آمار ابتلا به تب دنگی در کشور چقدر است؟

خط سلامت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است.

آمار ابتلا به تب دنگی در کشور چقدر است؟

با وجود اقدامات پیشگیرانه، ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در کشور شناسایی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان، سابقه سفر به کشورهای همسایه با شیوع این بیماری را داشته‌اند.

این بیماری که عمدتاً در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری شیوع دارد، در چند استان جنوبی و جنوبی غربی کشور بیشتر گزارش شده است.

در حال حاضر، اقدامات درمانی برای بیماران مبتلا در حال انجام است و وزارت بهداشت بر روی افزایش آگاهی عمومی در مورد این بیماری تمرکز کرده است.

به گزارش خط سلامت، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ابتدای امسال تا هفت شهریور ماه بیش از ۱۷۸ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

۳۸ بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که ۱۱ مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و ۲۷ مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده اند و انتقال محلی محسوب می شوند و یک مورد از بیماران دارای ملیت افریقایی، ۴ مورد ملیت افغانستانی، یک نفر ملیت پاکستانی و باقی بیماران دارای ملیت ایرانی هستند.

منبع: برنا
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان