چرا خیانت اینقدر درد دارد؟ / درد خیانت در فرد خائن و خیانت دیده تفاوت دارد

خط سلامت: خیانت نه تنها به کسی که فریب خورده و به او دروغ گفته اند آسیب می رساند، بلکه به کسی که دروغ گفته است نیز آسیب می رساند.

چرا خیانت اینقدر درد دارد؟ /  درد خیانت در فرد خائن و خیانت دیده تفاوت دارد

به گزارش خبرنگار خط سلامت خیانت به صمیمیت آسیب های پیچیده ای وارد می کند. و فرد از خود می پرسد: او کسی بود که برای پایبندی به تعهدات روی او حساب کردم؟ وقتی خیانت و دروغ توام می شوند، درد عمیق می شود.

وضعیت روانی خیانت دیده

اگر شما شریکی هستید که به شما خیانت کرده است، احتمالاً در مورد خود، ارزش خود و امنیت خود سؤالات زیادی دارید. چطور ممکن است این را ندیده باشم؟ چطور می توانستم اینقدر احمق باشم؟ آیا من به اندازه کافی خوب نیستم؟ اینها همه سؤالاتی است که احتمالاً از خود می پرسید و پاسخ در دسترسی برای آن وجود ندارد. پاسخ ندادن به یک سوال، به خصوص سوال در مورد ارزش خود و امنیت شخصی باعث اضطراب روحی و روانی می شود که می تواند باعث علائم جسمی مانند بی خوابی، تپش قلب، افزایش فشار خون ، از دست دادن اشتها، و بی حالی شود.

اگر شریکی هستید که به شما خیانت کرده است، ممکن است یکی یا همه این اشکال اضطراب را احساس کنید. این یک واکنش کاملاً طبیعی به خیانت و بخشی از چیزی است که اکنون به عنوان ترومای خیانت شناخته می شود.

وضعیت روانی خیانت کرده

اگر شما کسی هستید که زندگی دوگانه ای داشته اید، احتمالاً به دلیل اضطراب ، شرم و انرژی که برای چرخاندن همه این صحنه های رو شده لازم است، درد زیادی احساس می کنید.

وقتی کسی زندگی مخفیانه ای داشته است که در آن محبت هایش به شخص دیگری داده شده است، موجب شکاف در وفاداری می شود.

اعتماد شکسته

اگر شما شریکی بودید که به شما خیانت کرده اند، نمی‌دانید که آیا هرگز می‌توانید دوباره به او اعتماد کنید یا حتی سزاوار این هستید که کسی به شما وفادار باشد. حتی ممکن است از خود بپرسید که چه کاری می توانستید انجام دهید تا شریک زندگی تان همانطور که قول داده بود وفادار باشد. خواه این وفاداری با یک رابطه عاطفی یا فیزیکی با شخصی در محل کار، با غریبه ها در یک روز، پورنوگرافی اینترنتی یا چت های اینترنتی شکسته شده باشد، درد معمولاً بسیار شدید است .در چنین وضعیتی حق دارید که اینقدر درد بکشید. این یک کشف دردناک است و درد به سرعت از بین نمی رود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان