سازمان غذا و دارو خوردن این ترش مزه‌های غیر بهداشتی را ممنوع کرد

خط سلامت: سازمان غذا و دارو هشدار داده است که برخی از ترشی‌ها و غذاهای ترشی که در بازار هستند، به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی، ممکن است برای سلامتی خطرناک باشند.

سازمان غذا و دارو خوردن این ترش مزه‌های غیر بهداشتی را ممنوع کرد

سازمان غذا و دارو تأکید کرده است که برای اطمینان از کیفیت و ایمنی غذاهای ترش، باید حتما از محصولات دارای مجوز بهداشتی استفاده کرد. برخی از شرکت‌های تولیدکننده این محصولات، متاسفانه مجوزهای لازم را ندارند.

به گزارش خط سلامت، آلوچه لواشک با نام‌های تجاری ساحل انزلی، کبری، ترشینه، تکدونه و بیتاتک به علت نداشتن مجوز‌های لازم غیر مجاز شمرده می‌شوند.

همچنین لواشک‌های نازلار ترش، لاریسا، مامانی، ترش ناب و لواشک سنتی برپایه پوره میوه ساحل ترش درسا مشمول محصولات غیر مجاز می‌باشند. آلوچه‌های مهوین، آتی سون و ترشک‌های مجلسی فرآوری شده باغ فردوس و آلو شرابی قصر طلا نیز به دلیل عدم داشتن مجوز‌های قانونی لازم، غیر مجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه خود از مردم خواسته است در صورت مشاهده فرآورده‌های مذکور در سطح عرضه، مراتب را به اطلاع این سازمان یا نزدیک‌ترین معاونت غذا و دارو برسانند تا نسبت به جمع آوری آن‌ها از سطح عرضه اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع:سازمان غذا و دارو

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان