این سرمایه عامل حال خوب است ! / آن را تقویت کنید

خط سلامت: سرمایه روان شناختی این باور است که ما می توانیم از طریق افکار و اعمال خود بر سلامت روان و بهزیستی خود تأثیر بگذاریم.

این سرمایه عامل حال خوب است ! / آن را تقویت کنید

به گزارش خط سلامت سرمایه روان شناختی درون هر فردی وجود دارد؛ فقط کافی است آن را بشناسید و تقویت کنید تا کیفیت زندگی اش افزایش پیدا کند.

فواید سرمایه روانشناختی

سرمایه روان شناختی ، این باور است که افکار و احساسات شما می توانند تأثیر مثبت یا منفی بر سلامت روان و جسم شما داشته باشند. مزایای بسیاری برای سرمایه روان شناختی وجود دارد و تحقیقات نشان داده است که افراد با سطوح بالای سرمایه روان‌شناختی ، مهارت‌های مقابله ای بهتر، شادی بیشتر و کاهش افسردگی و اضطراب را گزارش می دهند. این مزایا می تواند به شما کمک کند تا زندگی فردی و شغلی رضایت بخشی تری داشته باشید.

سرمایه روان شناختی چیست؟

سرمایه روان شناختی یک مفهوم روانشناختی است که از چهار مولفه تشکیل شده است، این چهار مولفه عبارت است از: تاب آوری، امید، خودکارآمدی و خوشبینی

تاب آوری

تاب آوری در سرمایه روان شناختی ، به عنوان توانایی افراد برای قرار گرفتن در معرض یک رویداد بسیار مخرب و استقامت در برابر سختی ها تعریف شده است. در سرمایه روان‌شناختی ، تاب‌آوری فرصتی برای حرکت به جلو فراهم می کند.

امید

امید در سرمایه روان شناختی ، به این معنا است که فرد علاوه بر میل به رسیدن به اهداف، به این باور داشته باشد که به آن هدف می رسد. در چند سال گذشته، تحقیقات نشان داده است که امید نه تنها تقویت پذیر است، بلکه در بین همه احساسات مثبت منحصر به فرد است. شما می توانید با ایجاد یک طرز فکر امیدوار کننده، خود را آموزش دهید که طعمه منفی گرایی یا عدم اطمینان نشوید. امید به شما این قدرت را می دهد که در مسیر رسیدن به اهداف خود مشکلات را به موانع احتمالی تبدیل کنید و اراده را در رسیدن به اهداف خود تقویت کنید .

خودکارآمدی

خودکارآمدی در سرمایه روان شناختی ، اعتماد به نفسی است که هنگام موفقیت، در خود احساس می کنید. خودکارآمدی به عنوان توانایی درک شده یک فرد برای به دست آوردن نتایج مطلوب تعریف می شود.

خوش بینی

خوش بینی در سرمایه روان شناختی این احساس کلی است که آینده خوب خواهد بود و قرار نیست اتفافات وحشتناک یکی پس از دیگری از راه برسند.

تقویت سرمایه روانشناختی

راه های مختلفی برای تقویت سرمایه روان شناختی وجود دارد. یکی از این راه ها، تمرین خودگویی مثبت است. این به این معنی است که با خودتان مثبت صحبت کنید و به خودتان ایمان داشته باشید؛ حتی زمانی که همه چیز سخت یا غیرممکن به نظر می رسد. برخی جملات تاکیدی که شما می توانید روزانه با خود تکرار کنید مانند: من قادر به دستیابی به اهدافم هستم یا من روی آنچه می خواهم امروز انجام دهم متمرکز خواهم ماند.

وقتی از خودگویی مثبت استفاده می کنید، مهم است که خودتان را قضاوت نکنید. صحبت با خود و تاکیدات مثبت به اعتماد به نفس شما کمک می کند و می تواند به شما یادآوری کند که قدرت تأثیرگذاری بر زندگی خود را دارید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان