چرا پوست بادام را نباید دور بریزید؟ ۵ روش استفاده از آن برای مو، پوست و سلامت دهان

خط سلامت: پوست بادام سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی برای مو، پوست و حتی سلامت دهان مفید باشد. در اینجا به ۵ فایده بهداشتی استفاده از پوست بادام و روش‌های کاربردی آن اشاره می‌کنیم تا از تمام خواص این ماده مفید بهره‌مند شوید.

چرا پوست بادام را نباید دور بریزید؟ ۵ روش استفاده از آن برای مو، پوست و سلامت دهان

پوست بادام به دلیل محتوای بالای  ویتامین E ، می‌تواند به تقویت موها کمک کند.

به گزارش خط سلامت برای تقویت موها، می‌توانیم یک ماسک مو از پوست بادام تهیه کنیم و آن را با تخم‌مرغ، عسل و ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنیم. این ماسک را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه قبل از شستشو روی موها بگذارید تا موی سالمی به دست آورید. در این مطلب، نحوه کندن پوست بادام  و فواید پوست بادام برای سلامتی را معرفی می کنیم:

طرز تهیه بادام بدون پوست

پوست کندن بادام یک فرآیند شگفت‌انگیز و ساده است که هر کسی می‌تواند به راحتی آن را یاد بگیرد. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در کندن پوست بادام آورده شده است:

پوست بادام

یک قابلمه آب را به جوش بیاورید.

بادام خام را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید حدود یک دقیقه بجوشد. توجه داشته باشید که نباید بیشتر از این زمان بپزید، زیرا ممکن است رطوبت بادام‌ها افزایش یابد.

بادام‌ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید. این کار به جلوگیری از پختن بیشتر بادام‌ها کمک می‌کند.

هر بادام را به آرامی بین انگشتان خود فشار دهید تا پوست شل شده از بادام جدا شود. این مرحله به راحتی پوست بادام را از آن جدا می‌کند.

بادام‌های بلانچ شده را روی یک تابه با دستمال کاغذی قرار دهید تا خشک شوند.

در نهایت، بادام‌های بدون پوست شما آماده مصرف هستند. از این بادام‌های خوشمزه و سالم در دسرها، سالادها یا به عنوان میان‌وعده استفاده کنید.

استفاده از پوست بادام برای مو

بادام‌ها همیشه برای سلامت جسمی و روانی ما مفید بوده‌اند، اما پوست بادام نیز برای موهای ما بسیار خوب است. به دلیل غنای پوست بادام از ویتامین E، می‌تواند به تقویت موها کمک کند. برای تقویت موها، می‌توانیم یک ماسک مو از پوست بادام تهیه کنیم و آن را با تخم‌مرغ، عسل و ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنیم. این ماسک را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه قبل از شستشو روی موها بگذارید تا موی سالمی به دست آورید.

استفاده از پوست بادام بر روی پوست

پوست بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E است که به همین دلیل برای پوست ما مفید است و می‌تواند به ما در مقابله با برخی مشکلات پوستی کمک کند. برای استفاده از پوست بادام روی صورت، می‌توانید آن را به هر ماسک صورت دلخواهی اضافه کنید. ماسک صورت حاوی پوست بادام باعث می‌شود پوست شما به خوبی تغذیه و مرطوب شود.

استفاده از پوست بادام برای مشکلات دندانی

طبق آیورودا، بادام و پوست آن برای مشکلات مربوط به دندان بسیار مفید هستند. می‌توانید از پوست بادام برای انواع مشکلات دندانی استفاده کنید. کافیست پوست بادام را بسوزانید و خاکستر آن را بر روی دندان‌های خود بمالید. این کار می‌تواند به شما در بهبود سریع مشکلات دندانی کمک کند.

پوست بادام برای مشکلات مربوط به پوست سر

اگر دچار خارش یا شپش در سر هستید، استفاده از بادام و پوست آن می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. طبق آیورودا، اگر بادام‌ها را به همراه پوستشان آسیاب کنید و بر روی پوست سر بمالید، می‌توانید به سرعت از این مشکل رهایی یابید.

کمک به درمان بیماری‌های پوستی

بیماری‌های پوستی مشکل ترسناکی هستند که اگر به موقع درمان نشوند، می‌توانند به سرعت گسترش یابند. اگر با مشکل بیماری‌های پوستی مواجه هستید، بادام را آسیاب کرده یا خمیر پوست آن را تهیه کنید و بر روی نواحی آلرژیک بمالید. همچنین، اگر دچار جوش و دمل هستید، آسیاب کردن دانه‌های بادام و استفاده از آن می‌تواند به شما کمک کند.

با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید از تمام خواص پوست بادام بهره‌مند شوید و به سلامت مو، پوست و دندان‌های خود کمک کنید!

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان