خوش بین ها کمتر بیمار می شوند

<span lang="AR-SA" style="font-size: 16.0pt;line-height: 150%;font-family: 'Arial',sans-serif">خوش‌ بینی،خطر ابتلا به بیماری های روانی و سکته‌ مغزی را کاهش می‌دهد. دیدگاه انسان از محیط پیرامون همواره بر چهره‌ی او اثر می‌گذارد به طوری که گفته می‌شود افراد با تفکرات مثبت نسبت به دیگران بیشتر لبخند بر لب داشته و سیمای آرامی دارند. </span>

خوش بین ها کمتر بیمار می شوند

خوش بینی ، پررنگ دیدن خوبی‌هایی است که اطرافمان اتفاق می‌افتد، اما این رفتار مثبت تنها در روابط اجتماعی و خانوادگی فرد موثر نیست. در تحقیقات صورت گرفته ارتباط آن با سلامت قلب شناسایی شده است که در نهایت به عملکرد بهینه‌ی سیستم ایمنی می‌انجامد.

در این پژوهش که روی بیش از شش هزار بزرگسال با سن بیش از 50 سال انجام شده، سطح خوش بینی افراد مورد سنجش قرار گرفته تا ارتباط آن با سلامت جسمانی شان بررسی شود. در این مطالعه مشخص شد افرادی با افکار مثبت گرا و خوش بین 9 درصد کمتر از دیگران با حمله‌ی مغزی مواجه می‌شوند.

محققان پس از بررسی‌های گوناگون به این نتیجه رسیدند تفکر مثبت در زندگی، علاوه ‌بر تاثیر بر رفتار آدمی و اعصاب روان وی، تمایل انسان را به تغذیه سالم و ورزش افزایش داده و باعث دریافت میزان ویتامین و املاح مورد نیاز بدن می شود که در نهایت سلامت مغز را تضمین می کند ضمن آنکه باعث عملکرد مناسب اعصاب و عروق مغز می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان