آیا می‌دانید میکرودرمابرازیون چیست؟

خط سلامت: به دنبال روشی سریع و بدون درد برای جوانسازی پوست خود هستید؟ میکرودرمابرازیون ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. این روش زیبایی محبوب، با برداشتن لایه‌های سطحی پوست، به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می‌کند و به شما ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر می‌بخشد.

آیا می‌دانید میکرودرمابرازیون چیست؟

میکرودرمابرازیون چیست؟

میکرودرمابرازیون یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است که لایه بیرونی پوست به نام لایه شاخی را برمی‌دارد. این روش اغلب با یک سیستم خلا دستی انجام می‌شود.

به گزارش خط سلامت، افرادی که درمان‌های میکرودرمابرازیون دریافت می‌کنند، معمولاً این کار را به دلایل زیبایی، از جمله درمان تن نامنظم پوست یا جای زخم انجام می‌دهند. میکرودرمابرازیون همچنین می‌تواند به جذب آسان‌تر داروهای موضعی در پوست کمک کند.

در حالی که کیت‌های میکرودرمابرازیون خانگی برای خرید در دسترس هستند، ممکن است یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک صورت بتواند کار کامل‌تری انجام دهد.

متخصصان زیبایی، دستیاران پزشکی و پرستاران نیز می‌توانند میکرودرمابرازیون انجام دهند. نیازی به بیهوشی نیست و عوارض جانبی کمی دارد.

میکرودرمابرازیون در اصل یک فرآیند لایه برداری پیچیده است. با گذشت زمان، پوست جدیدی که تشکیل می‌شود سالم‌تر از لایه بیرونی پوستی خواهد بود که با دستگاه عصایی برداشته شده است.

این تا حدودی به دلیل افزایش کلاژن ، پروتئینی است که به حفظ استحکام پوست کمک می‌کند اما با افزایش سن کمتر تولید می‌شود. با افزایش کلاژن از طریق میکرودرمابرازیون، می‌توانید پوستی جوان‌تر و جذب‌کننده‌تر داشته باشید.

میکرودرمابرازیون برای چه کسانی مناسب است؟

میکرودرمابرازیون ممکن است یک گزینه موثر باشد اگر می‌خواهید مشکلات پوستی خاصی را از بین ببرید یا کاهش دهید یا به طور کلی ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری داشته باشید. کسانی که این روش را انجام داده‌اند، پوست خود را با درخشندگی، نرمی و بافت بهبود یافته توصیف می‌کنند.

با توجه به این موضوع، این روش تقریباً همیشه برای اهداف زیبایی انجام می‌شود. این یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی غیر جراحی در ایالات متحده است.

میکرودرمابرازیون را می‌توان در هر ناحیه‌ای از پوست، از جمله صورت، گردن، ران‌ها و شکم انجام داد. این روش اغلب برای درمان موارد زیر استفاده می‌شود:

  • آکنه و جوش‌های سرسیاه
  • جای زخم آکنه
  • لکه‌های سنی
  • تکه‌های تیره پوست و ملاسما (یک بیماری پوستی که باعث ایجاد لکه‌ها و لکه‌ها می‌شود، معمولاً روی صورت)
  • منافذ بزرگ شده
  • خطوط ریز و چین و چروک
  • ترک‌های پوستی
  • آسیب آفتاب
  • تن یا بافت نامنظم پوست

میکرودرمابرازیون همچنین ممکن است مفید باشد اگر دارویی مانند انسولین را از طریق پوست مصرف می‌کنید. تحقیقات نشان داده است که دریافت میکرودرمابرازیون در ناحیه‌ای که دارو اعمال می‌شود می‌تواند تحویل دارو را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اطمینان مورد نیاز است.

میکرودرمابرازیون در مقابل لایه برداری شیمیایی

میکرودرمابرازیون و لایه برداری شیمیایی هر دو روش لایه برداری با اهداف مشابه هستند: حذف سلول‌های مرده پوست و آشکار کردن چهره درخشان‌تر. در حالی که میکرودرمابرازیون از میکروکریستال‌ها استفاده می‌کند، لایه برداری شیمیایی از مواد شیمیایی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی یا اسید سالیسیلیک استفاده می‌کند.

میکرودرمابرازیون ممکن است گزینه شما باشد اگر یک روش ملایم‌تر بدون زمان استراحت را ترجیح می‌دهید. این روش در سال ۱۹۸۵ به عنوان جایگزینی کمتر تهاجمی برای لایه برداری شیمیایی معرفی شد.

به‌طور خاص، لایه برداری شیمیایی با نتایج ماندگار مؤثر است، اما آماده‌سازی، ناراحتی و بهبودی شدیدتر است. برخی از افراد باید تا چهار هفته قبل از قرار ملاقات خود شروع به آماده‌سازی پوست خود کنند. بهبودی نیز می‌تواند بین یک تا ۲۱ روز بعد طول بکشد.

دو نوع میکرودرمابرازیون مبتنی بر کریستال و بدون کریستال هستند. در حالی که این دو متفاوت هستند، نتایج مشابهی را ارائه می‌دهند.

سیستم‌های مبتنی بر کریستال

میکرودرمابرازیون مبتنی بر کریستال شامل استفاده از یک عصای دستی است که کریستال‌ها - مانند کریستال‌های اکسید آلومینیوم - را روی پوست می‌فرستد. این سیستم همچنین دارای یک جزء خلا است که کریستال‌ها و پوست شل یا مرده را مکیده می‌شود.

سیستم‌های بدون کریستال

همانطور که از نام آن پیداست، میکرودرمابرازیون بدون کریستال نیازی به جریان کریستال‌ها روی پوست ندارد. عصای دستی حاوی الماس‌هایی است که لایه برداری ملایمی را فراهم می‌کنند.

میکرودرمابرازیون سرپایی انجام می‌شود، به این معنی که نیازی نیست برای ارزیابی در تختخواب یا یک شبانه روز بمانید. این روش را می‌توان در مطب‌های پزشکی، سالن‌ها و اسپاها انجام داد. این روش همچنین بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود و عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

اکثر افراد برای دیدن نتایج بین پنج تا ۱۶ درمان نیاز دارند. می‌توانید کیت‌های میکرودرمابرازیون خانگی خریداری کنید، اما انجام این روش توسط یک متخصص ایمن‌تر و کامل‌تر است. به عنوان مثال، دیدن یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک صورت می‌تواند خطر عوارض جانبی را کاهش دهد.

قبل از عمل

اگر یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی آموزش دیده میکرودرمابرازیون شما را انجام می‌دهد، قبل از قرار ملاقات واقعی، مشاوره را در نظر بگیرید. این به شما زمان می‌دهد تا متخصص را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا میکرودرمابرازیون بهترین گزینه برای رسیدن به اهداف مراقبت از پوست شما است یا خیر.

پس از تعیین مناسب بودن میکرودرمابرازیون برای شما، بدانید که درمان میکرودرمابرازیون معمولاً سریع است. کل صورت ۳۰-۴۰ دقیقه و گردن ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. از آنجایی که نیازی به بیهوشی نیست، در طول کل زمان بیدار خواهید بود.

در طول عمل

به احتمال زیاد به یک اتاق خصوصی هدایت خواهید شد که در آنجا متخصص مراقبت از پوست شما ناحیه پوستی را که تحت درمان قرار خواهید گرفت آماده می‌کند. آنها با استفاده از دستگاه، صورت شما را به آرامی برس می‌زنند و پوست شما را لایه برداری می‌کنند. این کار دردناک نیست؛ اگر چیزی وجود داشته باشد، می‌توانید انتظار یک احساس خراش یا لرزش خفیف را داشته باشید.

متخصص حدود سه بار از روی ناحیه درمان شده عبور می‌کند. پس از اتمام، کریستال‌ها و زباله‌های باقی مانده را پاک کرده و مرطوب‌کننده ملایمی را اعمال می‌کنند.

میکرودرمابرازیون: پس از عمل

یکی از دلایلی که میکرودرمابرازیون یک روش زیبایی غیر جراحی محبوب است، این است که نیازی به زمان استراحت یا دوره بهبودی ندارد. حتی بدون زمان استراحت یا دوره‌های بهبودی، باز هم باید مدتی صبر کنید تا اثربخشی روش را مشاهده کنید.

ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا نتایج مورد نظر خود را ببینید. بسته به اهداف و نوع پوست خود، ممکن است نیاز به درمان‌های اضافی داشته باشید. بسیاری از افراد هر هفته، هر دو هفته یا یک بار در ماه درمان دریافت می‌کنند.

در حالی که نتایج معمولاً موقتی هستند، می‌توانید با چند روش آنها را طولانی کنید. از ارائه دهنده مراقبت از پوست خود در مورد مرطوب‌کننده یا سایر پیشنهادات محصولات مراقبت از پوست سوال کنید. همچنین باید از ضدآفتاب در بیرون استفاده کنید، به‌ویژه در هفته بعد از درمان خود، زیرا پوست شما حساس‌تر به آفتاب خواهد بود.

میکرودرمابرازیون برای همه انواع پوست ایمن است و عوارض جانبی کمی دارد. ممکن است متوجه مقداری تورم یا رنگ قرمز یا صورتی روی پوست خود شوید. این فقط باید حدود یک روز طول بکشد.

چه کسانی نباید میکرودرمابرازیون انجام دهند؟

چند مورد وجود دارد که قبل از انجام درمان در خانه، در یک مطب یا در یک اسپا باید اطلاعات بیشتری از یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی دریافت کنید.

اگر هرگونه نشانه‌ای از سرطان پوست دارید، با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید. این می‌تواند شامل خال خونریزی یا تغییر در طول زمان باشد. قبل از برداشتن لایه پوست خود با میکرودرمابرازیون، می‌خواهید این مورد را بررسی کنید.

همچنین اگر در شش ماه گذشته ایزوترتینوئین (آکوتان) را مصرف کرده‌اید، باید با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید. این دارو می‌تواند خطر عوارض میکرودرمابرازیون، از جمله ایجاد زخم را افزایش دهد. اگر مستعد زخم شدن هستید نیز باید ببینید که آیا میکرودرمابرازیون برای شما مناسب است یا خیر.

ممکن است بخواهید حداقل دو هفته قبل از رویدادهای مهم زندگی، مانند عروسی یا جشن تولد، از درمان خودداری کنید. برخی از افراد پس از عمل ممکن است قرمزی کوتاه مدت یا پتشیا - لکه‌های گرد و نقطه‌ای - را تجربه کنند.

با سابقه پزشکی خود و فهرستی از آلرژی‌هایی که دارید و/یا داروهایی که مصرف می‌کنید به جلسه مشاوره خود بروید. هرگونه نگرانی در مورد مراقبت از پوست خود را مطرح کنید. همچنین باید فهرستی از سوالات خود را بیاورید؛ چند مورد از مواردی که ممکن است بخواهید بپرسید عبارتند از:

  • آیا می‌توانید عکس‌های قبل و بعد از بیماران خود را ببینید؟
  • چه کسی این روش را انجام می‌دهد و چگونه؟
  • چه نتایجی می‌توانم انتظار داشته باشم و چه زمانی؟
  • بر اساس پوست و سابقه پزشکی من، آیا عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که باید نگران آنها باشم؟
  • آیا تکنیک دیگری وجود دارد که ساده‌تر باشد یا بتواند اهداف پوستی من را بهتر برآورده کند؟
  • انتظار دارید چند جلسه نیاز داشته باشم؟

اگر قصد استفاده از یک ابزار میکرودرمابرازیون خانگی را دارید، با یک متخصص مشورت کنید. این ایده خوبی است که اطمینان حاصل کنید که یک کاندیدای مناسب برای این روش هستید.

هزینه میکرودرمابرازیون چقدر است؟

یک سوال مهم این است که میکرودرمابرازیون چقدر هزینه خواهد داشت - به‌ویژه اگر ارائه دهنده شما به شما می‌گوید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود باید آن را تکرار کنید.

هزینه متوسط یک درمان میکرودرمابرازیون ۱۶۷ دلار است. با این حال، این هزینه می‌تواند بسته به ارائه دهنده شما، فرکانس درمان‌ها و محل زندگی شما تغییر کند.

کیت‌های میکرودرمابرازیون خانگی که می‌توانید در همه فروشگاه‌ها و آنلاین پیدا کنید، طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها دارند. ممکن است انتظار داشته باشید که کمتر و بسیار بیشتر از ۱۰۰ دلار پرداخت کنید.

در مورد میکرودرمابرازیون با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید اگر چیزی در مورد ظاهر خود می‌خواهید کم کنید یا پاک کنید. این روش کم تهاجمی، در دسترس و ملایم روی پوست است و در بهبود ویژگی‌های مختلف پوست مؤثر است.

میکرودرمابرازیون می‌تواند به مشکلات پوستی مانند ترک‌های پوستی، منافذ بزرگ شده، لکه‌های سنی، خطوط ریز و جای زخم آکنه کمک کند. حتی می‌توان آن را در خانه انجام داد، اما برای ایمن‌ترین و مؤثرترین درمان، به دنبال متخصصی باشید که بتواند آن را در مطب یا اسپای پزشکی خود انجام دهد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان