اعتراف شجاعانه خانم بازیگر به داشتن بیماری ترسناک / همه از این بیماری هراس دارند + عکس

خط سلامت: سلنا گومز خواننده و بازیگر آمریکایی در آوریل 2020 فاش کرد که مبتلا به بیماری دوقطبی است.

اعتراف شجاعانه خانم بازیگر به داشتن بیماری ترسناک / همه از این بیماری هراس دارند + عکس

 سلنا گومز در یکی از بهترین بیمارستان‌های سلامت روان در آمریکا به نام بیمارستان مک‌لین که وابسته به دانشگاه هاروارد است رفت و در مورد خودش صحبت کرد. او گفت: پس از سال‌ها پشت سر گذاشتن چیزهای مختلف، متوجه شدم به بیماری دوقطبی مبتلا هستم.

به گزارش خط سلامت سلنا گومز،بازیگر و خواننده معروف، در سال 2016 درحالی که قصد داشت با یک تور جهانی، آلبوم جدید خود را به سراسر دنیا معرفی کند؛ مبتلا به افسردگی شناخته شد. این احساس بی رمقی و اندوه که ناشی از افسردگی بود در نهایت منجر به این شد که بعد از 55 روز این تور را لغو کند.

در سال2018، سلنا گومز یک دوره روان پریشی را تجربه کرد. روان پریشی اختلالی است که در آن فرد، ارتباطش را با واقعیت از دست می دهد و از جمله مشخصه های آن توهم و هذیان است. تجاربی نظیر اضطراب و افسردگی و روان پریشی گذرا منجر به ساخت مستند "من و ذهن من " شد که به گفته سلنا گومز هدف از ساختن این مستند افزایش آگاهی مردم از مشکلات سلامت روان است.

روان پریشی چیست؟

حالتی که در آن ارتباط فرد با واقعیت قطع می شود و علایمی نظیر توهم و هذیان دیده می شود؛ تعریفی کوتاه از روانپریشی است. بعلاوه در روانپریشی گفتار آشفته و رفتارهای نامتناسب با موقعیت دیده می شود.یکی از شناخته شده ترین نوع روان پریشی، اسکیزوفرنی است. افراد مبتلا به اسکیزوفرنی نمی توانند عملکرد شغلی مناسبی داشته باشند و به دنبال از دست دادن شغل از نظر اقتصادی دچار مشکل می شوند که فقر و بی خانمانی را در این افرد به دنبال دارد.

سلنا گومز در سال 2020 پس از اینکه دوره های افسردگی و شیدایی(سرخوشی افراطی) را تجربه کرد به یک مرکز بهداشت روان مراجعه کرد و مبتلا به بیماری دوقطبی شناخته شد.

بیماری دوقطبی چیست؟

بیماری دوقطبی یکی از اختلالات خلقی است که فرد در آن دوره هایی از افسردگی و سرخوشی را تجربه می کند. در فاز افسردگی فرد مبتلا از غم، فقدان انرژی ؛مشکلات خواب و اشتها و افکار خودکشی رنج می برد. در دوره سرخوشی که ممکن است حداقل یک هفته باشد افزایش انرژی و فعالیت دیده می شود؛  فرد کم خواب می شود بطوری که با چهار ساعت خواب در شبانه روز احساس رفع خستگی می کند. خودبزرگ بینی، پرداختن به رفتارهایی که پیامدهای ناگوار مانند روابط جنسی پرخطر و سرمایه گذاری های ساده لوحانه در فاز سرخوشی بیماری دوقطبی دیده می شود.

شروع دوباره

سلنا گومز در مصاحبه اش گفت: وقتی اطلاعات بیشتری از بیماری ها داشته باشیم در واقع این اطلاعات به ما کمک می کند و باعث می شود که دیگر نترسیم.

سلنا گومز افزود: وقتی در مورد بیماری روانی ام اطلاعات پیدا کردم و آن را شناختم، احساس کردم وزنه بزرگی از روی من برداشته شد و توانستم نفس عمیقی بکشم و بگویم، خوب با این اطلاعات، خیلی چیزها و حالت هایی را که تجربه می کنم دیگر می شود، توضیح داد.

سلنا گومز در زندگی چالش های دیگری را نیز تجربه کرده است برای مثال او در سال 2014 به بیماری لوپوس مبتلا شد، سلنا گومز در مورد مبارزه خود با علائم اضطراب و افسردگی که تجربه کرده است نیز صحبت کرده است. او می گوید: سلامت روان بر تمام زندگی تاثیر می گذارد و هر چه که بتوان در این مورد اطلاعات بیشتری داشت و از انگ های اجتماعی نترسید به افراد و جوامع کمک می کند تا بهتر زندگی کنند.

سلنا گومز در یک مصاحبه اعلام کرد:شناخت بیماری ام مانند شروعی دوباره بود، احساس می کردم بار سنگینی از دوشم برداشته شده؛ او توضیح داد هر چه بیشتر در مورد وضعیت سلامت روان خود اطلاعات داشته باشیم و از برچسب های اجتماعی نترسیم می توانیم زندگی با کیفیت تری داشته باشیم.سرانجام سلنا گومز با مراجعه به مراکز خدمات روانشناختی توانست در مسیر بهبود قرارگیرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

  • احمد باقری مسعود زا پاسخ به نظر

    خیلی خبرهای عجیب و متعجب کننده ایی میشه بخوانیم خلاصه خیلی جالب هست........

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان