6 غذای رژیمی مدیترانه ای به گفته متخصصان تغذیه

خط سلامت: آشپزخانه خود را با غذاهای سالم و مناسب برای رژیم غذایی مدیترانه ای تهیه کنید. این انتخاب های تایید شده توسط متخصصین تغذیه، خوردن خوب را آسان و مقرون به صرفه می کند.

6 غذای رژیمی مدیترانه ای به گفته متخصصان تغذیه

اگر به دنبال خوردن غذاهای بیشتری از رژیم مدیترانه ای هستید، گزینه های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد. 

رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

به گزارش خط سلامت، رژیم غذایی مدیترانه ای یک الگوی غذایی سالم برای قلب است که از غذاهای سنتی کشورهای هم مرز دریای مدیترانه الهام گرفته شده است. با این حال، ما دیدگاه گسترده‌ای از رژیم غذایی مدیترانه‌ای را ترجیح می‌دهیم که بیشتر شامل غذاهای سالم و غذاهایی از فرهنگ‌های بسیاری در سراسر جهان است.

الگوی غذایی بر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و لوبیا، به علاوه مقادیر متوسط ​​ماهی، مرغ، محصولات لبنی، آجیل، تخم مرغ و روغن زیتون تاکید دارد. همچنین مصرف شیرینی، گوشت قرمز، غلات تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده را محدود می کند.

تحقیقات نشان می دهد رژیم مدیترانه ای ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد و در عین حال سلامت مغز و طول عمر را افزایش دهد.

رژیم مدیترانه ای بیشتر یک سبک زندگی است تا یک رژیم. همچنین وعده های غذایی مشترک با خانواده و دوستان را تشویق می کند، هر لقمه را میل کرده و سبک زندگی فعالی را دنبال می کند.

6 مورد از بهترین غذای رژیمی مدیترانه ای 

1. ماست یونانی

لیزا اندروز، متخصص تغذیه می گوید: «یکی از موارد مورد علاقه من ماست یونانی ساده و بدون چربی است.

یک وعده ⅔ فنجان از ماست یونانی بدون چربی دارای 100 کالری و 17 گرم پروتئین است. 

در برخی از دستور العمل ها نیز می توانید از ماست یونانی به جای خامه ترش و سس مایونز استفاده کنید. این سالاد مرغ ماست یونانی را با برنج وحشی امتحان کنید .

2. روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون یکی دیگر از مواد اصلی در سبک زندگی مدیترانه ای است و فواید سلامتی امیدوارکننده ای را در رابطه با چندین بیماری التهابی نشان داده است. 

البته می‌توانید از روغن زیتون برای تفت دادن غذاها استفاده کنید ، اما در غذاهای سرد نیز طعم فوق‌العاده‌ای دارد. روش مورد علاقه من برای استفاده از روغن زیتون به عنوان سس سالاد است. من یک غذای ساده را فقط با روغن زیتون، آب لیموترش تازه، کمی پوست لیمو، نمک و فلفل درست می کنم و می توانید چاشنی هایی مانند چاشنی ایتالیایی اضافه کنید. 

3. کنسرو لوبیا

لوبیا سرشار از فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی است. فیبر علاوه بر بهبود هضم و ارتقای سلامت روده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

یکی از موارد مورد علاقه من نخود است. آنها برای افزودن پروتئین و فیبر به کاسه های سالاد عالی هستند. او برای درست کردن یک میان وعده ترد، نخود سرخ کردنی را توصیه می کند. برخی از دستور العمل های مورد علاقه ما نخود سوخاری با دارچین و نخود تفت داده شده با ادویه هستند که می توانند در سرخ کن هوا درست شوند یا در فر ترد شوند.

علاوه بر این، نخود یک مکمل عالی است.

4. هوموس

هوموس یک عنصر اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای است. ساخته شده با نخود و روغن زیتون، برای قلب سالم است و سرشار از فیبر است.

5. سبزیجات (تازه، کنسرو شده و منجمد)

سبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. هنگام خرید سبزیجات کنسرو شده یا منجمد، به دنبال گزینه های کم سدیم با حداقل مواد افزودنی باشید.

6. آجیل و دانه ها

 آجیل منبع عالی فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.آجیل و دانه ها همچنین مقداری پروتئین اضافی را در وعده های غذایی و میان وعده ها فراهم می کنند. دانه‌های آفتابگردان را در سالاد خرد شده سوپرفود ما با سس سالمون و سیر خامه‌ای امتحان کنید یا بارهای میان وعده درست کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان