مرگ کودکی در انتاریو بخاطر تماس با خفاش مبتلا به هاری

خط سلامت: بیماری هاری، جان یک کودک کانادایی را گرفت. این کودک پس از تماس با خفاش آلوده شده بود.

مرگ کودکی در انتاریو بخاطر تماس با خفاش مبتلا به هاری

یک کودک در استان انتاریو کانادا پس از تماس با خفاش آلوده به ویروس هاری، جان خود را از دست داد. این حادثه تلخ، اهمیت واکسیناسیون علیه هاری و مراقبت از حیوانات وحشی را بیش از پیش نمایان می‌کند.

به گزارش خط سلامت، به گفته یک مقام بهداشتی انتاریو، کودکی پس از تماس با خفاش مبتلا به هاری، جان خود را از دست داده است.

گفته شده که خفاش در اتاق یک کودک در شمال انتاریو دیده شده و والدینش وقتی دیدند اثری از گازگرفتگی یا خراش یا بزاق بر روی کودک نیست، به پزشک مراجعه نکردند و حالا آن کودک فوت کرده است.

کارشناسان اعلام کردند که جمعیت خفاش ها در حال افزایش است و نرخ ابتلای آنها به هاری در سال جاری 16 درصد شده که در مقایسه با 10 درصد سال های گذشته، افزایش یافته است.

از سال 1924 تاکنون، کمتر از 30 مورد ابتلای انسان به هاری در کانادا ثبت شده است. به گفته وزارت بهداشت کانادا، همه موارد از سال 1967 یا در نتیجه تماس با خفاش هار در داخل کانادا بوده یا در خارج از این کشور بوده است.

بر اساس گزارش مقامات بهداشت عمومی، هرگز مورد مستندی مبنی بر انتقال هاری از انسان به انسان وجود نداشته است. این ویروس به سیستم عصبی حمله می کند و باعث التهاب نخاع و مغز می شود و بسیار جدی است. همچنین، به دلیل دندان‌های کوچک خفاش‌ها احتمال اینکه متوجه نیش و خراش خفاش‌ها شد، بسیار کم است. بنابراین مراجعه به پزشک پس از تماس با خفاش ها، ضروری است.

سایر حیواناتی که ناقل هاری شناخته شده اند عبارتند از راکون، روباه و راسو. حیوانات خانگی نیز می توانند آسیب پذیر باشند و باید واکسینه شوند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان