دیدگاه متفاوت زنان و مردان به خیانت در چه نقطه ای است ؟

خیانت، بی وفایی عاطفی یا جنسی به شریک زندگی است. خیانت طیف گسترده ای از رفتارها را در بر می گیرد مانند: رابطه عاطفی یا رابطه جنسی با شخصی غیر از همسر. برخی از این رفتارها نسبت به رفتارهای دیگر برای فردی که قربانی خیانت می شود درد روانی شدید تری ایجاد می کند.

دیدگاه متفاوت زنان و مردان به خیانت در چه نقطه ای است ؟

به گزارش خط سلامت،نشانه هایی وجود دارد که به نوعی چراغ خطر رابطه محسوب می شود و معمولا در همین مواقع رابطه دچار چالش شده و خیانت صورت می گیرد.

این رفتارها خیانت را نشان می دهند

- رابطه جنسی با شخصی غیر از همسر

- بحث در مورد مسائل جنسی با شخصی غیر همجنس

- چت کردن مخفیانه با جنس مخالف

- حمایت عاطفی یا تحسین شخصی جز همسر

دیدگاه زنان و مردان نسبت به خیانت

خیانت پدیده ای است که از عدم تعهد در یک رابطه نشات می گیرد. اگرچه هرکدام از زوجین در اثر خیانت احساسات ناخوشایندی نظیر: خشم، غم و عدم امنیت را تجربه می کنند؛ تفاوت هایی در نگرش زوجین به خیانت وجود دارد.

به گزارش خط سلامت، محققان نشان داده اند، تفاوت های واضحی بین نگرش مردان و زنان به خیانت وجود دارد. مردان در خیانت بیشتر به رابطه جنسی حساس هستند و برقراری رابطه جنسی را نابخشودنی می دانند؛ در حالی که زنان به عاطفه و احساس توجه بیشتری دارند و کمتر احتمال دارد خیانت عاطفی را ببخشند. زنان، عملی را به عنوان خیانت تعریف می کنند که نشان دهنده وابستگی و عشق به شخص دیگری است.

از خط قرمز ها عبور نکنید

پس از وقوع خیانت در یک رابطه دونفره، زوجین ممکن است از خیانت چشم پوشی کنند ولی درد روانی ناشی از خیانت چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد؛ بنابراین توجه به خط قرمزهای رابطه و در نظر گرفتن اخلاق در پیشگیری از خیانت و آسیب های ناشی از آن اهمیت دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان