فروش طلای المپیک بخاطر افتخار آفرینی در المپیک بعد + زندگی دردناک سولفرد کوآندا وزنه‌بردار طلایی نروژ در المپیک پاریس

خط سلامت: سولفرید ایلا آمنا کوآندا (متولد ۱۳ نوامبر ۱۹۹۸) یک وزنه‌بردار نروژی است. او قهرمان المپیک است و در مسابقات وزنه‌برداری زنان ۸۱ کیلوگرم در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس مدال طلا را کسب کرد و همچنین رکوردهای المپیک در یک‌ضرب و مجموع را شکست.

فروش طلای المپیک بخاطر افتخار آفرینی در المپیک بعد + زندگی دردناک سولفرد کوآندا وزنه‌بردار طلایی نروژ در المپیک پاریس

سولفرید ایلا آمنا کوآندا قهرمان جهان و سه بار قهرمان اروپا است. او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در دسته وزنه‌برداری زنان ۸۷ کیلوگرم مدال طلا، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در دسته وزنه‌برداری زنان ۸۷ کیلوگرم مدال برنز و در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ مدال‌های طلای پیاپی کسب کرد.

زندگی دردناک وزنه‌بردار طلایی نروژ در المپیک پاریس

کوآندا در فنلاند از مادری فنلاندی اهل اولو و پدری ساحل عاجی متولد شد. وقتی نه ساله بود، خانواده اش به گریمستاد نروژ نقل مکان کردند. او از ۱۵ تا ۱۸ سالگی در پرورشگاه زندگی می کرد. در این مدت او کراس فیت را شروع کرد.  او همچنین تابعیت فنلاندی دارد. 

کوآندا قبل از اینکه در اواخر سال ۲۰۲۲ به یک ورزشکار تمام وقت تبدیل شود، به عنوان یک برقکار کار می کرد. او در آرندال زندگی می کند و نماینده باشگاه وزنه برداری کوادراتورن است.

به گزارش خط سلامت کوآندا وزنه‌برداری را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و همان سال در مسابقات قهرمانی نروژ در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان شرکت کرد که در آن مقام دوم را کسب کرد و رکورد جدید ملی را در یک‌ضرب ثبت کرد. در فوریه ۲۰۲۱، او در دسته ۸۷ کیلوگرم با ۹۶ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۲۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۲۱ کیلوگرم در یک مسابقه در لیلسان رکوردهای جدید نروژی را ثبت کرد.

کوآندا اولین حضور بین‌المللی خود را در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری اروپا ۲۰۲۱ انجام داد، جایی که در دسته ۸۷ کیلوگرم زنان مدال برنز یک‌ضرب را با ثبت رکورد جدید شمال اروپا ۱۳۵ کیلوگرم کسب کرد و در مجموع پنجم شد. او در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان و زیر ۲۳ سال اروپا ۲۰۲۱ در رووانیِمی مدال طلا را در دسته بالای ۸۷ کیلوگرم کسب کرد. او در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۲۱ مدال طلای یک‌ضرب و مدال برنز مجموع را در دسته ۸۷ کیلوگرم کسب کرد. 

untitled

در سال ۲۰۲۲، کوآندا مدال‌های طلا را در یک‌ضرب، دوضرب و مجموع در دسته ۸۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی اروپا در تیرانا و مسابقات قهرمانی جهان در بوگوتا کسب کرد و اولین قهرمان جهان زن وزنه‌برداری نروژی در تاریخ شد.

او عنوان خود را در دسته ۸۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۳ در ایروان حفظ کرد و مدال طلای دوضرب را در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در ریاض کسب کرد. کوآندا برای سومین بار متوالی مدال‌های طلای اروپا را در یک‌ضرب، دوضرب و مجموع در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ در صوفیه کسب کرد. 

کوآندا در مسابقات وزنه‌برداری زنان ۸۱ کیلوگرم در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس مدال طلا را کسب کرد و همچنین رکوردهای جدید المپیک را در دوضرب با ۱۵۴ کیلوگرم و مجموع با ۲۷۵ کیلوگرم ثبت کرد و علاوه بر این اولین مدال آور طلای المپیک نروژی در وزنه‌برداری از سال ۱۹۷۲ و اولین زن نروژی شد که مدال طلای انفرادی المپیک را در بازی‌های تابستانی از سال ۲۰۰۴ به دست آورد. او پرچمدار نروژ در مراسم اختتامیه المپیک تابستانی ۲۰۲۴ بود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان