اندام‌های گوارشی که معده برای بیرون‌راندن چیزی که در داخل آن است، انجام می‌دهد. در این حالت انسان وادار به استفراغ می‌شود.

به گزارش خط سلامت، در این مطلب می‌خواهیم چند شکل درمان سریع حالت تهوع را بگوییم و همچنین بدانیم برای حالت تهوع چه بخوریم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شماره یک، زنجبیل

استفاده از زنجبیل به عنوان درمان مشکلات معده در طب سنتی و عامیانه سابقه طولانی دارد. این حاوی ترکیبات زیست فعال مانند جینجرول، پارادول و شوگائول است که تصور می شود با سیستم عصبی مرکزی و معده شما برای بهبود علائم تهوع در تعامل است و چندین مطالعه کوچک نشان می دهد که خوردن زنجبیل ممکن است حالت تهوع مرتبط با بیماری حرکت، جراحی، شیمی درمانی و تهوع صبحگاهی را در دوران بارداری کاهش دهد. در حال حاضر، هیچ اتفاق نظری در مورد مقدار زنجبیل که باید استفاده کنید وجود ندارد.

در اکثر مطالعات توصیه می شود بین 0.5 تا 1.5 گرم از عصاره زنجبیل خشک استفاده کنید. بنابراین، معمولاً می گویند چای زنجبیل بنوشید یا کپسول های عصاره زنجبیل مصرف کنید.

شماره دو، آب و نوشیدنی های شفاف

نوشیدن مایعات و هیدراته ماندن بسیار مهم است به خصوص اگر استفراغ کرده اید یا تب دارید. برخی از بهترین نوشیدنی ها برای مبارزه با کم آبی و حالت تهوع شامل آب، محلول های آبرسانی خوراکی، نوشیدنی های ورزشی، آب سودا، نوشابه های طعم دار، چای سرد، آب میوه های شفاف و آب نارگیل هستند. اکنون نوشیدنی های کافئین دار یا لبنیات بسیار شیرین ممکن است حالت تهوع شما را بدتر کنند، بنابراین بهتر است از مصرف آن ها اجتناب کنید.

شماره سه، غذاهای خشک مانند کراکر، چوب شور و نان تست

دقیقاً مشخص نیست که چرا افراد وقتی احساس تهوع دارند، غذاهای خشک و ساده را تحمل می کنند و همچنین هیچ تحقیق علمی در مورد این موضوع وجود ندارد. اما ما می دانیم که افراد با معده خالی و با غذاهایی با بوی قوی حتی بیشتر احساس بیماری می کنند، بنابراین این غذاهای خشک راه حلی ساده هستند.

شماره چهار، غذاهای سرد

وقتی احساس بیماری می کنید، معمولاً غذاهای سرد را بهتر از غذاهای گرم تحمل می کنید، زیرا بویی مانند غذاهای گرم منتشر نمی کنند. بیزاری از بو به خصوص در دوران بارداری رایج است. یک مطالعه نشان داد که 41 درصد از زنان باردار ازبوی غذا بیزارند و بیشتر تحت تأثیر حالت تهوع قرار دارند. برخی از انتخاب های خوب غذای سرد عبارتند از ژله، میوه های سرد، ماست، بستنی، بلوک های یخ یا بستنی.

شماره پنج، موز

اگر تهوع شما همراه با کم آب شدن بدن باشد یا اگر استفراغ کرده باشید، یک تکه از این میوه را به عنوان میان وعده مصرف کنید. موز می‌تواند به بازگرداندن پتاسیم به حالت تعادل کمک کند که اغلب در نتیجه اسهال و استفراغ از بدن خارج می‌شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان