۲۴ غذای ادرارآور برای مقابله طبیعی با فشار خون بالا

خط سلامت: زمانی که فردی به فشار خون بالا مبتلا می‌شود، یکی از اولین درمان‌هایی که پزشکان توصیه می‌کنند، ادرارآورهایی هستند که نمک و آب اضافی را از بدن خارج می‌کنند. این کار به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۲۴ غذای ادرارآور برای مقابله طبیعی با فشار خون بالا

فشار خون بالا یا هایپرتنشن، یکی از مشکلات شایع سلامتی است که تقریباً نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگرچه درمان‌های دارویی متداولی برای این عارضه وجود دارد، اما با گنجاندن برخی از غذاهای ادرارآور در رژیم غذایی می‌توان به طور طبیعی فشار خون را کاهش داد.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، ۲۴ ماده غذایی ادرارآور را معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما در کنترل فشار خون کمک کنند.

19 ماده غذایی ادرارآور برای مقابله با فشار خون بالا

فشار خون بالا، که به عنوان هایپرتنشن نیز شناخته می‌شود، یک مشکل بهداشتی شایع است که تقریباً نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده (۴۸٪) را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر نمی‌خواهید به درمان‌های دارویی روی بیاورید و ترجیح می‌دهید رویکردی طبیعی‌تر را انتخاب کنید، خبر خوب این است که غذاهایی وجود دارند که اثر مشابهی دارند. در حالی که همیشه باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ جنبه مهمی از برنامه درمانی خود را از دست نمی‌دهید (داروها به دلایلی تجویز می‌شوند!)، در اینجا ۲۴ غذای ادرارآور برای اضافه کردن به رژیم غذایی‌تان معرفی می‌شود.

19 ماده غذایی ادرارآور طبیعی

قهوه

این نوشیدنی محبوب یک ادرارآور طبیعی است.

دوزهای بالای کافئین (بین ۲۵۰-۳۰۰ میلی‌گرم، که معادل ~۲-۳ فنجان قهوه است) اثر ادرارآور طبیعی دارند، دوز در مورد قهوه مهم است، زیرا مصرف تنها ۱ فنجان به احتمال زیاد این اثر را ایجاد نمی‌کند.

چای

مشابه قهوه، کافئین موجود در چای سبز و چای سیاه اثر ادرارآور خفیفی را نشان داده است.

افرادی که به طور منظم چای می‌نوشند، به این اثر سطح تحمل پیدا می‌کنند، بنابراین بیشتر احتمال دارد که در افرادی که به طور روتین چای نمی‌نوشند، باعث افزایش ادرار شود.

گوجه‌فرنگی

پتاسیم و غذاهای غنی از پتاسیم اثر ادرارآور دارند زیرا به آرامش عروق خونی کمک می‌کنند، زیرا گوجه‌فرنگی غنی از پتاسیم و آب است، اثر ادرارآور نشان داده است.

آووکادو

چه از آن برای تهیه گواکاموله استفاده کنید، چه روی نان تست بمالید یا در اسموتی مخلوط کنید، آووکادو یک افزودنی مغذی به هر وعده غذایی است.

آنها نه تنها منبعی خوشمزه و رضایت‌بخش از چربی و فیبر هستند، بلکه حداقل ۲۰ فیتونوترینت، ویتامین و مواد معدنی، از جمله منیزیم و پتاسیم را فراهم می‌کنند که ممکن است به کاهش احتباس مایعات کمک کند. طبق داده‌های USDA، نیمه آووکادو تقریباً ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد که ۱۰٪ از نیاز روزانه پتاسیم شما و ۲۹ میلی‌گرم (۷٪ DV) منیزیم را تامین می‌کند.

آب

یکی از بیشترین راه‌های نادیده گرفته شده برای کاهش احتباس مایعات، نوشیدن بیشتر آب است!

به سادگی، وقتی کم‌آب هستید، وزن آب ممکن است افزایش یابد. یادتان هست از درس علوم درباره اسمز؟ بدن به دنبال تعادل است، نوشیدن آب کافی به تعادل فشار اسمزی کمک می‌کند، به این معنی که هم محیط‌های داخل و هم خارج سلولی غلظت‌های یکسانی دارند. نوشیدن مایعات کافی می‌تواند به کاهش نفخ کمک کند و عملکرد کلیه‌ها را حمایت کند و مایعات و نمک را از بدن خارج کند. سعی کنید نوشیدنی‌های شیرین را با آب جایگزین کنید تا مصرف مایعات خود را بهبود بخشید.

هندوانه

همان‌طور که نام این میوه نشان می‌دهد، این میوه سرشار از آب است.

این میوه از قبل با آب پر شده، اما بدون سدیم و سرشار از پتاسیم نیز هست، همچنین حاوی سیترولین است، یک آمینو اسید که به «آرامش» عروق خونی کمک می‌کند و از ورود آب به بافت‌های اطراف جلوگیری می‌کند.

شیر و ماست

شیر و ماست از غذاهای حاوی پتاسیم بالا هستند.

ماست بدون آبگیری پتاسیم بیشتری نسبت به ماست یونانی دارد؛ زیرا آبگیری ماست برخی از پتاسیم را به همراه آب خارج می‌کند.

میوه‌ها و آبمیوه‌های 

لیوان آب پرتقال صبحگاهی فقط حاوی ویتامین C نیست.

میوه‌ها و آبمیوه‌های منبع عالی پتاسیم، همچنین اسید فولیک و آنتی‌اکسیدان هسپریدین هستند که شواهد نوظهور نشان می‌دهد برای سلامت قلب مهم است.

سیب‌زمینی

تمام انواع سیب‌زمینی، چه سفید و چه شیرین، ادرارآورهای خوبی هستند.

خوردن آنها به صورت سیب‌زمینی سرخ کرده و سپس نمک زدن به آنها هدف ادرارآور را خراب می‌کند، اما می‌توانید آنها را بپزید یا کباب کنید. آنها را به صورت سیب‌زمینی سرخ‌کرده برش بزنید، سپس فقط با کمی روغن مخلوط کنید و در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت تا زمانی که به طعم مطلوب برسند، کباب کنید. به هر حال پخته یا کباب‌شده - پتاسیم عنصری است که بخار نمی‌شود و با حرارت از بین نمی‌رود.

خیار

این سبزی به شستشوی آب اضافی از بدن کمک می‌کند. خیار سرشار از آب و پتاسیم است، دکتر آیووب می‌گوید.

موز

موز یک منبع تغذیه‌ای قوی است و می‌تواند به از بین بردن احتباس آب کمک کند.

چغندر

چغندرها سرشار از پتاسیم و همچنین کم سدیم هستند که هر دو برای کمک به سرعت بخشیدن به شستشوی آب اضافی و ضد التهابی مفید هستند»، دکتر آیووب می‌گوید. «چغندرهای کنسرو شده معمولاً دارای نمک اضافه شده هستند، بنابراین برای اهداف ادرارآور، چغندرهای تازه یا منجمد ممکن است مفیدتر باشند.»

جعفری

جعفری منبع خوبی از پتاسیم است و به افزایش حجم ادرار و شستشوی نمک از طریق کمک به کلیه‌ها در کاهش بازجذب سدیم کمک می‌کند.

هل

هل برخی از پتاسیم دارد اما همچنین آسپاراژین، یک آمینو اسید است که به عنوان ادرارآور عمل می‌کند. همچنین می‌تواند بوی ادرار شما را کمی تغییر دهد، اما این بی‌ضرر است و فقط به دلیل وجود اسید آسپاراگوس در آن است.

خربزه

محتوای آب بالای خربزه حدود ۹۰٪ است، خربزه بدون شک یک ادرارآور طبیعی مؤثر است. بهترین بخش این است که این میوه مانند دیگر ادرارآورها، کبد را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

کرفس

محتوای بالای آب کرفس به خروج آب از بدن کمک می‌کند. مهم‌تر اینکه، کرفس حاوی ترکیبی به نام ۳-ن-بوتیل فتالید (۳nB) است که خواص ادرارآور دارد.

توت‌ها

به لطف محتوای آب خود، توت‌ها می‌توانند به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل کنند.

انگور

این میوه مغذی برای پاکسازی بدن عالی است.

انگور همچنین دارای محتوای بالای آب است، به این معنی که به طور طبیعی حجم ادرار را افزایش می‌دهد و به بدن شما در شستشوی مایعات اضافی کمک می‌کند.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

این نوع نوشیدنی‌ها به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می‌کنند.

نوشیدنی‌های حاوی کافئین به عنوان یک محرک ملایم عمل می‌کنند که جریان خون به کلیه‌ها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود فرد بیشتر ادرار کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان