فیلم / این مواد غذایی رکورددار روی هستند

خط سلامت :روی یک ماده معدنی است که برای سلامتی ضروری است. بدن روی را ذخیره نمی کند، بنابراین باید مطمئن شوید که هر روز به اندازه کافی غذای حاوی روی می خورید تا نیازهای خود را برآورده کنید.

فیلم / این مواد غذایی رکورددار روی هستند

برخی از افراد از جمله نوزادان، نوجوانان، سالمندان و زنان شیرده یا باردار در معرض خطر کمبود روی هستند.

گوشت

به گزارش خط سلامت گوشت قرمز یک منبع خوب و منبع شناخته شده روی است. بنابراین شامل مواردی مانند گوشت گاو، گوشت بره می شود.

به علاوه، منبع عالی بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر مانند آهن، ویتامین های گروه B و کراتین است. شایان ذکر است خوردن مقادیر زیاد گوشت قرمز، به ویژه گوشت فرآوری شده، با بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان مرتبط است.

حبوبات

حبوباتی مانند نخود، عدس و لوبیا همگی حاوی مقادیر قابل توجهی روی هستند. این مواد ضد مغذی جذب روی و سایر مواد معدنی را مهار می‌کنند، به این معنی که روی حبوبات به خوبی روی محصولات حیوانی جذب نمی‌شود.

با وجود این، حبوبات همچنان منبع مهم روی برای افرادی هستند که از رژیم های گیاهخواری یا وگان پیروی می کنند. آنها همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین گیاهی و البته فیبر هستند.

 شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقادیر خوبی روی است.

 آجیل

 خوردن آجیل مانند بادام هندی، بادام، حتی بادام زمینی، منبع خوبی از روی هستند. بادام هندی انتخاب خوبی است. آجیل همچنین یک میان وعده سریع و راحت است و با کاهش عوامل خطر برخی بیماری ها مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت مرتبط است.

 دانه ها

دانه ها یک مکمل سالم برای رژیم غذایی شما هستند و حاوی مقدار خوبی روی هستند. بنابراین همه ما باید سعی کنیم دانه های بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان