کاهش سفیدی زودرس مو در دهه سوم: متخصص تغذیه ۵ سوپرفود را معرفی می‌کند

خط سلامت: ما همه می‌دانیم که موهای ما در نهایت سفید خواهند شد. اما وقتی این روند زودتر شروع می‌شود، ممکن است کمی دلسرد کننده باشد. اگر در دهه ۳۰ زندگی خود هستید، ممکن است این احساس را به خوبی درک کنید. در این سال‌ها، بدن به طور طبیعی تغییراتی را تجربه می‌کند و دیدن یک یا دو تار موی سفید کاملاً طبیعی است. اما زمانی که چندین تار موی سفید مشاهده می‌کنید، ممکن است نگران شوید.

کاهش سفیدی زودرس مو در دهه سوم: متخصص تغذیه ۵ سوپرفود را معرفی می‌کند

در حالی که عوامل مختلفی می‌توانند در سفیدی زودرس موها تاثیرگذار باشند، مهم‌ترین آن‌ها رژیم غذایی روزانه ماست.

به گزارش خط سلامت اخیراً متخصصان تغذیه، خود پنج سوپرفود را معرفی کرده اند که می‌تواند به کاهش سفیدی زودرس مو کمک کند. در ادامه این غذاهای مفید برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها را معرفی می کنیم

علت‌های سفیدی زودرس مو چیست؟ 

طبق گفته‌های متخصانص تغذیه، سفیدی زودرس مو عمدتاً به سه دلیل اصلی اتفاق می‌افتد. اولین دلیل، رژیم غذایی فاقد مواد مغذی ضروری است. برای داشتن موهای سالم، باید رژیم غذایی خود را با تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی متعادل کنید. او همچنین بیان می‌کند که قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید و استرس نیز می‌تواند به سفیدی زودرس مو کمک کند.

۵ سوپرفود برای کاهش سفیدی زودرس مو

آملای

متخصصان تغذیه توضیح می‌دهند که آملای غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند به حفظ رنگدانه طبیعی فولیکول‌های مو کمک کند و در نتیجه شروع سفیدی مو را به تعویق بیندازد. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که هر روز صبح ۱۵ میلی‌لیتر آب آملای بنوشید.

دانه‌های کُنجد سیاه

این دانه‌های کوچک سیاه که به نام «دانه‌های نیگلا» نیز شناخته می‌شوند، برای سلامت مو بسیار مفیدند. دانه‌های کُنجد سیاه می‌توانند جریان خون را به پوست سر تحریک کنند و رشد موهای سالم‌تری را ترویج دهند. بهترین روش استفاده از آن‌ها، تهیه یک ماسک و استفاده از آن روی پوست سر دو بار در هفته است.

برگ‌های کاری

برگ‌های کاری معمولاً با افزایش طعم غذاها مرتبط هستند، اما آیا می‌دانستید که آن‌ها می‌توانند به کاهش سفیدی زودرس مو کمک کنند؟ "برگ‌های کاری به بازگرداندن تولید ملانین در فولیکول‌های مو کمک می‌کند که می‌تواند روند سفیدی را کند کند"متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کند روزانه ۳-۴ برگ کاری را ناشتا مصرف کنید.

علف گندم

شما همچنین می‌توانید از گندم‌گراس برای پیشگیری از سفیدی زودرس مو استفاده کنید. چه چیزی باعث می‌شود گندم‌گراس اینقدر خوب باشد؟ گندم‌گراس به تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند و در نتیجه موهای قوی‌تری را ترویج می‌دهد. علاوه بر این، گندم‌گراس همچنین می‌تواند به حذف سموم کمک کند. کافیست ۱ قاشق چای‌خوری از آن را به هر یک از وعده‌های غذایی خود اضافه کنید یا آن را در آب مخلوط کرده و صبح زود بنوشید.

دانه‌های کنجد سیاه

دیگر سوپرفود برای موهای شما دانه‌های کنجد سیاه هستند. این دانه‌ها از موهای شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و پوست سر را تغذیه می‌کنند. با مصرف آن‌ها، می‌توانید به میزان زیادی از سفیدی زودرس مو پیشگیری کنید. برخی متخصصان تغذیه ۱ قاشق چای‌خوری از دانه‌های کنجد سیاه را به هر وعده غذایی خود اضافه کنید یا از روغن آن برای ماساژ پوست سر استفاده کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان