بار سنگین روانی روابط باز و خارج زناشویی / این انگ استرس کشنده ای دارد

به گزارش خبرنگار خط سلامت این مطالعه نشان داد قرار گرفتن در معرض چنین ننگی عوارض عاطفی قابل توجهی را به دنبال دارد و نه تنها در صورت ابراز عدم تایید، بلکه در انتظار برخوردهای منفی آینده نیز باعث اضطراب می شود.

بار سنگین روانی روابط باز و خارج زناشویی / این انگ استرس کشنده ای دارد
تحقیقات نشان می دهد که افراد در روابط باز و خارج زناشویی با انگ مواجه می شوند. اگرچه تقریباً از هر 5 آمریکایی 1 نفر در مقطعی از زندگی خود درگیر یک رابطه "باز" ​​و خارج زناشویی بوده است، تحقیقات جدید هشدار می دهد بسیاری از آنها در نهایت بار سنگین انگ و استرس را متحمل می شوند.

الیزابت ماهار ، نویسنده این مطالعه، خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است افراد روابط باز و خارج زناشویی را منفی می بینند .

ماهار گفت:ما دریافتیم که این افراد به روش‌های مختلف انگ را تجربه می‌کنند.

او افزود که این ننگ می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از انزجار گرفته تا طرد اجتماعی . تیم مطالعه خاطرنشان کرد که این تجربیات باعث تضعیف کیفیت زندگی و احساس رفاه در میان افرادی می شود که سبک زندگی باز را انتخاب می کنند.

ماهار گفت که بیست درصد از آمریکایی ها - و کانادایی ها - حداقل یک رابطه باز و خارج زناشویی را امتحان کرده اند.

در سال 2019، او و تیمش در یک نظرسنجی از بین بیش از 300 شرکت کننده دریافتند تقریباً 40 درصد به دلیل انتخاب رابطه باز ، احساس بی ارزشی می کنند.و از هر 10 نفر 7 نفر خاطرنشان کردند که تلاش دارند تقریباً هیچ کس از رابطه باز و خارج زناشویی آنها آگاه نشود.

در پایان، تیم به این نتیجه رسید قرار گرفتن در معرض انگ به دلیل سبک زندگی باز با افزایش پریشانی مرتبط است. علاوه بر این، محققان دریافتند چنین ننگی خطر ایجاد انگ «درونی شده» را نیز افزایش می دهد، که در آن افرادی که در روابط باز و خارج زناشویی هستند شروع به احساس ناراحتی و گناه در مورد انتخاب خود می کنند.

ماهار در مورد اینکه چرا مردم در وهله اول نیاز به انگ زدن به دیگران را احساس می کنند، به تحقیقات دیگری اشاره کرد که نشان می دهد این تصور وجود دارد که افراد در روابط باز و خارج زناشویی بیشتر به روابط کوتاه مدت علاقه مند هستند تا تعهدات بلندمدت. و این تصور ممکن است باعث شود کسانی که در روابط تک همسری هستند احساس خشم یا تهدید کنند.

علاوه بر این، تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که مردم تمایل دارند کسانی را که در روابط باز و خارج زناشویی هستند به عنوان ریسک پذیری غیرضروری و به طور کلی کمتر سالم تصور کنند.

مورز خاطرنشان کرد با وجود همه چیز برابر - افرادی که در یک سبک زندگی باز هستند، معمولاً نسبت به زوج‌های تک همسر ضعیف‌تر تصور می‌شوند.

او افزود: و این با هر معیاری است که شما به آن نگاه کنید، حتی زمانی که این معیار ربطی به داشتن یک رابطه ندارد.به عنوان مثال، زوج‌های باز نه تنها از نظر دیگران درگیر روابط کم‌اعتماد و رضایت‌بخش کمتر هستند و احتمال شیوع بیماری‌های مقاربتی را بیشتر می‌کنند، بلکه به احتمال کمتری مالیات خود را پرداخت می‌کنند، کمتر انعام می‌دهند

مورز افزود: دلیل پذیرفته نشدن روابط باز و خارج زناشویی آن است که کاری که انجام می‌دهید اشتباه است، هزینه و خسارت بر جا می گذارد و منجر به کاهش عزت نفس، احساس رفاه کمتر و گاهی اوقات هزینه های اقتصادی بسیار می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان