افزایش امید به زندگی با ترک این اعتیاد

خط سلامت: هرگز برای ترک سیگار دیر نیست. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که بین ۳۵ تا ۷۵ سالگی سیگار را ترک می‌کنند، می‌توانند به طور قابل توجهی طول عمر خود را افزایش دهند و از مزایای سلامتی بسیاری بهره‌مند شوند.

افزایش امید به زندگی با ترک این اعتیاد

تحقیقات نشان داده است که ترک سیگار حتی در سنین بالا، می‌تواند به طور قابل توجهی طول عمر را افزایش دهد. افرادی که بین ۳۵ تا ۷۵ سالگی سیگار را ترک می‌کنند، سال‌های بیشتری را به زندگی سالم و باکیفیت خواهند افزود.

به گزارش خط سلامت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ترک سیگار حتی در سن ۷۵ سالگی می‌تواند به افزایش امید به زندگی کمک کند. این یافته‌ها به افراد این امید را می‌دهد که هرگز برای ترک سیگار دیر نیست.

سیگار کشیدن یکی از عوامل اصلی مرگ و میر و بیماری‌های مزمن در جوامع مختلف است. با این حال، تحقیقات اخیر از دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که ترک سیگار می‌تواند تأثیرات مثبتی بر طول عمر افراد داشته باشد، حتی در سنین کهنسالی. این مطالعه به بررسی مزایای ترک سیگار در سنین مختلف پرداخته و نتایج قابل توجهی را به دست آورده است.

ترک سیگار برای افزایش امید به زندگی

براساس این تحقیقات، محققان بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان تأکید می‌کنند که ترک سیگار یکی از بهترین اقداماتی است که افراد می‌توانند برای افزایش امید به زندگی خود انجام دهند. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که افرادی که در سنین ۳۵ تا ۷۵ سالگی سیگار را ترک می‌کنند، می‌توانند زمان قابل توجهی به طول عمر خود اضافه کنند.

مطالعه‌ای جداگانه که بر روی حدود ۱۳ هزار مرد میانسال انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که در شروع تحقیق روزانه ۳۰ نخ سیگار یا بیشتر می‌کشیدند، در ۲۵ سال آینده با ۲۱ درصد خطر مرگ بیشتر مواجه بودند. با این حال، تحقیقات متعدد نشان داده‌اند که ترک سیگار در هر سنی با فواید کوتاه‌مدت سلامتی همراه است. محققان دانشگاه میشیگان اکنون دریافته‌اند که فواید طولانی‌مدت ترک سیگار فقط محدود به افراد جوان و میانسال نیست.

پیش‌تر، محققان کره‌ای نیز به نتایج مشابهی دست یافته بودند و نشان دادند که ترک سیگار در هر سنی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

در این پژوهش، محققان با استفاده از داده‌های سلامتی عمومی، میانگین سال‌های ازدست‌رفته به‌دلیل سیگارکشیدن و میانگین سال‌های به‌دست‌آمده با ترک سیگار در سنین مختلف را تخمین زدند. سنین ترک در این مطالعه ۳۵، ۴۵، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ سالگی در نظر گرفته شد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که افرادی که در ۳۵ سالگی سیگار می‌کشیدند و آن را تا پایان عمر خود ترک نکردند، به‌طور میانگین حدود ۹ سال از زندگی خود را از دست می‌دادند، که معادل ۲۳ درصد کل امید به زندگی است. در مقابل، افرادی که سیگار را در ۳۵ سالگی ترک کردند، تنها حدود یک سال بین امید به زندگی آنها و افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، تفاوت داشت؛ به عبارت دیگر، آنها میانگین حدود ۸ سال از طول عمر خود را به دست آورده بودند.

همچنین، افرادی که در ۷۵ سالگی سیگار می‌کشیدند و تا پایان عمر نیز آن را ترک نکردند، به‌طور متوسط حدود ۴.۴ سال از زندگی خود را از دست می‌دادند، که حدود ۵۰ درصد امید به زندگی آنها در این سن بود. با این حال، شانس به‌دست‌آوردن حداقل یک سال زندگی برای افرادی که سیگار را در ۶۵ و ۷۵ سالگی ترک کرده‌اند، به‌ترتیب ۲۳ و ۱۴ درصد بود. این ارقام نشان می‌دهد که هیچ‌گاه برای ترک سیگار دیر نیست.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان