10 نوع کدو حلوایی تابستانی که باید امتحان کنید

خط سلامت: به دنبال تنوع در رژیم غذایی خود هستید؟ اسکواش‌های تابستانی با طعم‌های متنوع و خواص تغذیه‌ای فوق‌العاده، انتخابی عالی برای شما هستند. در این مقاله، با انواع مختلف اسکواش تابستانی و فواید آن‌ها آشنا شوید.

10 نوع کدو حلوایی تابستانی که باید امتحان کنید

کدو حلوایی سبزیجاتی هستند که از خانواده Cucurbitaceae هستند. کدو حلوایی بسته به مرحله ای که در آن مصرف می شود، به عنوان کدوی زمستانی یا تابستانی طبقه بندی می شود.

اسکواش‌ ها (کدو حلوایی ) بسته به مرحله‌ای که مصرف می‌شوند، به عنوان کدو حلوایی زمستانی یا تابستانی طبقه‌بندی می‌شوند.

به گزارش خط سلامت، بر خلاف اسکواش‌های زمستانی که برداشت شده و سپس برای ماه‌ها نگهداری می‌شوند، قبل از مصرف، اسکواش‌های تابستانی، مانند کدو سبز، زمانی که میوه‌ها هنوز نارس هستند، خورده می‌شوند.

اگرچه اکثر مردم با انواع محبوب‌تر اسکواش تابستانی، مانند کدو سبز، آشنا هستند، اما انواع منحصر به فرد و خوشمزه‌ای وجود دارد که سرشار از مواد مغذی هستند که می‌توانند برای سلامتی عمومی مفید باشند.

 ۱۰ نوع کدو حلوایی تابستانی برای امتحان کردن

کدو سبز یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع اسکواش تابستانی است. این در انواع مختلف رنگ‌ها مانند زرد، سبز تیره و راه راه وجود دارد. این اسکواش تابستانی دارای طعم ملایم، کمی شیرین و بافت لطیف است و معمولاً سرخ شده، کبابی و پخته شده لذت برده می‌شود.

کدو سبز کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است. یک فنجان کدو سبز پخته شده فقط ۲۷ کالری دارد اما ۱۱٪، ۲۶٪ و ۱۰٪ از ارزش روزانه برای این مواد مغذی را به ترتیب فراهم می‌کند.

علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی، کدو سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، مانند لوتئین، یک رنگدانه گیاهی کاروتنوئید با خواص محافظ سلولی قدرتمند است. مصرف غذاهای غنی از لوتئین ممکن است برای سلامت چشم‌ها مفید باشد. لوتئین از چشمان شما در برابر آسیب‌هایی که منجر به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن (ARMD) می‌شود، که در حال حاضر علت اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن است، محافظت می‌کند.

کدو گردن خمیده یک اسکواش تابستانی زرد رنگ با گردن منحنی یا "خمیده" است.

این پوست نازک، خوراکی و گوشت زرد رنگ شیرین دارد. این اسکواش معمولاً به عنوان یک غذای جانبی مغذی و افزودنی به دستور العمل‌هایی مانند ماکارونی و کاسرول‌ها لذت برده می‌شود.

مانند کدو سبز، کدو گردن خمیده بسیار کم کالری و منبع چندین ویتامین و ماده معدنی است. یک فنجان کدو گردن خمیده پخته شده فقط ۲۸.۱ کالری دارد اما مقدار مناسبی پتاسیم، فولات و ویتامین C را فراهم می‌کند. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید مانند بتا-کاروتن، لوتئین و زآگزانتین است.

کدو پتیپان یک اسکواش تابستانی کوچک و منحصر به فرد با شکل کاسه‌ای و لبه‌های مچ‌دار است.

کدو پتیپان در چندین رنگ، از جمله زرد، سبز تیره، نارنجی، چند رنگ و سفید وجود دارد. گوشت لطیف آن دارای طعم کمی شیرین، مشابه کدو سبز است و هنگام کبابی شدن بسیار خوشمزه است. کدو پتیپان همچنین می‌تواند با مواد تشکیل‌دهنده مانند برنج، سبزیجات و گوشت پر شود یا برش داده شده و تا زمانی که ترد شود، سرخ شود.

کدو پتیپان یک منبع عالی از ترکیبات محافظ گیاهی، از جمله ترکیبات فنولیک مانند بنزوئیک اسید است.

یک مطالعه مقایسه فعالیت آنتی‌اکسیدانی پنج سبزی از خانواده Cucurbitaceae، از جمله کدو سبز و کدو حلوایی، دریافت که کدو پتیپان زرد بالاترین پتانسیل آنتی‌اکسیدانی را داشت. محققان این را به محتوای بالای مشتقات بنزوئیک اسید، از جمله 3-(β-d-glucopyranosyloxy)-2-hydroxybenzoic acid، که دارای خواص محافظ سلولی قوی است، نسبت دادند.

کدو کوسا یک اسکواش تابستانی خاورمیانه‌ای رنگ روشن است که معمولاً با گوشت و برنج پر می‌شود.

گاهی اوقات به آن کدو لبنانی یا کدو سبز خاکستری می‌گویند، دارای طعم ملایم شیرین، آجیل و در غذاهای خوش طعم مانند سرخ‌کردنی‌ها و سوپ‌ها خوب عمل می‌کند.

ترومبوچینو، همچنین به عنوان زوچتو شناخته می‌شود، یک اسکواش تابستانی زیبای بومی ایتالیا است.

اگرچه ترومبوچینو معمولاً به عنوان اسکواش تابستانی لذت برده می‌شود، اما به گروه گیاه Cucurbita moschata تعلق دارد که شامل اسکواش‌های زمستانی مانند اسکواش باترنات است.

ترومبوچینو اسکواش می‌تواند روی شاخه باقی بماند تا بالغ شود و سپس به عنوان اسکواش زمستانی ذخیره شود. با این حال، معمولاً زمانی که میوه جوان است لذت برده می‌شود، بنابراین به عنوان یک اسکواش تابستانی در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که نارس است، میوه دارای طعم شیرین و آجیلی و بافت کمی متراکم‌تر از کدو سبز است. اگر ترومبوچینو اسکواش روی تاک باقی بماند تا بالغ شود، گوشت بافت مشابه یک اسکواش باترنات را به خود می‌گیرد.

چه به عنوان اسکواش تابستانی یا زمستانی خورده شود، ترومبوچینو هنگام سرخ شدن، کبابی شدن، گریل کردن یا بخارپز شدن خوشمزه است.

چایوت یک اسکواش تابستانی به شکل گلابی با پوست سبز روشن و ناهموار است.

این دارای طعم ملایم، شبیه خیار و بافت ترد است، می‌تواند خام یا پخته مصرف شود و یک ماده محبوب در غذاهای مکزیکی و آمریکای جنوبی مانند سوپ‌ها، خورش‌ها و سالادها است.

اگرچه کل چایوت خوراکی است، اما توصیه می‌شود پوست چرمی آن را برای جویدن آسان‌تر، به ویژه هنگام خوردن چایوت خام، جدا کنید.

چایوت سرشار از مواد مغذی است و به ویژه از نظر ویتامین C (۱۴٪ DV)، B۶ (۱۱٪ DV)، مس (۲۰٪ DV) و روی (۱۱٪ DV) غنی است. یک فنجان چایوت پخته شده حاوی ۳۸.۴ کالری است.

چایوت همچنین سرشار از فیبر است و ۴.۴۸ گرم در هر فنجان پخته شده را پوشش می‌دهد که ۱۶٪ از DV فعلی ۲۸ گرم را پوشش می‌دهد. فیبر حرکات روده سالم و منظم را تشویق می‌کند و از رشد باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود چایوت یک انتخاب هوشمندانه برای ارتقاء سلامت روده باشد.

اسکواش گردن مستقیم، همچنین به عنوان اسکواش زرد شناخته می‌شود، شبیه اسکواش گردن خمیده است اما گردن مستقیمی دارد.

این دارای ترکیب تغذیه‌ای مشابه اسکواش گردن خمیده است، و فولات، پتاسیم، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید را فراهم می‌کند.

اسکواش گردن مستقیم طعم ملایمی دارد و دارای طعم کره‌ای و بافت لطیف است. این می‌تواند با روغن زیتون و چاشنی‌ها پخته شده، کبابی یا سرخ شده شود تا یک غذای جانبی ساده و مغذی باشد.

لوفا، همچنین به عنوان لووفا نوشته می‌شود، به میوه‌های Luffa aegyptiaca یا کدو اسفنجی و Luffa acutangula، همچنین به عنوان اوکرای چینی معروف است، اشاره دارد.

هنگامی که میوه‌های این گیاهان در یک مرحله جوان برداشت می‌شوند، خوراکی هستند و دارای طعم ملایمی شبیه کدو سبز و خیار هستند. لوفاهای نابالغ می‌توانند مانند خیار خام خورده شوند یا پخته شده و به عنوان یک غذای جانبی لذت برده شوند.

یک فنجان لوفا خام حاوی ۱۹ کالری است و ۱۳٪ از DV را برای ویتامین C، یک ماده معدنی با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی که برای فرآیندهای حیاتی مانند سنتز کلاژن و عملکرد ایمنی نیز مورد نیاز است، پوشش می‌دهد.

هنگامی که میوه کاملاً بالغ می‌شود، بسیار فیبری می‌شود و هنگام خشک شدن بافت خشن به خود می‌گیرد. به همین دلیل است که لوفاهای بالغ معمولاً خشک می‌شوند و به عنوان یک جایگزین طبیعی برای اسفنج‌های اسکراب استفاده می‌شوند.

روگوزا فریولانا یک نوع اسکواش تابستانی گردن خمیده با پوست چروکیده، سبز رنگ روشن و گردن خمیده است.

اگرچه این اسکواش تابستانی در برخی مناطق ایتالیا محبوب است، اما در ایالات متحده بسیار نادر است.

این اسکواش تابستانی به خاطر طعم خود شناخته شده است، که اغلب به عنوان شیرین و آجیلی توصیف می‌شود. می‌توانید از آن به همان روشی که از کدو سبز یا اسکواش گردن خمیده استفاده می‌کنید، مانند کبابی کردن یا پختن آن برای یک غذای جانبی ساده یا ادغام آن در ماکارونی، سوپ‌ها و سالادها.

کدو تخم کارس نوعی اسکواش تابستانی است که نام خود را از شکل تخم مرغی خود می‌گیرد.

این در ابتدا در منطقه Kars ترکیه شمالی کشت می‌شد و زمانی که جوان و به اندازه یک تخم مرغ مرغ یا اردک است، برداشت می‌شود.

کدو تخم کارس بافت سفت‌تر و طعم شدیدتری نسبت به سایر اسکواش‌های تابستانی، مانند کدو سبز دارد، اما همچنان نسبتاً ملایم و خوشمزه در انواع مختلف غذاها است.

کدو تخم کارس را برش داده و در روغن زیتون و سیر سرخ کنید یا آن را به نصف طول برش دهید و تا زمانی که نرم شود، بپزید.

اسکواش‌های تابستانی خوشمزه، خوشمزه و مغذی هستند. آن‌ها همچنین به راحتی آماده می‌شوند و می‌توانند در تعدادی از دستور العمل‌ها استفاده شوند.

راه ساده اضافه کردن کدو حلوایی تابستانی به رژیم غذایی

  • اسکواش تابستانی برش داده شده را با روغن زیتون یا روغن آووکادو، سیر، نمک و فلفل سرخ کنید تا نرم شود و آن را به عنوان یک غذای جانبی مغذی سرو کنید.
  • اسکواش تابستانی، مانند کدو سبز و کدو پتیپان، را با پر کردن‌هایی مانند برنج، سبزیجات خرد شده و عدس پر کنید تا یک غذای گیاهی تهیه کنید.
  • اسکواش تابستانی خرد شده را به سوپ‌ها، خورش‌ها و کاری‌ها اضافه کنید.
  • اسکواش تابستانی خرد شده یا برش داده شده را به غذاهای تخم مرغی مانند فریتاتاها و کوئش‌ها اضافه کنید.
  • اسکواش تابستانی برش داده شده را در تخم مرغ و نان خرد شده فرو کنید و سپس آنها را تا زمانی که ترد شوند، سرخ کنید.
  • سعی کنید اسکواش تابستانی را به سس‌های خانگی ماکارونی اضافه کنید.

می‌توانید اسکواش تابستانی را تقریباً در هر دستور غذایی خوش طعم استفاده کنید، زیرا طعم ملایمی دارند و با بسیاری از مواد اولیه رایج، مانند غلات، تخم مرغ، پنیر، لوبیا و سایر سبزیجات، خوب ترکیب می‌شوند.

اسکواش‌های تابستانی اسکواش‌هایی هستند که برداشت شده و زمانی که نارس هستند خورده می‌شوند. چندین نوع اسکواش تابستانی وجود دارد، مانند کدو سبز، کدو پتیپان، ترومبوچینو، اسکواش گردن خمیده و چایوت.

سعی کنید انواع مختلف اسکواش تابستانی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا یک راه خوشمزه برای افزایش مصرف مواد مغذی خود داشته باشید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان