افزایش رطوبت خطر ابتلا به چه بیماری خطرناکی را زیاد می کند؟

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا، به‌ویژه مسمومیت با سالمونلا، را افزایش دهد.

افزایش رطوبت خطر ابتلا به چه بیماری خطرناکی را زیاد می کند؟

محققان دریافتند افزایش رطوبت باعث می‌شود سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو بیشتر در معرض بیماری‌های باکتریایی قرار بگیرند. این بیماری‌ها به نوبه خود، به سالمونلا کمک می‌کنند تا در گیاهان زنده بماند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا در انسان افزایش یابد.

به گزارش خط سلامت به عبارت دیگر، گرم شدن کره زمین و افزایش رطوبت می‌تواند باعث شود که سبزیجات سالمی که ما می‌خوریم، آلوده به باکتری‌های بیماری‌زا شوند. این موضوع به ویژه در مورد سبزیجات برگ‌داری مانند کاهو که به طور گسترده مصرف می‌شوند، نگران‌کننده است.

ارتباط بین تغییر دمای کره زمین و رشد سالمونلا 

سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به دلیل مصرف مواد غذایی آلوده به سالمونلا بیمار می‌شوند. از آنجاکه سبزیجات تازه یکی از منابع اصلی آلودگی به سالمونلا هستند، سالمونلا می‌تواند در بسیاری از محصولات زنده بماند و برای مدت طولانی در خاک باقی بماند. افزایش رطوبت و تغییرات دمایی می‌تواند شرایط را برای رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا در محصولات کشاورزی مساعدتر کند.

برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به سالمونلا چه باید کرد؟

افزایش آگاهی: هم کشاورزان و هم مصرف‌کنندگان باید در مورد این خطر آگاهی داشته باشند.

توسعه روش‌های جدید برای کنترل بیماری‌های گیاهی: محققان باید به دنبال راه‌های جدید برای کنترل بیماری‌های گیاهی باشند تا از آلودگی محصولات به باکتری‌های بیماری‌زا جلوگیری کنند.

توجه بیشتر به ایمنی مواد غذایی: در تمام مراحل تولید، پردازش و توزیع مواد غذایی باید به ایمنی مواد غذایی توجه ویژه‌ای شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان