آیا برای کودکان هم سوپرفود وجود دارد؟ + بهترین میان‌ وعده‌ برای کودکان

خط سلامت: در دنیای امروز، واژه "سوپرفود" به طور گسترده‌ای در بحث تغذیه و رژیم غذایی به کار می‌رود.

آیا برای کودکان هم سوپرفود وجود دارد؟ + بهترین میان‌ وعده‌ برای کودکان

سوپرفود اصطلاحی است که از رسانه‌های اجتماعی و مشاوران سلامتی به دنیای تغذیه کودکان راه یافته است، ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسد. با این حال، از نظر علمی و تغذیه‌ای، سوپرفودها به نظر می‌رسد بیشتر یک افسانه باشند.

به گزارش خط سلامت غذاهای سنتی سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات، مغزها، ماهی و تخم‌مرغ برای داشتن یک رژیم غذایی سالم کافی هستند، و این موضوع هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان صادق است. تنها تفاوت این است که کودکان به دلیل داشتن بدن کوچکتر به تغذیه بهتری برای حفظ سلامت ارگان‌ها و مقابله با عفونت‌ها نیاز دارند.

غذاهایی که برای میان‌وعده‌های کودکان مناسبند:

میوه‌ها به عنوان میان‌وعده: کودکان به دلیل سبک زندگی پرتحرک خود، به سرعت غذا را هضم کرده و نیازمند تامین مداوم انرژی هستند. میان‌وعده‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی آنها هستند. میوه‌هایی مانند سیب، موز، گلابی و توت‌ها، منابع عالی فیبر هستند که به کودک کمک می‌کنند تا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند و همچنین به سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از دیابت کمک می‌کنند.

غذاهای حاوی ویتامین B: ویتامین‌های گروه B برای کودکان اهمیت ویژه‌ای دارند. به عنوان مثال، ویتامین B1 (تیامین) به ساخت اعصاب و عضلات سالم کمک می‌کند و ویتامین B2 (ریبوفلاوین) تولید سلول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد. سبزیجات برگ سبز، سیب‌زمینی، مغزها و گوشت‌های سفید منابع خوبی از ویتامین‌های گروه B هستند.

تخم‌مرغ: تخم‌مرغ یکی از کامل‌ترین منابع پروتئین است و از نظر تغذیه‌ای اهمیت زیادی دارد. تخم‌مرغ‌ها با داشتن ویتامین D به رشد و توسعه کودکان کمک می‌کنند و همچنین به حفظ احساس سیری در طول روز کمک می‌کنند.

منابع کلسیم: با توجه به افزایش مشکلات عدم تحمل لاکتوز در کودکان، شیر به عنوان منبع کلسیم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. جایگزین‌های بدون لاکتوز مانند شیرهای گیاهی، شیر جو دوسر و ماست گزینه‌های خوبی هستند. همچنین، مغزهایی مانند بادام حاوی کلسیم هستند و می‌توانند بخشی از رژیم غذایی کودکان باشند.

روغن ماهی: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که برای سلامت مغز کودکان مهم است. این روغن می‌تواند با آبمیوه‌ها یا سایر مایعات (غیر از آب) ترکیب شود تا طعم بهتری داشته باشد و به رژیم غذایی کودکان افزوده شود.

در نهایت، اصول تغذیه برای بزرگسالان و کودکان تفاوت زیادی ندارد. کاهش وابستگی به نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای بسته‌بندی شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، به سلامت فیزیکی و رشد شناختی کودکان کمک زیادی خواهد کرد و آنها را به بزرگسالانی سالم‌تر تبدیل می‌کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان