شیوه های زنده نگه داشتن شور در رابطه جنسی / اگر می خواهید رابطه زناشویی تان سرزنده بماند بخوانید

خط سلامت: خوشبخت‌ترین زوج‌ها چه ویژگی هایی دارند و در رابطه جنسی شان چه چیزی وجود دارد که در دیگر روابط دیده نمی شود.

شیوه های زنده نگه داشتن شور در رابطه جنسی / اگر می خواهید رابطه زناشویی تان سرزنده بماند بخوانید

به گزارش خط سلامت روانشناسان بالینی می گویند زوج هایی که احساس خوشبختی می کنند همجوشی را در رابطه جنسی شان تجربه می‌کنند.

گفت و گوی دو طرفه در رابطه جنسی

برای دستیابی به رابطه جنسی سالم، ضروری است درباره آنچه از شریک جنسی خود می‌خواهید، صحبت کنید.

رابطه جنسی برای افراد در هر سن و فارغ از گرایش جنسی و جنسیت، یک بخش مهم و اغلب لاینفک زندگی است.

با این حال، به گفته متخصصان جنسی، چه در تجربه جنسی ید طولانی داشته باشید و چه زندگی جنسی خود را تازه شروع کرده باشید، درباره رابطه جنسی ، نکات خاصی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانید.

رابطه جنسی چیست؟

دکتر استیون اسنایدر، در این مورد گفت اولین چیزی که هر کسی که وارد رابطه جنسی می‌شود باید بداند، این است که رابطه جنسی چیزی بیش از هم‌آمیزی جنسی است.

به گفته دکتر اسنایدر، زوج‌ها اغلب بر این باورند که فقط اگر قرار باشد رابطه جنسی داشته باشند، به رابطه جنسی می‌رسند؛ اما به گفته دکتر اسنایدر، خوشبخت‌ترین زوج‌ها کسانی هستند که «همجوشی» را تجربه می‌کنند.

همجوشی یعنی چه

دکتر اسنایدر گفت: «خوشبخت‌ترین زوج‌ها حتی وقتی که رابطه جنسی ندارند ، از کنار هم بودن احساس هیجان می‌کنند. در مشاوره جنسی ما این را «همجوشی» می‌نامیم.» همجوشی اساسا شکل گسترش یافته معاشقه است. معاشقه در رابطه جنسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا بدن را از نظر جسمی و روانی، برای نزدیکی آماده می‌کند.

دکتر اسنایدر گفت همه ارگاسم‌ها برابر نیستند و زوج‌ها نباید تصور کنند که هر رابطه جنسی حتما باید به ارگاسم منتهی شود. وی گفت: در حالت ایده‌آل، ارگاسم باید مانند دسر باشد: راهی عالی برای پایان دادن به یک وعده غذایی خارق‌العاده. اما دسر نباید انگیزه شام خوردن باشد.

کوپر همچنین به ما گفت که مهم است زنان بدانند که رابطه جنسی نباید درد داشته باشد. در حالی که دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث تجربه کردن درد برای زنان در هنگام رابطه جنسی شود‌.کسانی که درد دارند، باید از متخصصان کمک بگیرند.

اعتماد به نفس جنسی

در پایان، کوپر می‌خواهد مردم از آنچه او «اعتماد به نفس جنسی» می‌خواند، آگاهی داشته باشند. این اصطلاحی است که وی برای بیان «آگاهی به تمایلات جنسی و پذیرش مهارت‌های شخصی برای بیان نیاز جنسی به شریک زندگی» استفاده می‌کند. برای دستیابی به یک زندگی جنسی سالم و کامل، ضروری است که بتوانید درباره آنچه از شریک جنسی خود می‌خواهید، صحبت کنید. این کار ابتدا با فهم بدن، رابطه جنسی و خواسته‌های شما آغاز می‌شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان