راهکارهایی فراتر از قرص: روش‌های نوین برای درمان اختلال نعوظ

خط سلامت: برخی از مردان معتقدند قرص آبی کوچک تنها گزینه درمانی برای اختلال نعوظ است. حقیقت این است داروها تنها ابزار موجود نیستند. بسیاری از گزینه‌ها علائم را تسکین می‌دهند و منجر به تجربیات جنسی رضایت‌بخش‌تر می‌شوند.

راهکارهایی فراتر از قرص: روش‌های نوین برای درمان اختلال نعوظ

اولین قدم، صحبت کردن در مورد اختلال نعوظ خود با متخصص مراقبت‌های بهداشتی است. اختلال نعوظ علل بالقوه بسیاری دارد، بنابراین یک معاینه فیزیکی کامل و سابقه پزشکی می‌تواند گزینه درمانی مناسب برای شما را تعیین کند.

به گزارش خط سلامت، صرف نظر از علت، اختلال نعوظ اغلب می‌تواند با موفقیت درمان شود.

خود مراقتی و پیشگیری

اگرچه اکثر مردان گاهی اختلال نعوظ را تجربه می‌کنند، می‌توانید با انجام اقدامات زیر احتمال بروز آن را کاهش دهید:

محدود کردن یا اجتناب از الکل و مواد مخدر : الکل و مواد مخدر می‌توانند جریان خون به آلت تناسلی را کاهش دهند و با پیام‌رسان‌ها در مغز در هنگام تحریک تداخل کنند. مصرف الکل با گذشت زمان می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد.

عدم استعمال دخانیات یا محصولات تنباکو: سیگار کشیدن باعث ایجاد پلاک در شریان‌های سراسر بدن می شود. این می‌تواند باعث کاهش خون‌رسانی به آلت تناسلی شود.

کنترل سطح قند خون در صورت ابتلا به دیابت: افزایش سطح قند خون باعث آسیب به عصب و رگ‌های خونی می‌شود که به طور قابل توجهی بر توانایی دستیابی به نعوظ تأثیر می‌گذارد.

جستجوی کمک برای مقابله با اضطراب یا افسردگی: اختلال نعوظ می‌تواند ناشی از افسردگی، استرس، اضطراب یا خستگی باشد، بنابراین مدیریت این شرایط ممکن است علائم اختلال نعوظ شما را کاهش دهد.

درمان‌های پزشکی برای اختلال نعوظ ناشی از یک بیماری جسمی یا دارو مناسب هستند. معمولاً ابتدا درمان‌های کمتر تهاجمی امتحان می‌شوند.

درمان‌های پزشکی

تغییر داروهای معمول: برخی داروها می‌توانند باعث اختلال نعوظ شوند. تغییر دارو ممکن است کمک کند، اگرچه یافتن داروی جایگزینی که بهتر عمل کند ممکن است زمان‌بر باشد. هرگز بدون مشورت با متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود، مصرف داروی تجویز شده را قطع نکنید یا نحوه مصرف آن را تغییر ندهید.

هورمون درمانی: برای مردانی که کمبود تستوسترون دارند، ممکن است درمان جایگزینی تستوسترون یک گزینه باشد.

داروی خوراکی: بسیاری از مردان از مهارکننده‌های فسفودی استراز بهبود عملکرد نعوظ را تجربه می‌کنند. این داروها عضلات آلت تناسلی را شل می‌کنند و جریان خون را در پاسخ به تحریک جنسی افزایش می‌دهند. این داروها به طور خودکار باعث نعوظ نمی‌شوند، بلکه اجازه می‌دهند نعوظ به عنوان واکنش به تحریک فیزیکی و روانشناختی رخ دهد. مثال‌ها شامل سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس)، واردنافیل (لویترا) و آوانافیل (استندرا) هستند. این داروها می‌توانند با سایر داروها تداخل داشته باشند و در صورت داشتن برخی شرایط پزشکی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی اخیر توصیه نمی‌شوند.

درمان درون‌اورترال خود تزریقی: دارو می‌تواند وارد مجرای ادرار شده و جذب شود. دارو جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد و باعث نعوظ می‌شود.

درمان خود تزریقی: دارو می‌تواند به اجسام نعوظ تزریق شود تا جریان خون به آلت تناسلی را افزایش دهد و باعث نعوظ شود. 

درمان با دستگاه وکیوم: این درمان از یک دستگاه وکیوم خارجی استفاده می‌کند که جریان خون را به داخل آلت تناسلی ایجاد و منجر به نعوظ می‌شود. 

برای تمام درمان‌های پزشکی، مزایا و عوارض جانبی بالقوه را با متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود در میان بگذارید. به تنهایی داروها یا درمان‌ها را ترکیب نکنید یا از دوزهای تجویز شده منحرف نشوید.

درمان‌های جراحی

جراحی زمانی مناسب هستند که اختلال نعوظ ناشی از آسیب عصبی یا رگ خونی به دلیل آسیب نخاعی یا لگن، جراحی لگن یا تابش در ناحیه لگن باشد. همچنین یک گزینه برای مردانی است که درمان‌های پزشکی را بدون موفقیت امتحان کرده‌اند.

درمان‌های جراحی

جراحی بای‌پس شریانی: جراحی بای‌پس شریانی یک گزینه است اگر اختلال نعوظ ناشی از آسیب شریان‌هایی باشد که خون را به آلت تناسلی می‌رسانند. این روش‌ها به ندرت انجام می‌شوند و نتایج طولانی‌مدت محدود هستند.

ایمپلنت‌های آلت تناسلی: این درمان شامل قرار دادن جراحی یک دستگاه یا پروتز در داخل آلت تناسلی برای ایجاد نعوظ زمانی که شما می‌خواهید است. همه چیز در بدن پنهان می‌شود. در حالی که این دستگاه هرگز جایگزین نعوظ طبیعی نخواهد شد، اما زمانی که نعوظ طبیعی امکان‌پذیر نیست، نرخ رضایت بالایی را برای بیمار فراهم می‌کند. چندین نوع ایمپلنت آلت تناسلی در دسترس است. رایج‌ترین نوع آن پروتز قابل باد شدن سه تکه نامیده می‌شود. دارای دو سیلندر قابل باد شدن است که در داخل اجسام نعوظ آلت تناسلی قرار می‌گیرند و توسط یک پمپ ساده داخل کیسه بیضه کنترل می‌شوند.

علاوه بر این، یک مخزن کوچک پر از مایع در داخل شکم وجود دارد تا مایع را در صورت عدم استفاده نگه دارد. دستگاه قابل باد شدن به مرد اجازه می‌دهد تا به درخواست خود مایع را از مخزن به داخل آلت تناسلی منتقل کند و آلت تناسلی را برای مقاربت سفت کند. هنگامی که کار تمام شد، یک شیر تخلیه اجازه می‌دهد مایع به مخزن برگردد.

این نوع دستگاه طبیعی‌ترین نوع نعوظ درخواستی را ارائه می‌دهد. یک ایمپلنت دو تکه مانند دستگاه سه تکه است، فقط مخزنی در شکم وجود ندارد. این می‌تواند یک گزینه برای کسی باشد که جراحی‌های قبلی متعددی داشته است. دستگاه‌های نیم‌سخت نیز در دسترس هستند. این دستگاه‌ها نیازی به باد شدن یا خالی شدن ندارند و برخی از مردان ممکن است آن‌ها را ترجیح دهند. مانند هر جراحی، خطر کمی از عوارضی مانند عفونت وجود دارد. در مورد خطرات و مزایای جراحی خود با متخصص مراقبت‌های بهداشتی و جراح خود صحبت کنید.

مشاوره روانشناختی

مشاوره یک درمان مناسب برای اختلال نعوظ ناشی از عوامل روانشناختی است. می‌توانید با یک روانشناس، روانپزشک یا مشاور دیگری که آموزش دیده برای درمان مشکلات جنسی است، ملاقات کنید.

درمان کوتاه مدت آموزشی اغلب مفیدترین است. در یک تکنیک، زوج بر احساس فیزیکی و لذت به جای عملکرد تمرکز می‌کنند. یک هدف حذف خود ارزیابی و کاهش اضطراب عملکرد است. این تکنیک اغلب نتایج خوبی دارد، به خصوص اگر هر دو شریک درک و همکاری داشته باشند.

با تیم مراقبت‌های بهداشتی خود همکاری کنید تا بهترین گزینه درمانی را برای خود تعیین کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان