7 اشتباه که نم گذارد بیشترین فایده را از چای سبز ببرید

خط سلامت:چای سبز به خاطر فواید سلامتی فوق‌العاده‌اش بسیار محبوب است. اما تنها در صورتی که آن را به درستی مصرف کنید می‌توانید از این فواید بهره‌مند شوید.

7 اشتباه که نم گذارد بیشترین فایده را از چای سبز ببرید

چای سبز یک جایگزین سالم‌تر برای چای‌های معمولی است. چای سبز به دلیل فواید بی‌شمارش در دنیای سلامتی و بهداشت بسیار محبوب شده است. این نوشیدنی باستانی که ریشه‌های عمیق در فرهنگ آسیایی دارد، به عنوان جایگزین سالم‌تری برای چای‌های تجاری شناخته می‌شود.

به گزارش خط سلامت این نوشیدنی به ما انرژی و آرامش می‌بخشد و با طعم ملایم و منحصر به فردش تجربه‌ای تازه به کام می‌آورد. محبوبیت آن همچنین به خاطر تنوعش است. می‌توان آن را به روش‌های مختلفی از جمله دم کردن برگ‌های آزاد، کیسه‌های چای، پودر ماچا و گزینه‌های طعم‌دار و آماده نوشیدنی تهیه کرد. اما باید بدانید که تنها با مصرف صحیح چای سبز می‌توانید از بهترین فواید آن بهره‌مند شوید.

 

فواید اصلی چای سبز چیست؟

چای سبز به خاطر ویژگی‌های ضد میکروبی، ضد دیابتی، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی‌اش مشهور است. تمام این خصوصیات آن را به نوشیدنی مفیدی برای سلامتی ما تبدیل کرده است. فواید آن شامل:

کمک به کاهش وزن

بهبود هضم

تقویت سیستم ایمنی

بهبود سلامت قلب

کمک به مدیریت دیابت

چای سبز همچنین به خاطر پلی‌فنول‌های موجود در آن، به درخشندگی پوست کمک می‌کند.

7 اشتباهی که باید از آن‌ها دوری کنید:

نوشیدن با معده خالی: اغلب صبح‌ها با چای سبز به جای چای معمولی شروع می‌کنیم و فکر می‌کنیم این سالم‌تر است. چای سبز حاوی تانین‌ها است که می‌تواند باعث افزایش اسید معده و منجر به ناراحتی یا تهوع شود بنابراین بهتر است قبل از نوشیدن چای سبز چیزی بخورید تا از مشکلات گوارشی جلوگیری کنید.

نوشیدن در مقادیر زیاد: درست است که چای سبز فواید زیادی دارد اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به بی‌خوابی، اضطراب و مشکلات گوارشی شود. مصرف روزانه باید به 2-3 فنجان محدود شود.

نوشیدن در شب: فراموش نکنید چای سبز هرچند سالم است، اما همچنان حاوی کافئین است. این می‌تواند بر چرخه خواب تاثیر بگذارد اگر به‌طور نزدیک به زمان خواب مصرف شود. بنابراین، از نوشیدن چای سبز حداقل 2-3 ساعت قبل از خواب خودداری کنید.

نوشیدن بلافاصله پس از غذا: نوشیدن چای سبز بلافاصله پس از غذا می‌تواند بر جذب آهن از غذا تأثیر بگذارد و با گذشت زمان منجر به کم‌خونی شود. شیکا کوماری پیشنهاد می‌کند که حداقل یک ساعت پس از غذا چای سبز بنوشید.

دم کردن با آب جوش: ممکن است شما عادت کرده باشید که چای سبز را به آب جوش اضافه کنید. استفاده از آب جوش می‌تواند ترکیبات مفید چای سبز را از بین ببرد و طعم تلخی به آن بدهد. ایده‌آل است که اجازه دهید آب جوش بیفتد و به دمای 80-85 درجه سانتی‌گراد برسد قبل از دم کردن چای سبز.

مصرف با داروها: چای سبز می‌تواند با برخی داروها از جمله رقیق‌کننده‌های خون، داروهای ضد افسردگی و داروهای فشار خون تداخل داشته باشد. 

استفاده مجدد از کیسه‌های چای: ممکن است متوجه شده باشید وقتی کیسه‌های چای سبز را دوباره استفاده می‌کنید، طعم چای تازه و خوشمزه نمی‌شود. این بدان معنی است که از تمام مواد مغذی آن بهره نمی‌برید. همیشه از برگ‌های چای تازه یا کیسه چای جدید برای دم کردن چای سبز استفاده کنید.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان