این ۷ پیتزای معروف در سراسر جهان بیشترین طرفدار را دارند

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاها در سطح جهان است. در هر شهری یا کشوری که باشید، به راحتی می‌توانید پیتزا پیدا کنید.

این ۷ پیتزای معروف در سراسر جهان بیشترین طرفدار را دارند

هیچ چیز به اندازه گاز زدن به یک پیتزا ی تازه پخته شده با پوسته‌ی ترد، با تکه‌های سبزیجات یا گوشت و مقدار زیادی پنیر، آرامش‌بخش نیست.

به گزارش خط سلامت این غذای محبوب برای اولین بار در ناپل، ایتالیا، به عنوان یک وعده غذایی سریع و مقرون به صرفه برای کارگران ناپلی در حال حرکت اختراع شد. با گذشت زمان، این غذا به لطف زنجیره‌های پیتزای آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم، به شهرت جهانی رسید.

امروزه این غذای ایتالیایی به قدری محبوب است که می‌توانید پیتزا را در هر قسمت از جهان پیدا کنید. با توجه به این موضوع، لیستی از ۷ پیتزای معروف را تهیه کرده‌ایم.

۷ پیتزای معروف از سراسر جهان

۱. پیتزای ناپولیتن

پیتزای ناپولیتن، که به نام پیتزای سبک ناپل نیز شناخته می‌شود، نوعی پیتزای سنتی است که در ناپل، ایتالیا، منشاء گرفته است. این نوع پیتزا با مواد ساده و تازه‌ای مانند گوجه‌فرنگی خام، پنیر موزارلا تازه، برگ‌های تازه ریحان و روغن زیتون تهیه می‌شود.

یکی از ویژگی‌هایی که آن را از دیگر انواع پیتزاها متمایز می‌کند این است که معمولاً در آن سس بیشتر از پنیر استفاده می‌شود. این پیتزاها معمولاً کوچک‌تر هستند و در دماهای بسیار بالا پخته می‌شوند.

۲. پیتزای سبک نیویورکی

این نوع پیتزا به نوعی که بیشتر با آن آشنا هستیم، معروف است. پیتزاهای سبک نیویورکی به خاطر برش‌های بزرگ و وسیع خود که معمولاً برای خوردن در حرکت فروخته می‌شوند، مشهور هستند.

آنها دارای پوسته‌ای ضخیم و ترد هستند، اما به اندازه‌ای نرم هستند که بتوان آنها را تا کرد و خورد. این باعث می‌شود تا مواد روی پیتزا نیفتند. این پیتزا معمولاً با سس گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا و سایر مواد تشکیل‌دهنده تهیه می‌شود.

۳. پیتزای سیسیلی

پیتزای سیسیلی به طور معمول به شکل مستطیل و با پوسته‌ای فوق‌العاده ضخیم است. همانطور که از نامش پیداست، این پیتزا منشاء گرفته از سیسیل، ایتالیا است.

دو نوع مختلف از این پیتزا وجود دارد: نوعی که در ایتالیا منشاء گرفته و نوعی که در سایر نقاط جهان تکامل یافته است. پیتزای سیسیلی که امروز می‌شناسیم، شبیه نان فوکاشیا است که با سس، پنیر و مواد مختلف پوشیده شده است.

۴. پیتزای شیکاگو

پیتزای شیکاگو، که به نام پیتزای عمق‌دار نیز شناخته می‌شود، نوعی پیتزاست که در یک تابه پخته می‌شود که باعث ایجاد پوسته‌ای بلند و فضای زیادی برای مواد مختلف می‌شود.

این پیتزا معمولاً زمان بیشتری برای پخت نسبت به سایر پیتزاها نیاز دارد و به همین دلیل، مواد آن به ترتیب معکوس قرار داده می‌شوند. ابتدا با پنیر، سپس با سبزیجات یا گوشت و در نهایت با سس گوجه‌فرنگی پوشیده می‌شود.

۵. پیتزای یونانی

این نوع پیتزا در یک تابه فلزی کم عمق تهیه و پخته می‌شود. بر خلاف پیتزاهای معمولی، در اینجا خمیر به اندازه‌ی پیتزاهای دیگر کشیده نمی‌شود. پیتزاهای سبک یونانی نه خیلی نازک هستند و نه به ضخامت پیتزاهای سبک شیکاگو.

 آنها همچنین از روغن زیتون بیشتری نسبت به سایر پیتزاها استفاده می‌کنند و از نوع خاصی از سس گوجه‌فرنگی برای پایه استفاده می‌کنند. مواد آن شامل مواد محبوب یونانی مانند پنیر فتا، گوجه‌فرنگی‌های خشک‌شده، زیتون‌ها و فلفل‌های قرمز برشته شده است.

۶. پیتزای دیترویت

پیتزاهای دیترویت دارای پوسته‌ای ضخیم و پفکی هستند و در یک تابه مستطیلی بزرگ پخته می‌شوند. این پیتزا بومی میشیگان است زیرا به طور سنتی در تابه‌های مربعی فولادی پخته می‌شدند که از تابه‌های استفاده شده در کارخانه‌های مشهور خودرو سازی دیترویت الهام گرفته شده بود. پنیر به اطراف پیتزا پاشیده می‌شود و این باعث ایجاد پوسته‌ای فوق‌العاده ترد و پنیری می‌شود که واقعاً غیرقابل مقاومت است. به طور سنتی با پنیر بلوک ویسکانسین پوشیده می‌شود.

۷. پیتزای سنت لوئیس

همانطور که از نامش پیداست، این پیتزا از سنت لوئیس، میزوری، ایالات متحده نشأت گرفته است. این پیتزاها با پوسته‌ای شبیه به بیسکویت از خمیر بدون خمیر و بدون مخمر شناخته می‌شوند.

پیتزای سنت لوئیس به صورت مربع یا مستطیل برش داده می‌شود و معمولاً با پنیر پروول تهیه می‌شود. این نوع پنیر به ویژه در سنت لوئیس محبوب است و از ترکیبی از پنیر چدار، سوئیس و پروولون تهیه می‌شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان