میکروب‌های اسکاچ ظرفشویی ۷ برابر افراد ساکن روی زمین ! / تایم علمی عوض کردن اسکاچ!

خط سلامت: باور نمی‌کنید! اسفنج ظرفشویی شما خانه‌ی بیش از ۷ برابر جمعیت زمین میکروب است! این میکروب‌ها نه تنها باعث بوی بد اسفنج می‌شوند، بلکه برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف خطرناک هستند.

میکروب‌های اسکاچ ظرفشویی ۷ برابر افراد ساکن روی زمین ! / تایم علمی عوض کردن اسکاچ!

مطالعات نشان داده است تراکم باکتریایی در اسفنج‌های ظرفشویی به طرز شگفت‌آوری بالا بوده و حتی از مدفوع انسان نیز بیشتر است. وجود چنین تعداد زیادی میکروب می‌تواند منجر به عفونت، به ویژه در افراد با سیستم ایمنی ضعیف شود. تعویض هفتگی اسفنج، یکی از راه‌های موثر برای کنترل این مشکل است.

یکی از میکروب‌های اسفنج ظرفشویی Moraxella osloensis است که موجب عفونت در افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف می‌شود و علت بوی بد اسفنج ظرفشویی است.

DNAهای میکروب اسفنج

محققان با استفاده از توالی DNAهای میکروبی از 14 اسفنج استفاده شده در آشپزخانه دریافتند جوشاندن و یا حتی قراردادن اسفنج در برابر امواج مایکروویو این میکروب‌ها را از بین نخواهد برد .

دانشمندان اظهار کردند: علت این مورد مقاومت باکتری‌های بیماری‌زا به پاکیزگی و سرعت جابجایی آنها به قسمت‌های دیگر است، دقیقا مانند آنچه در مقاومت به درمان با آنتی‌بیوتیک روی می‌دهد.

محققان با بررسی اسفنج‌ها در زیر میکروسکوپ دریافتند که در یک سانتیمتر مکعب اسفنج بیش از 1010 *5 باکتری وجود دارد که حدود هفت برابر تعداد افرادی است که بر روی زمین زندگی می‌کنند.

آنها در ادامه اظهار کردند: چنین تراکم باکتریایی فقط در مدفوع انسان و حیوانات یافت می‌شود.

البته نگران نباشید با تعویض هفته‌ای اسفنج ظرفشویی این میکروب‌ها وارد بدن شما نخواهند شد.

منبع: ایسنا

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان