رابطه عجیب ماه تولد و سلامت جنین دختر / پاییزی ها سلامت تر هستند!

خط سلامت: ماه و فصل تولد بر زمان بلوغ دختران و یائسگی زنان تاثیر دارد.

رابطه عجیب ماه تولد و سلامت جنین دختر / پاییزی ها سلامت تر هستند!

تحقیقات متخصصان ایتالیایی نشان داده است ماه و فصلی که یک زن در آن متولد می شود نه تنها بر سن بلوغ بلکه بر زمانی که یائسه می شود هم تأثیر می گذارد. متخصصان می گویند دخترانی که در پاییز متولد می شوند به لحاظ سلامت روانی و جنسی از سطح بالاتری برخوردار هستند.

رابطه ماه تولد و سلامت جنین دختر

به گزارش خط سلامت مطالعه روی 3 هزار زن یائسه نشان داد یائسگی در زنانی که در ماه های نیمه اول سال متولد شده اند زودتر از زنانی که در ماه های نیمه دوم سال متولدشده اند ، اتفاق می افتد.

یافته ها این مفهوم را تقویت می کند که عوامل محیطی دوران بارداری بر زندگی بزرگسالی زنان و دختران تأثیر می گذارد. زنان باید از این امر آگاه باشند که دوران بارداری آنها نه تنها بر سلامت نوزادان، بلکه بر سلامت و زندگی باروری فرزندشان در بزرگسالی نیز تأثیر می گذارد.
عواملی که احتمالاً با یافته های این پژوهش تداخل دارد مانند سن، قاعدگی ، وزن ، سیگار کشیدن و غیره در یائسگی با فصل تولد مربوط می شود. مشخص نیست کدام عامل محیطی فصلی در این مورد تاثیر می گذارد.

رژیم غذایی قبل از بارداری

قبل از لقاح،اصلاح رژیم غذایی یا قرارگرفتن درمعرض عفونت ها از دیگر عوامل موثر بر سلامت تخمک است. دکتر کانیاچی می گوید: داده های فعلی ما نشان می دهد زنانی که در پاییز متولد می شوند در طول زندگی جنینی و قبل از تولد خود بهتر رشد می کنند و تعداد تخمک آنها بیشتر از زنان متولد بهار است.

رابطه ماه تولد و سلامت روان

محققان براین باورند دوره باروری طولانی با زمان یائسگی بعدی شاخص کیفیت بالای سلامت جنین است و در نهایت ، این کیفیت به فرزندان شان منتقل می شود.

مرحله بعدی تحقیق این بود که آیا فصل تولد زنان در مطالعه بر مشخصات روانی آنها تأثیر می گذارد یا نه به عنوان مثال آیا بین فصل تولد با اضطراب و افسردگی رابطه وجود دارد یا خیر . نتایج تا کنون امیدوار کننده بوده است و پژوهش ها نشان می دهد زنان و دخترانی که در پاییز متولد می شوند از ثبات خلقی مناسبی برخوردارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان