9 نکته برای کاهش درد گردن

خط سلامت: آیا از درد گردن رنج می‌برید؟ این مشکل اغلب ناشی از وضعیت بدنی نامناسب و نشستن طولانی مدت بر روی لپ‌تاپ است. در این مقاله، 9 نکته مؤثر برای کاهش درد گردن و جلوگیری از بروز این مشکل به شما ارائه می‌دهیم. با رعایت این نکات ساده می‌توانید به راحتی وضعیت بدنی خود را بهبود بخشید و از دردهای مزمن گردن جلوگیری کنید.

9 نکته برای کاهش درد گردن

گردن درد ، عارضه ای شایع است و بسیاری از افراد ممکن است گهگاه آن را تجربه کنند. در بیشتر موارد، این درد ناشی از وضعیت نادرست بدن است، یا اینکه به مدت طولانی بر روی کامپیوتر خم می‌شوند یا به سمت یک میز کار خمیده می‌نشینند، یا خوابیدن در یک وضعیت نامناسب. گاهی اوقات، گردن درد ممکن است ناشی از آسیب یا یک وضعیت پزشکی جدی باشد.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، 9 نکته مؤثر برای کاهش درد گردن و جلوگیری از بروز این مشکل به شما ارائه می‌دهیم. با رعایت این نکات ساده می‌توانید به راحتی وضعیت بدنی خود را بهبود بخشید و از دردهای مزمن گردن جلوگیری کنید.

علل گردن درد

قبل از اینکه به راه‌حل‌ها بپردازیم، بیایید درباره برخی از علل شایع گردن درد آشنا شویم که شامل موارد زیر است:

وضعیت نادرست: کشیدگی عضلانی به‌طور مکرر به دلیل وضعیت نادرست یا استفاده نادرست، مانند صرف ساعت‌ها خم شدن بر روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند، رخ می‌دهد. حتی کارهایی کوچک مانند خواندن در رختخواب نیز می‌توانند باعث کشیدگی و گردن درد شوند.

سایش و پارگی مفاصل: مفاصل گردن با افزایش سن خراب می‌شوند، درست مانند دیگر مفاصل بدن. این سایش و پارگی مرتبط با سن منجر به ایجاد زائده‌های استخوانی می‌شود که می‌تواند حرکت گردن را تحت تأثیر قرار داده و درد ایجاد کند.

آسیب‌ها: آسیب‌های ضربه‌ای زمانی رخ می‌دهند که سر ناگهان به سمت عقب و سپس به جلو حرکت می‌کند و منجر به گردن درد می‌شود.

فشرده شدن عصب‌ها: زائده‌های استخوانی یا دیسک‌های فتق شده در گردن می‌توانند بر روی عصب‌های ناشی از نخاع فشار وارد کنند.

بیماری: گردن درد می‌تواند ناشی از تعدادی از بیماری‌ها، مانند مننژیت، آرتریت روماتوئید یا سرطان باشد.

9 نکته برای رهایی از گردن درد

اکثر دردهای گردن به دلیل وضعیت نادرست همراه با سایش و پارگی مرتبط با سن است. برای جلوگیری از گردن درد، برخی تغییرات ساده در روال روزانه خود را دنبال کنید و همیشه به یاد داشته باشید که سر خود را بر روی ستون فقرات متمرکز نگه دارید.

اصلاح وضعیت بدن

اطمینان حاصل کنید که شانه‌های شما در یک خط مستقیم بر روی لگن شما و گوش‌های تان مستقیماً بر روی شانه‌های تان قرار دارند در هنگام نشستن یا ایستادن. در واقع، حتی در حین استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها یا دیگر صفحه‌های کوچک، نباید گردن خود را به سمت پایین خم کنید، بلکه باید دستگاه را در خط دید سر خود نگه دارید.

علاوه بر این، میز کار، کامپیوتر و صندلی خود را تنظیم کنید تا مانیتور در سطح چشم شما قرار گیرد و زانوها کمی پایین‌تر از لگن باشند. از دسته‌های صندلی استفاده کنید.

استراحت‌های مکرر

 اگر مسافت‌های طولانی رانندگی می‌کنید یا ساعت‌ها در جلوی صفحه کار می‌کنید، در فواصل زمانی مکرر حرکت کرده و گردن و شانه‌های خود را بکشید.

اجتناب از حمل وزن سنگین روی شانه‌ها

 از کوله‌پشتی‌های سنگین روی شانه‌ها و حتی دست‌ها اجتناب کنید. وزن می‌تواند بر روی شانه‌های شما فشار وارد کرده و گردن درد ایجاد کند.

خوابیدن در وضعیت راحت

سر و گردن شما باید در خط با بقیه بدن باشد. گردن خود را با یک بالش کوچک حمایت کنید و سعی کنید به پشت بخوابید با بالشت‌های بالا آورده بر روی ران‌ها که باعث می‌شود عضلات ستون فقرات شما صاف شوند.

اجتناب از استفاده از بالش

اگر گردن درد شما از بین نمی‌رود، می‌توانید سعی کنید بر روی یک سطح صاف بدون بالش بخوابید. وقتی بالش را کنار می‌گذارید، سر شما صاف باقی می‌ماند و این بلافاصله فشار بر روی گردن شما را کاهش می‌دهد.

تغییرات در سبک زندگی

فعال باشید. اگر به طور معمول زیاد حرکت نمی‌کنید، سطح فعالیت خود را افزایش دهید. از سیگار کشیدن اجتناب کنید زیرا می‌تواند خطر ابتلا به گردن درد را افزایش دهد.

تمرینات کششی

کار کردن از خانه یا نشستن به مدت طولانی روی لپ‌تاپ می‌تواند منجر به گردن درد شود. با این حال، تمرینات کششی سریع می‌توانند سفتی گردن را تسکین دهند. حرکاتی مانند چرخش شانه، چرخش جانبی، حالت دلفین، خم شدن به جلو و عقب و غیره را انجام دهید.

کمپرس سرد

 برای تسکین گردن درد و کاهش هر گونه ورم یا التهاب، می‌توانید از یخ و گرما استفاده کنید. این به آرامش عضلات کمک کرده و سفتی را کاهش می‌دهد. این روش را برای بیش از 20 دقیقه استفاده نکنید.

ماساژ: انجام ماساژ درمانی برای گردن درد می‌تواند به آرامش عضلات کمک کرده و شدت درد حاد گردن را کاهش دهد. علاوه بر این، جریان خون را افزایش می‌دهد و علائم استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

نتیجه‌گیری

گردن درد معمولاً نیاز به مراقبت پزشکی ندارد و می‌تواند در عرض چند روز برطرف شود. اگر درد برای مدت طولانی ادامه پیدا کرد، شدید بود یا با علائم اضافی مانند بی‌حسی، ضعف یا سوزن‌سوزن شدن همراه بود، یا اگر به بازوها یا پاها گسترش یافت، زمان آن رسیده است که با پزشک خود تماس بگیرید.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان