کودکان مبتلا به تنبلی چشم در معرض خطر ابتلا به کدام بیماری های بزرگسالی هستند

خط سلامت: برخی تحقیقات نشان داده است کودکان مبتلا به تنبلی چشم در بزرگسالی بیشتر در معرض بیماری هستند.

 کودکان مبتلا به تنبلی چشم در معرض خطر ابتلا به کدام بیماری های بزرگسالی هستند

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد کودکانی که در دوران کودکی به تنبلی چشم مبتلا بوده‌اند، در بزرگسالی بیشتر در معرض بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی قرار دارند.

به گزارش خط سلامت تنبلی چشم یا آمبلیوپی یک اختلال بینایی است که در دوران کودکی رخ می‌دهد و باعث می‌شود یک چشم یا هر دو چشم به درستی رشد نکنند و دید واضحی نداشته باشند. این مشکل معمولاً در یکی از چشم‌ها اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود مغز سیگنال‌های تصویری را از آن چشم کمتر پردازش کند.

رابطه تنبلی چشم با بیماری های جدی در بزرگسالی

یک مطالعه نشان می‌دهد بین تنبلی چشم در کودکی و مشکلات سلامتی در بزرگسالی ارتباطی وجود دارد. این مطالعه بر اهمیت غربالگری و درمان زودهنگام تنبلی چشم در کودکان تأکید می‌کند و مطالعه نشان می‌دهد سلامت چشم‌ها با سلامت عمومی بدن ارتباط تنگاتنگی دارد.

یافته‌های اصلی مطالعه

د راین مطالعه مشخص شد افرادی که در کودکی به تنبلی چشم مبتلا بودند، در بزرگسالی 29 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت، 25 درصد بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و 16 درصد بیشتر در معرض چاقی بودند. این افراد همچنین خطر بیشتری برای ابتلا به حمله قلبی داشتند.

اگرچه علت دقیق این ارتباط هنوز مشخص نیست، اما محققان معتقدند تنبلی چشم ممکن است نشان‌دهنده وجود مشکلات دیگری در بدن باشد که در بزرگسالی منجر به بیماری‌های جدی‌تر می‌شود.

نتیجه‌گیری

این مطالعه نشان می‌دهد تنبلی چشم در کودکی می‌تواند یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری‌های جدی در بزرگسالی باشد. بنابراین، مهم است که کودکان به طور مرتب از نظر مشکلات بینایی غربالگری شوند و در صورت تشخیص تنبلی چشم، به سرعت درمان شوند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان