این 2 آلودگی تهدیدی جدی برای باروری اند

خط سلامت: مطالعه جدید نشان می‌دهد آلودگی هوا و صدای زیاد ناشی از ترافیک، می‌تواند خطر ناباروری را به ویژه در مردان و زنان مسن‌تر افزایش دهد.

این 2 آلودگی تهدیدی جدی برای باروری اند

محققان دانمارکی در یک مطالعه گسترده دریافتند قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض ذرات ریز آلودگی هوا خطر ناباروری را در مردان 30 تا 45 ساله به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به گزارش خط سلامت همچنین، زنان بالای 35 سال که در معرض صدای بالای ترافیک قرار دارند، بیشتر در معرض خطر ناباروری قرار دارند.

 آلودگی هوا و مشکلات باروری در مردان

این مطالعه با بررسی داده‌های بیش از 900 هزار نفر در دانمارک انجام شده است. محققان به مدت 18 سال وضعیت سلامتی و محیط زندگی این افراد را پیگیری کردند. نتایج نشان می‌دهد که ارتباط بین آلودگی هوا و کاهش کیفیت اسپرم و مشکلات باروری، که در مطالعات قبلی نیز مشاهده شده است، در این مطالعه نیز تأیید شده است.

چرا آلودگی هوا و صدا روی باروری تأثیر می‌گذارند؟

مکانیسم دقیق تأثیر آلودگی هوا و صدا بر باروری هنوز به طور کامل شناخته نشده است. اما محققان معتقدند که این عوامل می‌توانند به روش‌های مختلفی به سیستم تولید مثل آسیب برسانند. به عنوان مثال، ذرات ریز آلودگی هوا می‌توانند وارد جریان خون شده و به اندام‌های تولیدمثلی آسیب برسانند. همچنین، صداهای بلند می‌توانند باعث ایجاد استرس و اختلال در هورمون‌های تولیدمثلی شوند.

این مطالعه اهمیت توجه به کیفیت هوا و محیط زیست برای حفظ سلامت باروری را نشان می‌دهد. کاهش آلودگی هوا و صدا می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای بهبود نرخ زاد و ولد در جوامع باشد.

نتیجه‌گیری

مطالعه جدید نشان می‌دهد آلودگی هوا و صدای زیاد ناشی از ترافیک، می‌توانند خطر ناباروری را به ویژه در مردان و زنان مسن‌تر افزایش دهند. این یافته‌ها اهمیت توجه به کیفیت هوا و محیط زیست برای حفظ سلامت باروری را نشان می‌دهد. کاهش آلودگی هوا و صدا می‌تواند یکی از راه‌های موثر برای بهبود نرخ زاد و ولد در جوامع باشد.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان