زبان عشق همسرتان را پیدا کنید / با چه زبانی عشق ورزی می کنید ؟

خط سلامت: پنج زبان عشق عبارتند ازتأیید دادن، زمان گذاشتن با کیفیت با هم، تماس فیزیکی، کمک کردن به هم و هدیه دادن به هم. ترجیح ابراز و دریافت عشق به یکی از این راه ها نسبت به راه های دیگر، نشانه زبان اصلی عشق یک فرد است.

زبان عشق همسرتان را پیدا کنید / با چه زبانی عشق ورزی می کنید ؟

بنابراین، از نظریه زبان های عشق چه می توانیم بسازیم؟ آیا شواهدی پشت آن وجود دارد؟ بیایید با هم یک نگاهی بکنیم.

به گزارش خط سلامت همه از کلمه " عشق " استفاده می کنند، اما یک تعریف دقیق برای عشق وجود ندارد. عشق یک ساختار نسبتاً مبهم است که اجزای مختلفی دارد که به روش‌های مختلف نمایش داده شده و تجربه می‌شوند.

زبان های عشق

اگرچه مدل زبان های عشق محبوبیت پیدا کرده است ، اما بر اساس مشاهدات و نه تحقیقات دقیق توسعه یافته است. تا به امروز حداقل شواهد علمی برای حمایت از این ایده وجود دارد که مردم عموماً ترجیح می‌دهند عشق را به پنج راه ابراز و دریافت کنند.

به طور مشابه، هر تستی که برای تعیین زبان عشق افراد استفاده می شود، یک آزمون معتبر علمی نیست. با همه اینها به نظر می رسد مردم شیفته شناسایی زبان عشق خود و دیگران هستند.

عاشق سازگاری

سازگاری در روابط مهم است. زوج هایی که شبیه یکدیگرند، بر خلاف متضادها، تمایل بیشتری به یکدیگر دارند و روابط پایدارتری دارند.

چپمن پیشنهاد می‌کند وقتی شرکای رابطه زبان‌های عشق متفاوتی دارند، می‌تواند منجر به سوء تفاهم شود. یک مثال می تواند این باشد که یکی از طرفین دوست داشته باشد دست در دست بگیرد (لمس فیزیکی) و دیگری دوست نداشته باشد، یا اگر یکی از طرفین از دریافت تمجیدها (کلمات تاییدی) خوشش بیاید و دیگری آن ها را انجام ندهد.

زبان عشق مشترک چقدر مهم است؟

مطالعه ای نشان داد وقتی شرکای زبان عشق یکسانی را به اشتراک می‌گذارند، سطوح بالاتری از رضایت از رابطه و رضایت جنسی را گزارش می‌کنند.

یادگیری زبان عشق همسر

چپمن همچنین پیشنهاد کرد برای زوجی که زبان عشق در آنها مطابقت ندارد، یادگیری زبان عشق شریک زندگی می تواند ارتباط را تسهیل کند و سوء تفاهم ها را کاهش دهد. او استدلال کرد اگر یک فرد بتواند زبان عشق شریک خود را تعیین و اجرا کند، این راه را برای رضایت بیشتر از رابطه هموار می کند.

خوب است تا در مورد زبان عشق شریک زندگی خود و اینکه چگونه می توانید آن را بفهمید، فکر کنید. به عنوان مثال اگرطرفدارکلمات تأییدی است، برایش متنی را ارسال کنید. اگر زبان عشق او خدمت است، ممکن است دوست داشته باشید غذای مورد علاقه اش را بپزید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان