ویروسی مرموز، که کودکان را فلج می‌کند! / هشدار جدی بخاطر افزایش این ویروس

خط سلامت: تحقیقات نشان می‌دهد افزایش نگران‌کننده‌ موارد فلج در کودکان، می‌تواند ارتباط مستقیمی با شیوع ویروسی به نام EV-D68 داشته باشد.

ویروسی مرموز، که کودکان را فلج می‌کند! / هشدار جدی  بخاطر افزایش این ویروس

ویروسی به نام EV-D68 که عمدتاً از طریق فاضلاب شناسایی می‌شود، می‌تواند سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار داده و منجر به نوعی فلج شود که زندگی کودکان را به طور چشمگیری تغییر می‌دهد.

به گزارش خط سلامت با وجود سال‌ها تحقیق، هنوز ابهامات بسیاری در مورد مکانیسم دقیق این بیماری وجود دارد و دانشمندان در تلاشند تا درمانی موثر برای مقابله با این تهدید جدی بیابند.

ویروسی مرموز، کودکان را فلج می‌کند

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ویروسی به نام EV-D68 در حال گسترش در سراسر ایالات متحده است و با افزایش موارد فلج در کودکان ارتباط دارد. این ویروس که عمدتاً از طریق فاضلاب شناسایی می‌شود، می‌تواند سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار داده و منجر به ضعف شدید در بازوها و پاها شود.

نمونه‌های فاضلاب در ایالت متحده از افزایش قابل توجه EV-D68 در فاضلاب خبر می دهد و نشان‌دهنده‌ افزایش چشمگیر این ویروس در سراسر کشور است. تحقیقات نشان داده است افزایش موارد EV-D68 با افزایش تاریخی موارد فلج در کودکان در ماه سپتامبر همزمان شده است.

EV-D68 چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ویروسی بسیار رایج است و معمولاً باعث علائم خفیفی مانند سرماخوردگی می‌شود. در برخی موارد نادر، این ویروس می‌تواند باعث بیماری‌ای به نام میلیت شل حاد (AFM) شود که منجر به فلج می‌شود. علیرغم سال‌ها تحقیق، هنوز مکانیسم دقیق تبدیل این ویروس بی‌ضرر به عامل فلج برای دانشمندان ناشناخته است.

تلاش برای یافتن درمان

محققان در حال انجام مطالعات بالینی برای توسعه آنتی‌بادی‌هایی هستند که بتوانند از عفونت با EV-D68 جلوگیری کنند. یافتن درمان مؤثر برای AFM بسیار چالش‌برانگیز است و ممکن است سال‌ها طول بکشد. AFM یا میلیت شل حاد یک بیماری عصبی نادر است که عمدتاً کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با ضعف عضلانی و فلج همراه است. همانطور که اشاره کردید، یافتن درمان موثر برای AFM بسیار چالش‌برانگیز است

با وجود چالش‌ها، تلاش‌های مستمر محققان و جامعه‌ی پزشکی برای درک بهتر این بیماری و یافتن درمان‌های مؤثر ادامه دارد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان