چای برگ انجیر؛ یک نوشیدنی پرخاصیت

خط سلامت: نوشیدنی‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از روزمرگی ما هستند و سلیقه‌ها در انتخاب آن‌ها بسیار متنوع است. برخی افراد نوشیدنی‌های خنک را ترجیح می‌دهند، در حالی که عده‌ای دیگر حتی در گرم‌ترین روزها هم از نوشیدنی‌های گرم لذت می‌برند.

 چای برگ انجیر؛ یک نوشیدنی پرخاصیت

عادت‌های نوشیدنی افراد با هم متفاوت است. برخی از نوشیدنی‌های خنک برای رفع تشنگی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر عادت دارند روز خود را با یک فنجان چای داغ آغاز کنند.

به گزارش خط سلامت، اگر دوست دارید یک نوشیدنی گرم پرخاصیت برای خود درست کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مواد اولیه طرز تهیه چای برگ انجیر

این نوشیدنی گرم و پرخاصیت همان طور که از اسم آن پیدا است به سادگی و با چند برگ انجیر حاضر می‌شود. البته شما می‌توانید مطابق با ذائقه خود از عسل، نبات و دیگر شیرین‌کننده‌ها در کنار چای برگ انجیر استفاده کنید.

مواد لازم مقدار لازم
برگ انجیر یک مشت
شیرین‌کننده دلخواه ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه چای برگ انجیر ساده

همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید برای درست کردن این چای فقط به یک مشت برگ انجیر نیاز داریم. حالا فقط کافی است چند گام ساده برای تهیه آن طی کنید.

ابتدا هر مقدار که دوست دارید برگ میوه انجیر تهیه کنید سپس آنها را با آب بشویید تا کاملا تمیز شوند. یک پارچه تمیز بردارید و برگ‌ها را به طور جدا از هم روی پارچه بچینید تا کاملا خشک شوند. اگر فر یا دستگاه هواپز دارید آن را از قبل روشن کنید تا کاملا گرم شود. سپس تعدادی برگ انجیر روی سینی فر بچینید و آنها را حدود ۱۰ دقیقه با دمای کم خشک کنید.

شما می‌توانید فرآیند خشک کردن برگ انجیر را به هر روش دیگری که دوست دارید انجام دهید. ضمن اینکه از دستگاه خشک‌کن میوه هم می‌توان استفاده کرد. بعد از اینکه برگ‌ها کاملا خشک شدند با دست خود آنها را خرد کنید و داخل یک شیشه مناسب بریزید. به این صورت برگ انجیر را به چای خشک تبدیل کردید.

حالا که برگ‌های انجیر را خشک کردید می‌توانید در تمام طول سال از آن استفاده کنید. برای درست کردن چای برگ انجیر ابتدا یک قاشق چایخوری از برگ‌ انجیر خردشده را داخل قوری بریزید. قوری را با آب داغ پر کنید و برای حدود ۵ دقیقه اجازه دهید تا چای دم بکشد. می‌توانید قوری را روی شعله ملایم قرار دهید. بعد از این زمان چای برگ انجیر شما آماده است. کافی است آن را در فنجان ریخته و با مقداری عسل یا نبات میل کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان