9 دلیل برای اضافه کردن دارچین به اولین لیوان آب

خط سلامت: آب دارچین، ساخته شده از دارچین آسیاب شده آغشته به آب جوش، طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله بهبود هضم، تنظیم سطح قند خون، افزایش متابولیسم، کاهش التهاب، و بهبود سلامت قلب و مغز را ارائه می دهد.

9 دلیل برای اضافه کردن دارچین به اولین لیوان آب

مصرف این نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان با معده خالی همچنین می تواند از کاهش وزن ، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست حمایت کند.

به گزارش خط سلامت، گفته می شود که مراسم صبحگاهی سلامت کلی بدن انسان را تقویت می کند. از آب لیمو گرفته تا چای سبز، کارشناسان احساس می کنند که روش های زیادی برای تقویت سلامتی با افزودن چنین نوشیدنی هایی به مراسم روزانه وجود دارد. همچنین گفته می شود که جعبه ادویه هندی که به آن جعبه معجزه نیز می گویند حاوی ادویه های زیادی است که می تواند به افزایش متابولیسم و ​​سلامت کلی کمک کند. امروز در مورد یکی از این ادویه های معطر به شما خواهیم گفت که وقتی به آب اضافه شود معجزه می کند. 

دارچین، یک ادویه غنی از مواد مغذی، که به طور گسترده در کاری، دسرها و حتی سالاد استفاده می شود، گفته می شود که سلامت کلی را تقویت می کند. اما، آیا می‌دانستید که این ادویه زمانی که به صورت مایع مصرف می‌شود، یک غذای فوق‌العاده است. به گفته متخصصان، دارچین آسیاب شده یک پودر ادویه موثر است که وقتی با معده خالی با آب مصرف شود، می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. بگذارید فواید کمتر شناخته شده نوشیدن آب دارچین را به شما بگوییم.

طرز تهیه آب دارچین

یک پیمانه دارچین آسیاب شده را به ۱ فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید حدود 15-20 دقیقه دم بکشد. هم بزنید و گرم بنوشید یا بگذارید تا دمای اتاق خنک شود و بعد با معده خالی مصرف کنید.
سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد: به گفته متخصصان، آب دارچین با تحریک آنزیم های گوارشی به تنظیم هضم غذا کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش ناراحتی گوارشی، نفخ و گاز کمک کند.
سطح قند خون را تنظیم کنید: گفته می شود دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و سطح قند خون را کاهش می دهد. به گفته متخصصان، نوشیدن آب دارچین می تواند به مدیریت دیابت و کاهش خطر ابتلا به آن کمک کند.
افزایش متابولیسم: به گفته متخصصان، دارچین برای افزایش متابولیسم شناخته شده است که می تواند به مدیریت وزن و کاهش چربی کمک کند. گفته می شود که نوشیدن آب دارچین می تواند به سوزاندن کالری موثرتر و بهبود سرعت متابولیسم کمک کند.
کاهش التهاب: دارچین حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند، درد و ناراحتی مرتبط با شرایطی مانند آرتریت را نیز کاهش دهد.
دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است همچنین ثابت شده است که دارای آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. همچنین گفته می شود که این امر خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد و سلامت کلی را ارتقا می دهد.

مزایای آب دارچین برای سلامتی بدن

بهبود سلامت قلب: مصرف منظم آب دارچین می تواند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید کمک کند و در عین حال سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهد. این نیز برای کاهش خطر بیماری قلبی ثابت شده است.
تقویت سیستم ایمنی: خواص ضد میکروبی دارچین به مبارزه با عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. گفته می شود که نوشیدن آب دارچین با معده خالی به طور منظم می تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک کند.

تقویت سلامت مغز: همچنین گفته می شود که دارچین می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد و از بیماری های عصبی مانند آلزایمر محافظت کند. به گفته کارشناسان، نوشیدن آب دارچین ممکن است حافظه و سلامت مغز را تقویت کند.

کمک به کاهش وزن: ثابت شده است که دارچین به تنظیم سطح قند خون و کاهش هوس کمک می کند، که می تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین متابولیسم را افزایش می دهد و به چربی سوزی کمک می کند.

برای سلامت پوست مفید است: به گفته متخصصان، خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارچین می تواند با کاهش آکنه و سایر عفونت های پوستی برای پوست مفید باشد. گفته می شود که نوشیدن آب دارچین می تواند پوستی شفاف و سالم را نیز افزایش دهد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان