پنج زبان اصلی عشق رایادبگیرید و عاشق شوید!

خط سلامت: برخی افراد اولین مرحله اولیه شیفتگی را عشق می نامند و برخی دیگر به سمت آخرین مرحله دلبستگی حرکت می کنند و آن وقت است که برچسب عشق را روی آن می گذارند.

پنج زبان اصلی عشق رایادبگیرید و عاشق شوید!

تعریف عشق واقعی چیزی فراتر از احساسات و واکنش‌های فیزیکی است که در بدن رخ می‌دهد و یا چیزی که شما از کسی دیگر در یک رابطه می‌بینید. نشانه‌های عشق واقعی کمک می‌کند بتوانیم آنها را از یکدیگر تشخیص دهیم.

به گزارش خط سلامت ابتدا باید عشق را درک کنیم تا بتوانیم آن را تشخیص دهیم.

چقدر طول می کشد تا یک نفر عاشق شود؟

برای برخی، تنها چند ثانیه طول می کشد و برای برخی دیگر، ممکن است سال ها طول بکشد. اگر کسی تجربیات مثبت تری داشته باشد و دقیقا بداند چه می خواهد، عشق می تواند سریعتر از کسی که ممکن است شکست های سخت یا ضربه روحی را تجربه کرده باشد اتفاق بیفتد. اما این به نحوه تعریف عشق و قدرت ارتباطتان نیز بستگی دارد.

دکتر آلبرز می‌گوید: تاریخچه و قدرت واکنش‌های فیزیکی شما می‌تواند تعیین کند که چقدر سریع عاشق می‌شوید. برخی افراد اولین مرحله اولیه شیفتگی را عشق می نامند و برخی دیگر به سمت آخرین مرحله دلبستگی حرکت می کنند و آن وقت است که برچسب عشق را روی آن می گذارند.

مرحله اول: عاشق شدن

جاذبه به سرعت به سمت شما می آید. طبق یک مطالعه، فقط یک پنجم ثانیه طول می کشد تا کسی بفهمد که آیا جذب کسی شده است یا خیر. این هجوم سرسام آور دوپامین موجی از احساسات، به ویژه پروانه ها، اشتیاق شدید و تثبیت را به همراه می آورد. در واقع، برخی از مطالعات نوروبیولوژیکی نشان می‌دهند که با دیدن چهره شخصی که دوستش دارد یا جذب او می‌شود، مناطقی از مغز هیجان‌زده‌تر می‌شوند .

دکتر آلبرز می گوید: «عشق از مغز شروع می شود، نه از قلب. وقتی مردم گزارش می دهند که عاشق هستند، سونامی فعالیت در مغزشان به وجود می آید.

اغلب، ما جذب کسی می شویم که احساس آشنایی دارد، بنابراین اگر شما هم نوع خاصی دارید، احتمالاً دلیلی برای آن وجود دارد.

دکتر آلبرز توضیح می‌دهد: «به‌طور ناخودآگاه اتفاق‌های زیادی در مورد کشش به سمت کسی می‌افتد و معمولاً به این دلیل است که آنها به نوعی آشنا هستند، چه رفتارشان، چه رفتارشان یا ارائه‌شان از جهان».

هر چقدر هم که این مرحله اولیه عشق کوتاه مدت باشد، سطح خاصی از هیجان و انگیزه برای شروع بقیه رابطه شما وجود دارد، اگر فراتر از عشق در نگاه اول باشد.

مرحله دوم: رسیدن به بخش خوب

اگر مرحله اول عاشق شدن در مورد جذابیت است، مرحله دوم تماماً در مورد برداشتن عینک های رز رنگ و دیدن واقعاً فردی است که جذب او شده اید. طبیعی است که انتظارات و خواسته‌ها را به فردی که جذبش می‌کنیم پیوند بزنیم تا بتوانیم با آن رمان عاشقانه تئاتری که همیشه آرزویش را داشته‌ایم جا بیفتیم. اما این اغلب به این معنی است که شما پرچم های قرمز را نادیده خواهید گرفت .

دکتر آلبرز می گوید: «در مرحله دوم، کمی سرخوردگی وجود دارد. "شما واقعاً به جای اینکه چه کسی می خواهید باشند، آنها را می شناسید. اگر به پیوند خود ادامه دهید و کسانی را که می بینید دوست داشته باشید، این چیزی است که شما را وارد مرحله بعدی می کند."

گاهی اوقات، عشق می تواند چالش برانگیز باشد زیرا نیازی را در لحظه برآورده می کند، و سپس این نیاز ممکن است در نهایت در طول زمان تغییر کند. گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که در ازای اولویت‌بندی نیازهای شریک زندگی‌تان، نیازهای شما نادیده گرفته می‌شود، که منجر به یک رابطه وابسته می‌شود. اما بزرگترین نکته در اینجا این است: اگر کسی شما را در همان سطحی که دوستش دارید دوست ندارد، اشکالی ندارد .

دکتر آلبرز می گوید: «بسیاری از مواقع، مردم آن را شخصی می گیرند. «دوست نداشتن آنها بیشتر به آنها مربوط می شود تا با شما. افرادی که در عشق موفق ترین هستند کسانی هستند که می توانند طرف مقابل را همان طور که هستند بپذیرند بدون اینکه بخواهند او را تغییر دهند."

مرحله سوم: ایجاد پیوست

با گذشت زمان، سطح دوپامین شما کاهش می یابد، به طوری که هیجان عشق و تمام آن آدرنالینی که در طول جذب اولیه احساس می کنید شروع به فروکش می کند. همانطور که ارتباط خود را با شریک زندگی خود تقویت می کنید و به آنها دلبستگی ایجاد می کنید، مغز شما سطح اکسی توسین و وازوپرسین خود را افزایش می دهد که به حفظ احساس پیوندی که برای مدت طولانی تری دارید کمک می کند.

دکتر آلبرز می‌گوید: «آن احساسات شهوت و آن هیجان وحشی جذابیت را ملایم می‌کند و به احساس ارتباط تبدیل می‌شود». از آتش بازی گرفته تا احساس اینکه به نیازهای آن شخص اهمیت می دهید و به آینده او علاقه مند هستید و روی او سرمایه گذاری می کنید.

زمانی که به کسی وابسته شدید، او نقش بسیار مهمی در زندگی شما بازی می کند، حتی زمانی که شما در کوچکترین، پیش پا افتاده ترین فعالیت های روزمره شرکت می کنید. شما تمایل دارید با هم رشد کنید و شریک شوید: این تیم شما در مقابل جهان است.

و اگر در مقطعی این وابستگی بدتر شد و در نهایت جدا از یکدیگر رشد کردید، برای همیشه توسط آن تغییر خواهید کرد.

دکتر آلبرز می‌گوید: «وقتی مردم در مورد افرادی از گذشته‌شان صحبت می‌کنند که دوستشان داشته‌اند، آن‌ها به گونه‌ای تغییر کرده‌اند که هرگز نمی‌توان آن‌ها را لغو کرد. آنها هنوز هم در حافظه و مراقبت شما نقش دارند و این تجربیات معنای عشق را برای شما تغییر می دهد.

چگونه زبان عشق شما بر روابط شما تأثیر می گذارد

با تمام تغییرات فیزیکی که با عاشق شدن به وجود می‌آید، و فشارهای اضافی انتظارات در مقابل واقعیت، زمانی که سعی می‌کنید بفهمید چگونه روابط را تقویت کنید و آنها را برای مدت طولانی پس از ماه عسل حفظ کنید، می‌تواند کمی دلهره‌آور به نظر برسد . اگر می خواهید با راه حل های ساده شروع کنید، دکتر آلبرز پیشنهاد می کند پنج زبان عشق را در نظر بگیرید ، مفهومی که توسط نویسنده گری چپمن در سال 1992 ایجاد شد.

دکتر آلبرز می گوید: "این یک راه ساده برای انتقال این مفهوم بسیار مهم است که راه های مختلفی برای احساس دوست داشتن وجود دارد."

این ایده نشان می‌دهد که پنج زبان اصلی عشق وجود دارد که در آنها عشق را ابراز می‌کنیم و می‌خواهیم دوست داشته باشیم، و در حالی که ممکن است با بیان یکی از این زبان‌ها تجربیات معنی‌داری پیدا کنید، شریک زندگی‌تان ممکن است معنای بیشتری در زبان‌های دیگر پیدا کند. نکته کلیدی در اینجا شناسایی این است که چگونه می خواهید دوست داشته شوید، اما همچنین یافتن راه هایی برای دوست داشتن شریک زندگی خود از طریق این پنج زمینه:

کلمات تایید کننده:

به همسرتان بگویید چه چیزی در مورد او دوست دارید، ستایش های کوچک یا تعریف و تمجید از او راه های کوچکی برای بیان این زبان عشق هستند – اما لازم نیست در کلمات متوقف شود. می توانید یک کارت متفکرانه، ایمیل یا ارسال کنید. متنی بنویسید یا یک خاطره، عکس، میم یا پست رسانه اجتماعی معنادار را به اشتراک بگذارید تا این یکی را به خانه برگردانید.

اعمال خدمات:

این زبان عشق در مورد بر عهده گرفتن مسئولیت به روش های کوچک و معنی دار است. شاید شریک زندگی شما انجام دادن یک کار خاص را دوست نداشته باشد، بنابراین شما آن را برای او انتخاب کنید. یا می تواند به سادگی پختن صبحانه برای آنها، آوردن یک فنجان قهوه یا پیشنهاد انجام کارهای زمانی که وقتشان کم است یا احساس بیماری می کنند، باشد. دکتر آلبرز می گوید: «عشق یک فعل است. "هر روز یک کار انجام دهید تا شریک زندگی خود احساس خاص بودن کند."

زمان با کیفیت:

اگر شریک زندگی شما عاشق تجربیات جدید و ایده های شب قرار ملاقات است، ممکن است این منطقه ای باشد که باید روی آن تمرکز کنید. نکته کلیدی در اینجا این است که به شریک زندگی خود توجه کامل خود را معطوف کنید. شاید با هم به پیاده روی بروید، فیلم تماشا کنید یا یک سرگرمی داشته باشید. هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، مهم است که آن را به طور کامل با تمرکز در جلو و مرکز همسرتان انجام دهید. دکتر آلبرز می‌گوید: «شما می‌توانید در حین گذراندن وقت با هم، خدماتی را انجام دهید. "وقتی شریک زندگی شما در حال صحبت است، تلفن خود را زمین بگذارید و واقعاً آنچه را که می گوید درک کنید."

هدیه دادن:

گل رز، جواهرات یا هر نشانه کوچکی از محبت شما - این یکی بسیار ساده است و زمانی که رویدادهای مهم، تعطیلات یا سالگردها اتفاق می افتد، تقویت می شود. و لزوماً نیازی نیست که بزرگ شوید یا به خانه بروید - یک هدیه می تواند چیزی به سادگی برداشتن میان وعده مورد علاقه آنها برای شب فیلم بعدی شما باشد.

لمس فیزیکی:

این می تواند به سادگی دست گرفتن، در آغوش گرفتن، یک بوسه یا در آغوش گرفتن باشد. اگر لمس فیزیکی در لیست شریک زندگی شما قرار دارد، صمیمیت جنسی نیز ممکن است در اولویت های آنها قرار گیرد. دکتر آلبرز خاطرنشان می کند: «کسی که از کلمات برای ابراز محبت خود به جای لمس استفاده می کند، ممکن است مجبور شود کمی سخت تر تلاش کند تا از منطقه راحتی خود خارج شود و به ارتباط از طریق لمس فکر کند.

هرچه زودتر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، دوست داشتن، ارتقاء و حمایت از او آسان تر می شود. و اگر زمانی در رابطه سکون وجود داشته باشد، روی آوردن به این زبان های عشق به عنوان قایق های نجات ممکن است کلید بازگرداندن همه چیز به مسیر درست باشد.

دکتر آلبرز می‌گوید: «شما می‌توانید زبان عشق یک نفر را در هر لحظه تشخیص دهید و این واقعاً یک ابزار مفید برای کمک به بیان اینکه چگونه به کسی اهمیت می‌دهید است.»برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان