کاهش خطر آسم با شیر مادر

خط سلامت: مطالعه‌ای جدید ارتباط قوی بین تغذیه از شیر مادر و سلامت روده نوزادان را آشکار کرده است.

کاهش خطر آسم با شیر مادر

محققان دریافته‌اند شیر مادر با تأثیر بر میکروبیوم روده، یعنی مجموعه میکروارگانیسم‌های ساکن در روده، نقش مهمی در پیشگیری از آسم ایفا می‌کند.

به گزارش خط سلامت این کشف جدید، اهمیت تغذیه با شیر مادر را بیش از پیش برجسته کرده و به درک ما از ارتباط بین تغذیه و سلامت در سال‌های اولیه زندگی کمک شایانی می‌کند.

تغذیه از شیر مادر؛ کاهش خطر آسم و رشد میکروبیوم روده

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد شیر مادر نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری میکروبیوم روده نوزاد و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به آسم دارد. باکتری Ruminococcus gnavus در کودکانی که زودتر از شیر مادر گرفته می‌شوند زودتر ظاهر می‌شود و با افزایش خطر آسم مرتبط است.

تغذیه با شیر مادر به رشد باکتری‌های مفید در روده نوزاد کمک می‌کند که این باکتری‌ها برای سیستم ایمنی قوی و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند آسم بسیار مهم هستند.

ادامه شیردهی حداقل تا سه ماهگی باعث می‌شود میکروبیوم روده به شکلی سالم‌تر رشد کند. این در حالی است که مشخص شده است شیر خشک حاوی مواد مغذی است که رشد نوع دیگری از باکتری‌ها را تحریک می‌کند و ممکن است خطر آسم را افزایش دهد.

اهمیت این یافته

این مطالعه یک بار دیگر اهمیت شیر دادن به نوزاد را به خصوص در ماه‌های اولیه زندگی نشان می‌دهد. با شناخت بهتر این مکانیسم‌ها، می‌توانیم راه‌های جدیدی برای پیشگیری از آسم پیدا کنیم.

نتیجه‌گیری

این مطالعه نشان می‌دهد شیر مادر نه تنها برای تغذیه نوزاد، بلکه برای سلامت طولانی مدت او نیز بسیار مهم است. با توجه به این یافته‌ها، توصیه می‌شود که تمام تلاش خود را برای ترویج شیردهی و حمایت از مادران شیرده انجام دهیم.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان