دو ویژگی عجیب ترین رابطه

خط سلامت: اگر احساس می کنید که رابطه شما فراز و نشیب های زیادی دارد به همان اندازه که از شریک زندگی خود متنفر هستید، ممکن است در رابطه عشق و نفرت را احساس کنید.

دو ویژگی عجیب ترین رابطه

عشق و نفرت

به گزارش خط سلامت سابرینا رومانوف ، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا ، می‌گوید: افرادی که در روابط عشق و نفرت هستند، احساسات شدیدی را تجربه می‌کنند و تمایل دارند بین یک سر طیف عشق و نفرت تا انتهای دیگر در نوسان باشند.

عشق و نفرت ؛ هیجان و خستگی

رومانوف می‌گوید این روابط شبیه ترن هوایی است، زیرا هم هیجان و هم خستگی دارد و زوج‌ها باید جنبه‌های منفی‌تر این روابط مانند پرخاشگری و ناامیدی را دنبال کنند تا از مزایایی مانند اشتیاق و هیجان بهره ببرند.

علل روابط عشق و نفرت

این روابط می توانند بر سلامت روان تأثیر بگذارند و به علل زیر مرتبط هستند.

داشتن روابط ناپایدار در اوایل زندگی

افرادی که در سال‌های اولیه روابط آشفته یا متزلزل دارند، تمایل دارند در طبیعت ناپایدار روابط عشق و نفرت آرامش پیدا کنند و ممکن است تعارض را راهی برای ابراز عشق تصور کنند.

برای این افراد، تعارض راهی است برای سنجش علاقه شریک شان به آنها از طریق پشتکار آنها در جستجوی راه حل. صمیمیتی که بعد از حل و فصل به دنبال گسست در رابطه تجربه می‌شود، می‌تواند احساس صمیمی‌تری نسبت به نداشتن آن داشته باشد.

به نوبه خود، روابط پایدار و یکنواخت ممکن است خسته کننده به نظر برسند، یا ممکن است به سرعت نسبت به احساس طرف مقابل نسبت به آنها تردید کنند.

مشکل روابط عشق و نفرت این باور است که درد و تنش آنها به نزدیکی در روابط مربوط می شود. چیزی که این افراد اغلب متوجه نمی شوند این است که این روابط عادی نیستند و احتمالات دیگری نیز وجود دارد.

با این حال، تجربه گذشته به آنها آموخته است که این تنها گزینه است. آنها متوجه نمی شوند که افرادی هستند که احساسات آنها را در نظر می گیرند، نسبت به ترجیحات آنها مودبانه رفتار می کنند، و به طور آشکار و موثر ارتباط برقرار می کنند.

علاوه بر این، خوبی در این روابط یا نحوه عملکرد خوب زوجین با یکدیگر نسبت به موارد بد بزرگ‌نمایی می‌شود، بنابراین بسیاری از زوج‌ها تصور ناهنجاری از این که رابطه برای آنها چگونه است و چگونه کار نمی‌کند دارند، زیرا آنها دائماً در حال حرکت افراطی هستند.

این افراد باید یاد بگیرند که با نگاه کردن به اثرات بلندمدت و پایداری این الگوها، آنچه را که از تعارض به دست می آورند، رها کنند.

احساس بی لیاقتی برای عشق

افرادی که خود را در روابط عشق و نفرت می بینند ممکن است دارای آسیب پذیری های مستعد کننده ای مانند احساس بی لیاقتی یا دوست نداشتن باشند. روابط پر هرج و مرج ممکن است این باورهایی را که آنها در مورد خودشان دارند تقویت کند و ممکن است فکر نکنند که لیاقت بیشتری دارند.

بنابراین، این روابط منفی ترین یا انتقادی ترین افکار خود را تقویت می کند. آنها همچنین احساس نادرستی از دوست داشته شدن را ایجاد می کنند و ممکن است باعث شوند که به دلیل کشمکش و کشمکشی که برای آن متحمل شده اند، فکر کنند رابطه آنها معنادارتر است.

حقیقت این است که فقط به این دلیل که در رابطه تان کشمکش های مزمن و روزانه ندارید، به این معنا نیست که این رابطه ارزشمند نیست. در واقع برعکس است، اما برای باور به آن نیاز به ایمان به رابطه است، بدون اینکه ثابت شود که چه چیزی برای رابطه فدا می کنید.

پیمایش روابط عشق و نفرت

رومانوف مراحلی را به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند کمک کند تا رابطه عشق و نفرت را تشخیص داده و از آن خارج شوید.

اگر خود را در این نوع روابط می بینید، باید دیدگاه خود را با مطالبه بیشتر برای خود تغییر دهید و بدانید که چگونه در چیزهایی که دیگر به شما خدمت نمی کنند کمک می کنید.

  • از احساسات خود بیشتر آگاه باشید: فعال تر شوید و به جای پذیرش منفعلانه آن ، در مورد چرخه سمی رابطه خود بیاموزید. شروع کنید به عواطف و واکنش های خود نسبت به رفتار شریک زندگی خود برچسب بزنید. با نوشتن احساسات و عواطف خود شروع کنید به این الگوها. هنگامی که برای پردازش احساسات خود وقت بگذارید، شروع به درک دیدگاه خواهید کرد و راه حل های جدیدی برای مشکلات خود خواهید دید که قبلاً در نظر نمی گرفتید.
  • حد و مرزها را تعیین کنید: دقیقاً مواردی را که برای شما مفید نیستند، فهرست کنید تا بتوانید اقداماتی را که در آینده انجام می شود، انجام دهید. با تعیین محدودیت در روابط و جنبه هایی که دیگر تمایلی به تحمل آنها ندارید، قدرت خود را پس بگیرید .
  • به دنبال کمک باشید: افراد در این روابط معمولا منزوی هستند و از حمایت اجتماعی از طرف خانواده و دوستانی که می توانند تجربیات آنها را تأیید کنند و به آنها در مدیریت مشکلات کمک کنند، بی نیاز هستند. به احتمال زیاد، شما دیدگاه روشنی ندارید و موقعیت شما در رابطه باعث می شود در رویکرد خود برای مدیریت آن جانبدارانه باشید.
  • تصمیم بگیرید چگونه می خواهید ادامه دهید: لزوماً نیازی به پایان دادن به رابطه یا جدایی ندارید، اما بر نحوه مشارکت خود در رابطه کنترل دارید. نقشی که در جنبه های نامطلوب رابطه ایفا می کنید را بشناسید و شروع به ایجاد تغییرات یا تغییرات کوچک در نحوه پاسخگویی به تعارض کنید و متوجه شوید که چگونه شریک زندگی شما در واکنش تغییر می کند یا تغییر نمی کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان