آزمایش ساده که نشانمی دهد ۱۰۰ سال عمر می‌کنید یا نه؟

خط سلامت: آیا می‌خواهید بدانید عمر طولانی خواهید داشت یا نه؟ یک آزمایش ساده می‌تواند پاسخ این سوال را به شما بدهد. این موضوع در پادکست دنیای تغذیه بررسی شده است.

 آزمایش ساده که نشانمی  دهد ۱۰۰ سال عمر می‌کنید یا نه؟

با انجام یک آزمایش ساده، می‌توانیم سرنخ‌هایی درباره طول عمر خود به دست آوریم. این موضوع در پادکست دنیای تغذیه مطرح شده است.

به گزارش خط سلامت، طبق تحقیقات جدید، قدرت دست و بازو می‌تواند به عنوان معیاری برای پیش‌بینی طول عمر افراد محسوب شود. دکتر «اد جونز» در پادکست دنیای تغذیه به بررسی این موضوع پرداخته و تأثیرات مثبت قوای جسمانی را بر سلامت و طول عمر توضیح داده است.

راه‌های افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی

در دنیای پزشکی و تغذیه، همواره جستجو برای راه‌های افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی در حال انجام است. یکی از جدیدترین یافته‌ها در این زمینه، ارتباط میان قدرت دست و طول عمر افراد است. دکتر «اد جونز»، متخصص تغذیه، در یکی از برنامه‌های پادکست خود به این نکته اشاره کرده است که قدرت دست می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت جسمانی و به تبع آن، عمر فرد باشد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر جونز به نقل از دکتر «پیتر آتیا»، متخصص در زمینه افزایش طول عمر، می‌گوید که بررسی بیمارانش نشان داده است که اگر فردی نتواند دمبلی به وزن سه‌چهارم وزن خود را به مدت یک دقیقه نگه دارد، نمی‌تواند انتظار عمر طولانی داشته باشد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که قدرت دست و بازو به طور مستقیم با سلامت عمومی و طول عمر افراد مرتبط است.

دکتر جونز تأکید می‌کند که متأسفانه بسیاری از پزشکان در هنگام درمان بیماران، به آن‌ها هشدار نمی‌دهند که قوای جسمانی خود را تقویت کنند. او معتقد است که افرادی که دارای بدن نیرومندی هستند، کمتر دچار چربی خون می‌شوند و از نظر سلامتی در بهترین حالت قرار دارند. همچنین، هرچه بدن قوی‌تر باشد، سرعت پیر شدن کاهش یافته و احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف نیز کمتر می‌شود.

برخی از پزشکان  نیز در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند که هرچه قدرت دست و بازو بیشتر باشد، فرد دیرتر پیر می‌شود و این موضوع می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. با افزایش سن، عملکرد سیستم دفاعی بدن کاهش می‌یابد، اما تقویت قدرت دست و بازو می‌تواند تا حد زیادی این روند را معکوس کند.

دکتر جونز در پایان می‌گوید: «دست‌های نیرومند، توانایی هومئوستازی بدن را افزایش داده و موجب بهبود سریع از بیماری‌ها و پیشگیری از ضعف می‌شود.» این یافته‌ها می‌تواند به عنوان یک راهنمای عملی برای افراد در جهت بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر مورد استفاده قرار گیرد.

این گزارش نشان می‌دهد که توجه به قدرت جسمانی، به ویژه قدرت دست و بازو، می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی در حفظ سلامت و افزایش طول عمر در نظر گرفته شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان