روانشناسان تکنیک های ورود به روابط عاشقانه را لو دادند / اگر در یک رابطه طولانی هستید بخوانید

خط سلامت: هیچ کلید واحدی برای شادی در زندگی وجود ندارد. رضایت عاشقانه، معنوی، خانوادگی، شغلی، مالی و اجتماعی همگی می توانند نقش داشته باشند، اما در روز ولنتاین، روابط عاشقانه در جایگاه اول توجه عموم قرار می گیرد.

روانشناسان تکنیک های ورود به روابط عاشقانه را لو دادند / اگر در یک رابطه طولانی هستید بخوانید

به گزارش خط سلامت روابط عاشقانه موضوعی است که اغلب هنگام ملاقات با درمانگران مطرح می شود. به نظر می رسد قرار گرفتن در یک ازدواج آشفته می تواند بر تمام جنبه های زندگی فرد سایه بیندازد و یک ازدواج سالم می تواند به همان اندازه باعث رشد و شکوفایی شود

روابط عاشقانه و روانشناسی

برای بسیاری از مردم، اولین بوسه آنها به یاد ماندنی تر از اولین رابطه جنسی است، نشانه ای که بسیاری آن را به اهمیت روابط عاشقانه نسبت می دهند.

یک مطالعه نشان می‌دهد روشی که زوج‌ها در آن برای رساندن مقاصد خود از کلمات مرتبط و کوتاه استفاده می‌کنند، پنجره‌ای به سازگاری عاشقانه آنهاست. تصور می‌شود که این فقط یکی از عوامل است.

قرار ملاقات و عشق

قرار ملاقات باعث افزایش زندگی عاشقانه می شود. محققان دانشگاه ایالتی وین دریافته اند گذراندن وقت منجر به روابط عاشقانه شادتر و رضایت بخش تر می شود.

داشتن شریکی که پس از دعوا به سرعت آرام می شود، خیلی خوب خواهد بود. مشاوران ازدواج دائماً با زوج‌ها کار می‌کنند تا حل تعارض را بهبود بخشند، اما مطالعات کمی به زمان بهبودی پس از حل این تعارض‌ها می‌پردازند. محققان دانشگاه مینه‌سوتا این کار را انجام داده و دریافته اند که بازیابی حل و فصل پس از درگیری نقش بزرگی در ثبات روابط بازی می‌کند.

ازدواج و روابط عاشقانه

ازدواج - به خصوص ازدواج خوب - برای شما خوب است و با افزایش سلامت روان برای زنان، سلامت جسمی برای مردان و طول عمر بیشتر برای هر دو مرتبط است.

با این حال روابط عاشقانه یک راز باقی مانده است. روانشناسان می توانند ارتباط بین روابط عاشقانه و رفاه را بررسی کنند و پزشکان می توانند رضایت از رابطه را با فشار خون و هر تعداد دیگر از تظاهرات فیزیکی مرتبط کنند، اما در نهایت، روابط عاشقانه را نمی توان به علم تقلیل داد، شاید دقیقاً به همین دلیل است که ما آن را بسیار دوست داریم.

دکتر کرشنر می گوید تحقیقات نشان می‌دهد شور و اشتیاق زیادی حتی در زوج‌هایی که بیش از 20 سال ازدواج کرده‌اند وجود دارد، بنابراین، چگونه این زوج های عاشق می مانند؟ یکی از تکنیک‌ها برای حفظ یک رابطه عاشقانه و عالی این است که همسران و شریک‌های عاطفی طوری رفتار کنند که انگار با هم رابطه دارند.

به اتفاقاتی که در یک رابطه خارج از ازدواج می افتد فکر کنید مسخره کردن و معاشقه. هیجان یک رابطه معطوف به ژست هایی است که کامل نمی شوند. لمس طولانی مدت، بوسه عمیق، نگاه تحسین برانگیز. تازگی بازیگوشی دوپامین را بالا می برد، ماده شیمیایی مغز برای عاشق شدن که به نوبه خود، انتظار، هیجان و تمرکز را روی معشوق ایجاد می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان