10 گیاه آپارتمانی که هر خانه‌ای به آن‌ها نیاز دارد با نگهداری ساده و آسان

خط سلامت: داشتن گیاهان آپارتمانی، علاوه بر زیبایی بصری که به محیط می‌بخشند، فواید بسیاری برای سلامتی نیز دارد.

10 گیاه آپارتمانی که هر خانه‌ای به آن‌ها نیاز دارد با نگهداری ساده و آسان

گیاهان آپارتمانی با تصفیه هوا، کاهش استرس و افزایش رطوبت محیط، به بهبود کیفیت زندگی ما کمک می‌کنند. اما بسیاری از افراد به دلیل مشغله زیاد یا عدم تجربه کافی در نگهداری از گیاهان، از آوردن آن‌ها به خانه خودداری می‌کنند. خوشبختانه، گیاهان آپارتمانی وجود دارند که حتی با کمترین مراقبت هم رشد می‌کنند و به خانه شما طراوت می‌بخشند.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، 10 گیاه آپارتمانی کم هزینه را به شما معرفی می‌کنیم که برای مبتدیان و افرادی که وقت زیادی برای رسیدگی به گیاهان ندارند، بسیار مناسب هستند.

10 گیاه آپارتمانی که نگهداری از آن ها بسیار آسان است

داشتن گیاهان در خانه نه تنها باعث زیباتر شدن محیط می‌شود، بلکه به تصفیه هوا و کاهش استرس نیز کمک می‌کند. اگر شما هم به دنبال گیاهان آپارتمانی هستید که نگهداری از آن‌ها آسان باشد، این لیست برای شماست:

سانسوریا (زبان مادر شوهر)

سانسوریا به نور کم مقاوم است، به آبیاری کمی نیاز دارد و انواع مختلفی با شکل برگ‌های متنوع دارد. این گیاه در برابر خشکی مقاوم است اما آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه می‌شود.

زاموفیلیا (زامی کولا)

این گیاه به نور کم تا متوسط مقاوم است، به آبیاری کمی نیاز دارد و برگ‌های براق و زیبایی دارد. زاموفیلیا رشد کندی دارد و به خاک سبک و زهکشی شده نیاز دارد.

پتوس

پتوس به نور کم مقاوم است، رشد سریعی دارد و انواع مختلفی با رنگ برگ‌های متنوع دارد. این گیاه در آب نیز می‌تواند زنده بماند و به عنوان گیاه آویز بسیار زیبا است.

آگلونما

آگلونما به نور کم مقاوم است، برگ‌های ابلق و زیبایی دارد و به هوا خشک مقاوم است. این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و خاک همیشه باید کمی مرطوب باشد.

کاکتوس و ساکولنت

این گیاه به آبیاری کمی نیاز دارند، به نور زیاد علاقه دارند و انواع مختلفی با شکل‌های عجیب و غریب وجود دارد. این گیاهان به خاک سبک و زهکشی شده نیاز دارند و در برابر خشکی مقاوم هستند.

شفلرا

گیاه شلفرا به نور متوسط مقاوم است، رشد کندی دارد و برگ‌های پنجه‌ای شکل زیبایی دارد. شلفرا به آبیاری متوسط نیاز دارد و خاک آن همیشه باید کمی مرطوب باشد.

اسپاتی فیلوم (گل سفید)

اسپاتی فیلوم به نور کم تا متوسط مقاوم است، گل‌های سفید زیبایی می‌دهد و هوا را تصفیه می‌کند. این گیاه به رطوبت بالا علاقه دارد و خاک آن همیشه باید کمی مرطوب باشد.

برگ عبایی

برگ عبایی نسبت به به نور کم مقاوم است، به آبیاری کمی نیاز دارد و برگ‌های پهن و چرمی دارد. این گیاه به خاک سبک و زهکشی شده نیاز دارد و در برابر خشکی مقاوم است.

نخل شامادورا

نخل شامادورا به نور کم تا متوسط مقاوم است، ظاهری گرمسیری دارد و هوا را مرطوب می‌کند. این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و خاک آن همیشه باید کمی مرطوب باشد.

بامبو

گیاه پرطرفدار بامبو، به نور غیر مستقیم نیاز دارد، در آب نیز می‌تواند رشد کند و نماد خوش شانسی است. این گیاه به آبیاری منظم نیاز دارد و آب آن باید مرتب تعویض شود.

نکات کلی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

هر گیاهی به میزان نور مشخصی نیاز دارد.

از آبیاری بیش از حد خودداری کنید، زیرا باعث پوسیدگی ریشه می‌شود.

از خاک مناسب برای هر گیاه استفاده کنید.

دمای مناسب برای گیاهان آپارتمانی بین 18 تا 24 درجه سانتی‌گراد است.

هر چند ماه یکبار به گیاهان خود کود بدهید.

با انتخاب گیاهان مناسب و رعایت نکات گفته شده، می‌توانید از داشتن گیاهان زیبا و شاداب در خانه خود لذت ببرید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان