فیلم / فواید معجزه آسا پونه کوهی ؛ از سرطان و بیماری های قلبی تا دیابت

خط سلامت: پونه کوهی به عنوان یک گیاه اصلی در بسیاری از غذاهای سراسر جهان در نظر گرفته می شود.می توان آن را تازه، خشک یا به صورت روغن حاصل از آن استفاده کرد و گفته می شود که فواید قابل توجهی برای سلامتی دارد.

فیلم / فواید معجزه آسا پونه کوهی ؛ از سرطان و بیماری های قلبی تا دیابت

پونه کوهی یا مرزنگوش گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می شود.

به گزارش خط سلامت، پونه کوهی که به آن آویشن کوهی نیز می گویند، به عنوان یک گیاه اصلی در بسیاری از غذاهای سراسر جهان در نظر گرفته می شود. می توان آن را به صورت تازه، خشک یا به صورت روغن یافت و گفته می شود که همه خواص سلامتی قابل توجهی دارند.

شماره یک، سرشار از آنتی اکسیدان است

پونه کوهی سرشار از آنتی اکسیدان است که ترکیباتی هستند که به مبارزه با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک می کنند. تجمع رادیکال های آزاد با بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی مرتبط است. چندین مطالعه آزمایشی نشان داده است که پونه کوهی و روغن پونه کوهی سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

اسانس پونه کوهی به ویژه سرشار از کارواکرول و تیمول است، دو آنتی اکسیدان که می توانند به جلوگیری از آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند. در ترکیب با سایر غذاهای دارای آنتی اکسیدان بالا مانند میوه ها و سبزیجات، پونه کوهی می تواند دوز سالمی از آنتی اکسیدان ها را فراهم کند که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.

شماره دو، ممکن است به مبارزه با باکتری ها کمک کند

پونه کوهی حاوی ترکیبات خاصی است که ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشند. یک مطالعه در لوله آزمایش نشان می دهد که اسانس پونه کوهی به جلوگیری از رشد باکتری E. coli، سویه دیگری از باکتری که می تواند باعث عفونت شود، کمک می کند.

مطالعه دیگری در لوله آزمایش نشان داد که پونه کوهی در برابر 23 گونه باکتری موثر است. احتیاط در اینجا این است که تحقیقات فعلی ما محدود به مطالعات لوله آزمایشی است که از مقادیر بسیار متمرکز این گیاه استفاده می کنند. بنابراین، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه این نتایج می تواند بر انسان تأثیر بگذارد، مورد نیاز است.

شماره سه، ممکن است به کاهش عفونت ویروسی کمک کند

علاوه بر مبارزه با باکتری ها، برخی آزمایشات نشان می دهد که پونه کوهی و ترکیبات آن ممکن است به محافظت در برابر برخی ویروس ها کمک کند. به طور خاص، کارواکرول و تیمول دو ترکیب موجود در پونه کوهی هستند که با خواص ضد ویروسی مرتبط هستند.

در یک مطالعه لوله آزمایش، کارواکرول نورویروس را غیرفعال کرد، یک عفونت ویروسی که باعث اسهال، حالت تهوع و درد معده می شود، در عرض یک ساعت پس از درمان. مطالعه دیگری در لوله آزمایش نشان داد که تیمول و کارواکرول 90 درصد از ویروس هرپس سیمپلکس را تنها در عرض یک ساعت غیرفعال کردند.باز هم، اینها فقط مطالعات لوله آزمایش هستند، بنابراین به طور رسمی روی انسان آزمایش نشده است.

شماره چهار، می تواند التهاب را کاهش دهد

التهاب یک پاسخ ایمنی طبیعی است که در نتیجه بیماری یا آسیب رخ می دهد. با این حال، اعتقاد بر این است که التهاب مزمن در ایجاد بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و شرایط خودایمنی نقش دارد. پونه کوهی سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش التهاب کمک کند. همچنین حاوی ترکیباتی مانند کارواکرول است که خواص ضدالتهابی دارند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان