بهترین مواد غذایی برای تامین ویتامین B12

خط سلامت: ویتامین B12 یکی از مواد مغذی ضروری است که به طور عمده در مواد غذایی حیوانی یافت می‌شود. این ویتامین به دلیل تولید آن توسط باکتری‌های روده، در بافت‌های ماهیچه‌ای حیوانات گیاه‌خوار مانند ماهی، گاو و مرغ ذخیره می‌شود. با این حال، برای افرادی که رژیم‌های گیاه‌خواری دارند، تأمین این ویتامین ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

بهترین مواد غذایی برای تامین ویتامین  B12

ویتامین B12 عمدتاً از طریق مصرف مواد غذایی حیوانی مانند گوشت و محصولات لبنی دریافت می‌شود. اگرچه برخی منابع گیاهی، از جمله برخی قارچ‌ها، حاوی مقادیر کمی از این ویتامین هستند، اما این مقدار برای گیاه‌خواران کافی نیست. در صورت تأیید کمبود ویتامین B12 از طریق آزمایش، افراد باید این کمبود را با استفاده از غذاهایی مانند غلات و شیرهای گیاهی یا مکمل‌ها جبران کنند.

به گزارش خط سلامت، «کاتی دنهی»، داروساز و محقق مکمل‌های غذایی در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، اشاره کرده است که برخی افراد، از جمله مبتلایان به اختلالات خودایمنی مانند «کم‌خونی حاد»، کسانی که قادر به جذب B12 نیستند و افرادی که داروهای کاهش اسید معده مصرف می‌کنند، با کمبود این ویتامین مواجه‌اند.

متخصصان توصیه می‌کنند برای رفع کمبود ویتامین B12، به پزشک یا متخصص تغذیه مراجعه شود و از خرید محصولات ارزان و بدون برچسب پرهیز گردد. ویتامین B12 می‌تواند به صورت مولتی‌ویتامین‌ها، مکمل‌های ب‌کمپلکس و قرص‌های زیرزبانی تهیه شود. همچنین بسته به نیاز فرد، این ویتامین به شکل‌های تزریقی، اسپری بینی یا سرم نیز تجویز می‌شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان