گنجینه دست‌نوشته قدیمی جهان پهلوان غلامرضا تختی + عکس

خط سلامت: در سالروز تولد جهان پهلوان تختی، موزه ملی ورزش با رونمایی از نامه دست‌نویس ناصر گیوه‌چی به او، گنجینه‌ای از دوستی، جوانمردی و عشق به وطن را پیش روی ما گذاشت. این نامه، حکایت دو پهلوان است که در سفری معنوی، به زیارت بارگاه مولای متقیان رفته و مهر دوستی‌شان را در دل تاریخ ثبت کرده‌اند.

گنجینه دست‌نوشته قدیمی جهان پهلوان غلامرضا تختی + عکس

در سالروز تولد تختی، نامه‌ای قدیمی پیدا شد که ناصر گیوه‌چی برای تختی نوشته بود. این نامه از دوستی عمیق این دو ورزشکار می‌گوید و اینکه چطور با هم به زیارت امام علی رفته بودند. این نامه یادآور روزهای خوب ورزش ایران است.

به گزارش خط سلامت، وقتی نامه دست‌نویس ناصر گیوه‌چی به غلامرضا تختی را می‌خوانیم، انگار در سفری معنوی همراهشان می‌شویم. این نامه، تنها یک سند تاریخی نیست، بلکه پنجره‌ای است رو به دنیای پهلوانی و جوانمردی. دنیایی که در آن، دوستی و برادری ارزشی والاتر از هر چیز دیگری دارد.

 

گنجینه دست‌نوشته قدیمی جهان پهلوان غلامرضا تختی

موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک در سالروز تولد غلامرضا تختی برای نخستین بار از نامه دستنویس ناصر گیوه چی برای غلامرضا تختی رونمایی کرد. این نامه اندر حکایت فرزندان سرزمینی است که در لا به لای برگ های آن با پهلوانی و رادی قد کشیده اند و دوستی و مرام و جوانمردی را چون آموزگاری به یاد گار گذاشته اند.به سال ۱۳۳۴ ناصر گیوه چی (دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی و مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو) با غلامرضا تختی راهی سفری زیارتی می شوند. تا آستان بوسی مولا علی می روند.

منبع: ایلنا
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان