آیا خوردن گوشت چرخ کرده خاکستری شده بی خطر است؟

خط سلامت: تغییر رنگ گوشت چرخ‌کرده از قرمز به خاکستری لزوماً به معنای فاسد شدن آن نیست.

آیا خوردن گوشت چرخ کرده خاکستری شده بی خطر است؟

رنگ گوشت به پروتئینی به نام میوگلوبین بستگی دارد. وقتی گوشت در معرض هوا قرار می‌گیرد، میوگلوبین با اکسیژن واکنش می‌دهد و رنگ آن تغییر می‌کند. ابتدا قرمز روشن می‌شود و سپس با گذشت زمان و بسته به شرایط نگهداری، خاکستری می‌شود.

به گزارش خط سلامت به طور کلی قسمت‌های داخلی گوشت چرخ‌کرده که کمتر در معرض هوا هستند، ممکن است از ابتدا رنگ تیره‌تری داشته باشند.

آیا خوردن گوشت چرخ‌کرده خاکستری بی‌خطر است؟

مهم‌ترین معیار برای سنجش سلامت گوشت، بو و بافت آن است. اگر گوشت بوی بدی بدهد یا لزج باشد، به احتمال زیاد فاسد شده است و باید دور ریخته شود. تغییر رنگ گوشت چرخ کرده از قرمز به رنگ خاکستری به تنهایی دلیل کافی برای دور ریختن گوشت نیست.

با این حال توصیه می شود گوشت چرخ‌کرده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در دمای مناسب نگهداری کنید. برای تازه نگه داشتن آن، می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید.

همچنین قبل از مصرف، گوشت چرخ‌کرده را به طور کامل بپزید تا میکروب‌های احتمالی از بین بروند. در هنگام پخت دمای گوشت باید به 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتی‌گراد) برسد.

نتیجه‌گیری

تغییر رنگ گوشت چرخ‌کرده به خاکستری لزوماً به معنای فاسد شدن آن نیست. با این حال، بهتر است قبل از مصرف، بو و بافت گوشت را بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه مشکلی، آن را دور بریزید. همچنین، پخت کامل گوشت بسیار مهم است تا از بروز هرگونه بیماری جلوگیری شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان