درمان میگرن با 5 ویتامین / آخرین راهکار دانشمندان برای کاهش دردهای میگرن

خط سلامت: میگرن را با شیوه های متفاوتی می توان آرام کرد اما بجز مسکن ها محققان از برخی ویتامین ها می گویند که شدت، مدت یا دفعات میگرن را کاهش می دهند.

درمان میگرن با 5 ویتامین / آخرین راهکار دانشمندان برای کاهش دردهای میگرن

میگرن و دردهای طاقت فرسای آن با مصرف برخی از ویتامین ها قابل کنترل است. به گزارش خط سلامت برخی از این ویتامین ها که موجب کاهش درد میگرن است عبارتند از: ویتامین B2، منیزیم و کیو 10.

میگرن و مواد غذایی

افرادی که میگرن را تجربه می‌کنند می‌توانند محرک‌ها و نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی داشته باشند، که تعیین دقیق ویتامینی که به آن کمک می‌کند دشوار می‌کند که این ویتامین برای فردی مفید و برای فرد دیگر تاثیری ندارد یا کمتر است.

با این حال، چند ویتامین وجود دارد که دانشمندان به عنوان داروهای بالقوه میگرن معرفی می کنند:

ویتامین B2

منیزیم

کیو 10

ویتامین دی

ملاتونین

ویتامین B2

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین نقش مهمی در متابولیسم غذا به انرژی دارد. غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، آجیل و سبزیجات سبز منبع خوبی از این آنتی اکسیدان هستند.

بررسی ها نشان داد استفاده از ویتامین B2 دفعات و طول مدت میگرن را کاهش می دهد، بدون اینکه عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای عملکرد اعصاب، فشار خون و کنترل قند خون ضروری است. جدیدترین بررسی ها نشان داد منیزیم به طور موثرتری از دارونما از میگرن جلوگیری کند.

منابع غذایی خوب منیزیم شامل لوبیا، بادام، آووکادو، موز ، کلم بروکلی و اسفناج است. از طرف دیگر، افراد می توانند مکمل ها را امتحان کنند. متخصصان دوز روزانه 400-500 میلی گرم منیزیم را توصیه می کند زیرا ویتامین منیزیم در برخی افراد باعث اسهال می شود.

کیو 10

کیو 10 یک ماده ویتامین مانند است که عملکردهای مختلفی در بدن دارد. به عنوان مثال، به تولید انرژی کمک می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

درمان های دیگر

تحقیقات همچنین سایر درمان های مکمل را بررسی کرده است که ممکن است به برخی از افرادی که میگرن را تجربه می کنند کمک کند.

آموزش بیوفیدبک و تمدد اعصاب

بیوفیدبک روشی است که افراد برای کسب آگاهی از عملکردهای بدن مانند ضربان قلب و تنش عضلانی استفاده می کنند. با گذشت زمان، افرادی که تحت بیوفیدبک قرار می‌گیرند یاد می‌گیرند که این عملکردها را با تمرین تنفس عمیق، آرامش عضلانی و سایر مهارت‌ها کنترل کنند. بیوفیدبک و سایر اشکال تمرین آرام سازی می تواند تنش عضلانی و درد مزمن را کاهش دهد و یکی از درمان های مکمل برای سردرد است .

آموزش بیوفیدبک و تمدد اعصاب می‌تواند فراوانی و شدت میگرن را تا 45 تا 60 درصد کاهش دهد، که با داروهای رایج میگرن مقایسه می‌شود. با این حال، آنها در ارتباط با دارو بهترین عملکرد را دارند.

طب سوزنی

در طب سوزنی پزشک سوزن های ریز را در نقاط خاصی از بدن وارد پوست می کند. بررسی 22 کارآزمایی نشان داد طب سوزنی می تواند دفعات میگرن را به طور مؤثرتری کاهش دهد. این نشان می دهد که طب سوزنی سنتی ممکن است از میگرن جلوگیری کند. علاوه بر این، مطالعاتی که طب سوزنی را با داروهای پیشگیری کننده میگرن مقایسه کردند، نشان دادند که بعد از 3 ماه، هم افرادی که طب سوزنی دریافت می‌کنند و هم کسانی که دارو مصرف می‌کنند حداقل 50 درصد دوره‌های کمتری داشتند. محققان خاطرنشان کردند در مقایسه با داروها، طب سوزنی نیز کمتر باعث عوارض جانبی می شود.

درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری (CBT) نوعی روان درمانی است که هدف آن کمک به افراد در درک چگونگی تأثیر افکار، احساسات و رفتارهای شان بر یکدیگر است. افراد می توانند از آن برای انواع بیماری های روانی استفاده کنند، اما همچنین برای کمک به مقابله با علائم فیزیکی مانند درد مفید است.

نحوه مصرف ایمن ویتامین ها

مکمل های ویتامین به طور کلی در دوزهای توصیه شده ایمن هستند. با این حال، برخی از آنها در دوزهای بالا می توانند مضر باشند.باید همیشه قبل از مصرف مکمل جدید با پزشک مشورت کرد.

برخی از مکمل ها می توانند با داروها تداخل داشته باشند یا بر شرایطی که ممکن است فرد از قبل داشته باشد تأثیر بگذارند. برخی از آنها برای استفاده در دوران بارداری مناسب یا بی خطر نیستند.

اگر فردی به طور منظم دوره های میگرن را تجربه می کند، مراجعه به پزشک یک قدم معقول است. یک پزشک می تواند یک برنامه درمانی ایجاد کند یا افراد را به متخصص ارجاع دهد.

در موارد زیر به پزشک مراجعه کنند:

زمانی که میگرن شدید است

ناگهان شروع می شود

همچنین شامل مشکلات گفتاری، بینایی یا حرکتی است

همزمان با تب، گیجی، یا سفتی گردن

اگر فرد گیج است یا علائم عصبی دیگر را نشان می دهد، یا اگر میگرن ثانویه به ضربه سر است، فوراً به پزشک مراجعه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان