درگذشت اسطوره فوتبال ایتالیا ؛ خداحافظ توتو

خط سلامت: خبر تلخ و ناگهانی از دنیای فوتبال رسید. سالواتوره اسکیلاچی، ستاره درخشان جام جهانی 1990 و محبوب دل‌های میلیون‌ها نفر، امروز در سن 59 سالگی دار فانی را وداع گفت.

درگذشت اسطوره فوتبال ایتالیا ؛ خداحافظ توتو

فوتبال ایتالیا یکی از اسطوره‌های خود را از دست داد. سالواتوره اسکیلاچی ، مهاجم افسانه‌ای و آقای گل جام جهانی 1990، در سن 59 سالگی درگذشت. درگذشت توتو ضایعه‌ای بزرگ برای فوتبال ایتالیا و همه دوستداران این ورزش است.

به گزارش خط سلامت، سالواتوره اسکیلاچی ملقب به توتوو، مهاجم سابق ایتالیا که برترین گلزن جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا شده بود، در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

رسانه‌های ایتالیایی اعلام کردند او پس از ابتلا به سرطان روده در بیمارستان سیویکو پالرمو درگذشت.

فدراسیون فوتبال این کشور عنوان کرد تمام مسابقاتی که از هم اکنون تا پایان آخر هفته آینده در ایتالیا برگزار می‌شود، با یک دقیقه سکوت به یاد او آغاز می‌شود.

یوونتوس یکی از باشگاه‌های فوتبال ایتالیا بود که به اسکیلاچی ادای احترام کرد. اسطوره‌ای که به نماد گلزنی‌های غیرمنتظره‌اش در جام جهانی ایتالیا تبدیل شد و پس از آن او را سیائو توتو صدا می‌کردند.

گابریل گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، گفت: جشن‌های گل‌های تاریخی او به نماد شادی جمعی مردم ایتالیا تبدیل شد و برای همیشه بخشی از میراث فوتبال این کشور باقی خواهد ماند.

اسکیلاچی پس از شروع دوران حرفه‌ای خود در اوایل دهه ۱۹۸۰ در مسینا برای یوونتوس و اینترمیلان بازی کرد. بهترین فصل باشگاهی او درست قبل از جام جهانی ۱۹۹۰ بود، زمانی که او ۲۱ بار در تمام مسابقات گلزنی کرد و یوونتوس قهرمان جام یوفا و ایتالیا شد.

توتو در آن تابستان با زدن ۶ گل، از یک مهاجم باشگاهی به قهرمان ملی تبدیل شد و ایتالیا را به مقام سوم جام جهانی رساند.

منبع: فرانس 24

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان