بخشنده ها عمر طولانی تری دارند

خط سلامت: حمایت و نوعدوستی باعث می شود تا افراد طولانی تر زندگی کنند.

بخشنده ها عمر طولانی تری دارند

به گزارش خط سلامت در مطالعه ای در شش قاره و بین 34 کشور انجام شده است محققان دریافتند کودکان، بزرگسالان و سالخوردگان در جوامعی که حمایت و مراقبت بیشتری از یکدیگر دارند، طول عمرشان طولانی تر است.

ثروت یا سخاوت

اگر چه پول و ثروت برای زندگی کردن و آرامش اهمیت دارد ولی یافته ها نشان می دهد در جوامعی که حمایت و مراقبت بیشتری از هم دارند، افراد طول عمر بیشتری خواهند کرد و ثروت به تنهایی عامل طولانی شدن عمر نیست.

روابط اجتماعی

انسان ذاتا خواهان ارتباط اجتماعی است و ایجاد شبکه های اجتماعی و روابط اجتماعی برای سلامتی مهم است. در بررسی سالانه روانشناسی روشن شد چشم انداز سیستم که بر ساخت و پل زدن شبکه های اجتماعی متمرکز است، به حمایت از بهداشت عمومی کمک می کند و از نابرابری در سلامت جلوگیری می کند. بنابراین این پیوند اجتماعی قسمت عمده ای از زندگی روزمره است. پیوند اجتماعی بر خلاف تحصیلات و پول همیشه نیاز به پول ندارد و متقابل است. روابط خانوادگی، همسایگی، اجتماعات مذهبی و … باعث پیوند اجتماعی می شود. در مطالعه صورت گرفته روشن شده است میزان مرگ و میر بین افراد منزوی اجتماعی 25 درصد بیشتر از سایر افراد است. اگر چه انزوا یک مشکل جهانی است ولی در برخی کشور ها تاثیرات بیشتری بر جای گذاشته است. برای مثال در آمریکا 28 درصد از افراد مسن تنها زندگی می کنند و بیش از یک سوم افراد بالای 45 سال احساس تنهایی دارند.

به گفته ی دکتر دایپینگ، در برخی از کشور ها افراد خانواده برای مدت طولانی تری در کنار هم زندگی می کنند.

روابط اجتماعی و طول عمر

در یک متاآنالیز روی 148 مطالعه روشن شد بقا برای کسانی که روابط اجتماعی قوی تری دارند 50 درصد بیشتر است.

نوعدوستی و عطایای اجتماعی

گاهی یک هدیه دادن کوچک را می توان تقسیم ثروت با دیگران دانست. این نوع هزینه های اجتماعی مستقیما بر شادی و رفاه روانی فرد بخشنده تاثیر می گذارد. به گفته دکتر وایپنیگ بخشیدن در واقع موجب گرمی مغز است و افراد داوطلب در کارهای انسان دوستانه از نظر سلامت قوی تر هستند. دکتر ارا در این مورد می گوید: وقتی افراد کاری را برای فرد دیگری انجام می دهند، احساس بهتری دارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان