نوشیدن آب چغندر برای این زنان از نان شب واجب تر است

خط سلامت: نوشیدن آب چغندر در دوران یائسگی می‌تواند به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند.

نوشیدن آب چغندر برای این زنان از نان شب واجب تر است

با رسیدن به دوران یائسگی ، زنان علاوه بر تجربه نوسانات هورمونی، گرگرفتگی و تغییرات خلقی، با افزایش خطر مشکلات قلبی نیز مواجه می‌شوند. مطالعات جدید نشان می‌دهد که افزودن آب چغندر به رژیم غذایی در این دوران می‌تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می‌دهد آب چغندر حاوی نیترات‌هایی است که باعث بهبود جریان خون و کاهش فشار خون می‌شود.

فواید نوشیدن آب چغندر در دوران یائسگی

طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شده است، نوشیدن آب چغندر باعث بهبود جریان خون در شریان‌ها می‌شود و خطر بیماری‌های قلبی را در زنان پس از یائسگی کاهش می‌دهد. این نوشیدنی سرشار از نیترات‌هاست که رگ‌ها را باز کرده و به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

در مقایسه با درمان جایگزینی هورمون که فقط در سال‌های اولیه یائسگی تاثیرگذار است و خطرات احتمالی مانند افزایش خطر سکته یا سرطان را به همراه دارد، آب چغندر یک روش طبیعی و ایمن برای تقویت سلامت قلب محسوب می‌شود.

رابطه یائسگی و سلامت قلب

در دوران پیش از یائسگی، سطح استروژن در بدن زنان به طور طبیعی از قلب محافظت می‌کند. اما با کاهش استروژن در دوران یائسگی، انعطاف‌پذیری رگ‌ها کاهش می‌یابد و زنان بیشتر در معرض حملات قلبی قرار می‌گیرند.

آب چغندر چگونه به سلامت قلب کمک می‌کند؟

نیترات‌های موجود در آب چغندر در خون به اکسید نیتریک تبدیل می‌شوند که باعث گشاد شدن رگ‌ها و بهبود جریان خون می‌شود. همچنین، خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آب چغندر از قلب در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سایر مزایای آب چغندر

کاهش فشار خون

کاهش کلسترول بد (LDL)

افزایش استقامت بدن در فعالیت‌های ورزشی

بهبود عملکرد عضلات در بیماران قلبی

کاهش چربی کبد

کمک به سلامت کلی بدن در طول شیمی‌درمانی

نتیجه‌گیری

نوشیدن آب چغندر یک راه طبیعی و موثر برای بهبود سلامت قلب و گردش خون در دوران یائسگی است. این نوشیدنی می‌تواند به طور کلی تاثیرات مثبتی بر روی سلامت زنان داشته باشد و به آنها در مدیریت علائم یائسگی کمک کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان