خطر بزرگی که فقط مهمانداران هواپیما را تهدید می کند!

خط سلامت: مطالعه جدید نشان می‌دهد مهمانداران پرواز آمریکایی در معرض خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان قرار دارند.

خطر بزرگی که فقط مهمانداران  هواپیما را تهدید می کند!

عوامل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض تشعشعات کیهانی، اختلالات ریتم شبانه‌روزی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و دود سیگار دست دوم می‌تواند در خطر ابتلا به سرطان در مهمانداران هواپیما نقش داشته باشد.

به گزارش خط سلامت این مطالعه توجه را به نیاز به بهبود شرایط کاری و حفاظت از سلامت مهمانداران پرواز جلب می‌کند.

مهماندار بودن و افزایش نرخ ابتلا به سرطان

 مهماندار پرواز بودن کار سختی است. آن‌ها اغلب با مشتریان مشکل‌دار، مسافران استرس‌زده و مسافران بی‌ادب سروکار دارند. برخلاف اکثر مشاغل مشابه، آن‌ها نمی‌توانند به سادگی از امنیت یا اخراج کسی که رفتار نادرست یا ایجاد مزاحمت می‌کند، استفاده کنند. علاوه بر همه اینها، مطالعه جدیدی در مورد مهمانداران پرواز آمریکایی نشان می‌دهد که آن‌ها همچنین خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را دارند.

این مطالعه، که در مجله Environmental Health منتشر شده است، نشان داد زنان و مردان در خدمه کابین پروازهای ایالات متحده دارای نرخ بالاتری از چندین نوع سرطان هستند. این شامل سرطان‌های سینه، دهانه رحم، پوست، تیروئید و رحم، همچنین سرطان‌های دستگاه گوارش مانند سرطان کولون، معده، مری، کبد و پانکراس است.

چگونه مهمانداری احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟

ایرینا موردوخوویچ، نویسنده اصلی این مطالعه و پژوهشگر در دانشکده بهداشت عمومی T.H. Chan دانشگاه هاروارد، گفت مهمانداران پرواز در محیط کاری خود در معرض چندین ماده سرطان‌زا قرار دارند.

این آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می‌دهد. یکی از مواد سرطان‌زای احتمالی، تشعشعات کیهانی یونیزان است که به ویژه برای DNA مضر است و می‌تواند باعث سرطان سینه و سرطان پوست غیر ملانوما شود. مهمانداران در مقایسه با تمام کارگران آمریکایی، بالاترین دوز سالانه تشعشعات یونیزان را در محل کار دریافت می‌کنند.

همچنین مشخص است که اعضای خدمه کابین به طور منظم در معرض تشعشعات ماوراء بنفش بیشتری نسبت به عموم مردم هستند که آن‌ها را نسبت به سرطان‌های پوست آسیب‌پذیرتر می‌کند. علاوه بر این، اختلالات ریتم شبانه‌روزی مانند جت‌لاگ ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط باشد. این اختلالات می‌تواند منجر به تغییراتی در عملکرد ایمنی و متابولیسم سلولی شود که می‌تواند سرکوب تومورها را کاهش دهد.

علاوه بر این، سایر آلاینده‌های شیمیایی موجود در کابین ممکن است شامل نشت موتور، آفت‌کش‌ها و مواد بازدارنده شعله باشد که حاوی ترکیباتی هستند که می‌توانند به عنوان مختل‌کننده‌های هورمونی عمل کنند و خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را افزایش دهند.

 

خطر بروز سرطان سینه در زنان مهماندار

این مطالعه نشان می‌دهد نرخ سرطان سینه در مهمانداران زن پرواز حدود 50 درصد بالاتر از زنان در جمعیت عمومی است. علاوه بر این، نرخ ملانوما بیش از دو برابر و نرخ سرطان پوست غیر ملانوما حدود چهار برابر در مهمانداران زن پرواز در مقایسه با زنان در جمعیت عمومی بالاتر بود.

نرخ ملانوما در مهمانداران مرد پرواز تقریباً 50 درصد بالاتر و نرخ سرطان پوست غیر ملانوما در مهمانداران مرد پرواز حدود 10 درصد بالاتر از گروه جمعیت عمومی بود.

اگرچه خطرات سرطان برای مسافران پرواز مکرر هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است، دلیلی برای شک وجود ندارد که آن‌ها در معرض خطرات مشابهی که مهمانداران پرواز با آن مواجه هستند، قرار نگیرند. خلبانان نیز در معرض خطر افزایش ابتلا به برخی سرطان‌ها هستند. مطالعات در مورد خلبانان عموماً نشان دهنده نرخ بالاتر سرطان پوست و پروستات است. با این حال، در مقایسه با مهمانداران پرواز، خلبانان تا حدودی دارای محافظت‌های داخلی بیشتری در مورد برنامه‌ریزی و زمان استراحت خود هستند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان