این 5 علامت را جدی بگیرید کمبود ید دارید! + فیلم

خط سلامت: ید یک ماده معدنی ضروری است که بدن به آن نیاز دارد. نشانه هایی در این ویدیو نشان دهنده کمبود آن است.

این 5 علامت را جدی بگیرید کمبود ید دارید! + فیلم

علائم کمبود ید بسیار شبیه به کم کاری تیروئید است که به عنوان هورمون های تیروئید پایین نیز شناخته می شود.

به گزارش خط سلامت از آنجا که ید برای تولید هورمون های تیروئید استفاده می شود و کمبود ید به این معنی است که تیروئید شما نمی تواند به اندازه کافی از آن بسازد.

برای جبران این غده تلاش بیشتری برای تولید بیشتر می کند و باعث رشد و تکثیر سلول ها می شود. این در نهایت می تواند منجر به تورم در جلوی گردن شود که به نام گواتر شناخته می شود.

خوشبختانه بیشتر موارد را می توان با افزایش مصرف ید درمان کرد. با این حال، اگر گواتر برای سال‌ها درمان نشده باشد، می‌تواند باعث آسیب دائمی شود.

اگر بدن ید کافی برای تولید هورمون تیروئید نداشته باشد، ممکن است رخ دهد. این به این دلیل است که هورمون‌های تیروئید به کنترل سرعت متابولیسم کمک می‌کنند، این فرآیندی است که بدن شما غذا را به انرژی و گرما تبدیل می‌کند. اکنون وقتی سطح هورمون تیروئید شما پایین است، بدن کالری کمتری در زمان استراحت می سوزاند.

متأسفانه این بدان معناست که کالری بیشتری از غذاهایی که می خورید به عنوان چربی ذخیره می شود. افزودن ید بیشتر به رژیم غذایی ممکن است به معکوس کردناثرات متابولیسم کند کمک کند و همچنین ممکن است به بدن شما کمک کند تا هورمون تیروئید بیشتری تولید کند.

خستگی و ضعف نیز از علائم شایع کمبود ید هستند.در واقع، برخی از مطالعات نشان داده اند که نزدیک به 80 درصد از افراد با سطوح پایین هورمون تیروئید،که در موارد کمبود ید رخ می دهد، احساس خستگی، تنبلی و ضعف می کنند.وقتی سطح هورمون تیروئید پایین است، بدن شما نمی تواند به اندازه معمول انرژی تولید کند. 

این می تواند باعث شود سطح انرژی شما به شدت کاهش یابد و احساس ضعف بسیار زیادی در شما ایجاد کند. در واقع، این مطالعه روی حدود 2500 نفرنشان داد که خستگی و ضعفشایع‌ترینعلائم در بین افرادی است کهسطح هورمون تیروئیدشان کم یا کمی پایین است.

 

هنگامی که سطح هورمون تیروئید شما پایین است، فولیکول های مو ممکن است بازسازی خود را متوقف کنند، و به مرور زمان می تواند منجر به ریزش مو شود.یک مطالعه روی 700 نفرنشان داد که 30 درصد از افرادی که سطح هورمون تیروئید پایینی داشتند، ریزش مو را تجربه کردند.

با این حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که ممکن است فقط در افرادی کهدارای سابقه خانوادگی ریزش مو هستند، روند را تسریع کند.

 

برخی از مطالعات نشان داده اند تا 77 درصد از افرادی که سطح هورمون تیروئید پایین و احتمالاً سطح ید پایینی دارند نیز پوست خشک و پوسته پوسته می شوند. هورمون های تیروئید که حاوی ید هستند به بازسازی سلول های پوست شما کمک می کنند.

هنگامی که سطح هورمون تیروئید پایین است، این بازسازی به دفعات اتفاق نمی افتد واحتمالاً منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. همچنین به بدن شما کمک می کند تا عرق کند و سلول های پوست شما را هیدراته کند. بنابراین کمبود ید می تواند باعث شود کمتر عرق کنید.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان